Fellow Reds

 

Manchester United er en stor familie, derfor er det morsomt å kunne bli kjent med «Fellow Reds» samt at jeg ønsker å komme nærmere på leserne mine her på Unitedtim, jeg har derfor satt i gang en spalte hvor jeg intervjuer andre United- supportere der ute ca 2 ganger pr måned. Har du et ønske om å delta i denne spalten på «Unitedtim» send meg en melding på messenger 😊.

Navn: Yad Swar

Alder: 24

Bosted: Rælingen

 

Noen ting kan bare ikke forklares selv om det er naturlig, men hvordan ble du Manchester United supporter?

2003, året CR7 kom til United, det endret meg og jeg har holdt med United siden.
Han tok engelsk fotball med storm, null frykt og bare gjorde sitt. Første hjemmekamp, kommer inn mot Bolton, 17 år og gjør akkurat som han vil – han satt sitt fotavtrykk på engelsk fotball. Resten er historie.

Hvor lenge har Manchester United vært klubben i ditt hjertet?

Siden 2003, Ronaldo og United smeltet mitt hjerte og den kjærligheten varer for alltid.

Personlig er Eric Cantona min favorittspiller hos Man Utd, hvem er din favorittspiller og hvorfor nettopp han?

CR7. Han er favoritten, han hadde alt og han gjorde United igjen til et storlag, flere kamper bar han laget på sin rygg. Hvordan han var en entertainer og samtidig som en målscorer. Jeg spiller aktivt fotball selv og har alltid likt den offensive tankegangen CR7 bringer, og at han er en kriger – gikk fra ingenting til verdens beste – viser at det er mulig for alle sammen, talent kan også trenes.

Klubben i våre hjerter har skapt mange uforglemmelige minner, hva er ditt beste øyeblikk som United supporter?

Hmm, vært et par! Men PSG kampen borte i år var kanskje det sykeste jeg har vært med på lenge. Men United – Pool live i fjor på Old Trafford der Rashford putta to var også en syk opplevelse, elektrisk stemning på drømmenes teater.

Ett mål er ikke alltid bare ett mål, hvilket mål i din tid som supporter husker du best?

Wayne Rooney mot City og CR7 borte mot Porto i CL.

Drømmenes teater er fylt av mange magiske kvelder, hva er ditt beste minne fra Old Trafford?

Stemningen under fjorårets kamp når United slo Pool hjemme. Rash x2. Ord kan ikke beskrive hvor deilig følelse det var å endelig komme på Old Trafford på en så stor kamp, du kunne kjenne det under setet at det ristet pga entusiasmen rundt stadion, vil aldri glemme det.

United har hatt mange store spillere gjennom tiden, hvem er den beste United spilleren i klubbens historie i dine øyne?

I mine øyne er det CR7 fordi det er han jeg har vokst opp med, blir feil for meg å sammenligne med andre spillere når jeg ikke har sett dem spille, men CR7 for alle pengene. Vi har hatt mange store spillere i United sin historie, men de som ble United supporter rundt om min tid, har kun sett CR7. I mine øyne vil han være den største i verden og United, det kan selvfølgelig diskuteres, men det er min mening.

Hvis det er en kamp i klubbens historie du skulle ønske du kunne oppleve, hvilken ville du ha valgt da ?

Den er enkel, Champions League finalen i 2008 mellom Manchester United og Chelsea… Får gåsehud av å tenke på den kampen enda….

Som supporter opplever man mye på godt og vondt, hva er din største skuffelse som United supporter?

Hmm, må være hele sesongen under Moyes, det var en ren skuffelse..
Den sesongen var noe av det tyngste jeg har vært med på når det gjelder det å være United fan, det var en ren skuffelse hele sesongen..

Hva er ditt verste minne som United supporter?

Når CR7 ble solgt til Real.. Den følelsen, der man tenkte ”hvem skal dem erstatte han med”. Fikk vell aldri inn en erstatter, vi vant ikke noe mer CL – vi vant ligaen, men ikke noe mer CL fordi vi aldri klarte å erstatte han.

Det finnes mange forskjellige typer supportere, hvordan vil din familie beskrive deg som supporter med tre ord?

Entusiastisk, fokusert og følsom. Jeg er en litt følsom person når det kommer til fotball spesielt, jeg hater å tape – hvem gjør ikke det. Det er noe av det verste man kan være med på. De siste årene etter Sir Alex så har det vært en rollercoaster med hele United. Vi har hatt noen få oppturer, men mest nedturer. Når det er kampdag er jeg alltid fokusert, gjør unna alt arbeid som skal til og gjør meg klar til kamp. Har vi spilt en skikkelig dårlig kamp og taper – så påvirker det litt av dagen min fordi jeg hater å tape når gutta egentlig kunne spilt bedre.

Her på Unitedtim deler jeg ting fra min hverdag som United supporter, turer til Manchester, events jeg deltar på, konkurranser, intervjuer med supportere- og tidligere United spillere.  Har du noen ønsker om å se andre ting i tillegg?

Det jeg liker best ved Unitedtim er intervjuer med tidligere United spillere og når det skjer spennende ting som events og kamper.

Til slutt, hvilken plass ender Manchester United på sesongen 2019/20 ?        

Hmm, kommer ann på hva som kommer inn, men må minst klare topp 4, ellers er det ikke bra nok. Topp 4 holder egentlig ikke og United er ikke et lag som skal være fornøyd med topp 4, men sånn som ting er nå må vi ta et skritt av gangen og håpe at OGS fikser biffen og får satt sitt lag.

 

Takk for at du stilte opp Yad 😊

0 kommentarer

Siste innlegg