Fellow Reds

 

Manchester United er en stor familie, derfor er det morsomt å kunne bli kjent med «Fellow Reds» samt at jeg ønsker å komme nærmere på leserne mine her på Unitedtim, jeg har derfor satt i gang en spalte hvor jeg intervjuer andre United- supportere der ute. Har du et ønske om å delta på denne spalten på «Unitedtim» send meg en melding på messenger  🙂

 

Navn: Ioannis Douvlos

Alder: 25

Bosted: Sandvika

 

Noen ting kan bare ikke forklares selv om det er naturlig, men hvordan ble du Manchester United supporter?

Det hele begynte da jeg var ti år gammel og spilte fotball. Mange av mine barndomsvenner var Man Utd. tilhengere, og da begynte jeg også å interessere meg for United. Opp igjennom årene har jeg blitt en trofast Man Utd fanatiker, ved å følge opp alt hva som skjer med klubben. Det innebærer kamper, nyhetsoppdateringer, rykter osv. United har blitt en stor del av min hverdag.

Hvor lenge har Manchester United vært klubben i ditt hjertet?

I femten år har Manchester United vært klubben i mitt hjerte, og det kommer de til å være så lenge jeg lever.

Personlig er Eric Cantona min favorittspiller hos Man Utd, hvem er din favorittspiller og hvorfor nettopp han?

Opp igjennom årene da jeg har fulgt med på United er det en spiller som har utviklet seg til å bli min favoritt midtstopper. Han kommer jeg aldri til å glemme. Det er nemlig den store murveggen Nemanja Vidic

Klubben i våre hjerter har skapt mange uforglemmelige minner, hva er ditt beste øyeblikk som United supporter?

For meg er det et minne jeg ikke klarer la være å glemme, og det er nemlig vår siste CL- pokal vi vant mot Chelsea. Det var en natt med masse tårer og glede. Nervene mine var i 100 etter første scoringen til Ronaldo og kvelden startet helt perfekt. Deretter med utlikning ble man kanskje litt mer nervøs, men jeg ga aldri opp og tenkte dette skal vi klare å ta i land, og ta med Europas stolthet hjem til Manchester. Så kom siste straffen til Anelka som Edwin van der Sar reddet og da var jeg i lykkeland med både tårer og glede, og med et høyt adrenalin.

Ett mål er ikke alltid bare ett mål, hvilket mål i din tid som supporter husker du best?

For meg må vi gå tilbake til søndag 20 september 2009, kampen mellom Manchester United og Manchester City. Stillingen var 3-3 og vi nærmet oss overtid av overtid. Den lille magikeren Michael Owen får en legendarisk pasning fra legenden Ryan Giggs, og dermed sto det 4-3. Mine favoritt kamper er Fergie Time- kamper.

Drømmenes teater er fylt av mange magiske kvelder, hva er ditt beste minne fra Old Trafford?

Det er virkelig veldig vanskelig å velge en fordi det har vært så ekstrem mange kvelder. Men om jeg skal velge en, så må det være 29 April 2008 Manchester-Barcelona (semi-finale av CL). Den kvelden var rett og slett helt magisk, 90 nervepirrende minutter og en kanon av vår legende Paul Scholes sendte oss videre.

United har hatt mange store spillere gjennom tiden, hvem er den beste United spilleren i klubbens historie i dine øyne?

I mine øyne må det være det Nederlanske forsvarsbeiste Jaap Stam, han er en spiller som angrepspillere og vinger frykta for å møtte. Han var et beist rett og slett, og han er også en spiller jeg mener det finnes litt for av ut på markedet per i dag.

Hvis det er en kamp i klubbens historie du skulle ønske du kunne oppleve, hvilken ville du ha valgt da ?

Det er ikke vanskelig å velge i det helle tatt, det må være året 1999 og selveste CL finalen som vi vant på overtid av overtid av vår legendariske fotball trener Ole Gunnar Solskjær. Det er bare en kamp som er skrevet inn i legendebøker som man tenker på automatisk når man hører om Manchester United.

Som supporter opplever man mye på godt og vondt, hva er din største skuffelse som United supporter?

Det største skuffelsen som United supporter mener jeg er situasjonen som vi er i dag når det kommer til vår identitet. Dette på grunnlag av at klubben blir håndtert av eierne som om Manchester United er en bank. Det merkes spesielt nå på overgangsmarkedet og det merkes når vi ser at eierne har tatt ut en billion av klubben, mens våre erkerivaler legger inn en billion for å investere. De har helt glemt at det er vi som elsker klubben som ser på de hver eneste dag enten foran tv-en eller reiser dit. Og det vi får igjen er at vi som klubb har blitt gjerrige og ikke tør å betale for kvaliteten på spillere.

Hva er ditt verste minne som United supporter?

Mitt verste minne må nok være den sesongen når overtid av alle overtidsmålet ble skrevet under av Kun Aguero for Manchester City. Som United supporter husker jeg at vi var kjempe klare for å feire enda et nytt ligagull og hele pakka. Men når vi får med oss siste målet så var det en veldig stor skuffelse som gikk inn for oss. Men sånn er dessverre fotball, vi må bare bite tennene sammen og ta det imot, men utrolig nok måtte det gjøres på en sur måte.

Det finnes mange forskjellige typer supportere, hvordan vil din familie beskrive deg som supporter med tre ord?

Det er uten tvil: fanatiker, lojal, gal.

Her på Unitedtim deler jeg ting fra min hverdag som United supporter, turer til Manchester, events jeg deltar på, konkurranser, intervjuer med supportere- og tidligere United spillere,  har du noen ønsker om å se andre ting i tillegg?

Innspill jeg kan gi har du allerede lansert med Youtube kanalen din, men jeg tenker om du hadde hatt muligheter til å ha video- intervjuer med United fans på samme måtte som det her bare at det blir filmet tror jeg det ville vært kjempe kult.

Du er klubbens manager for en dag, hvilken grep tar du umiddelbart?

Det er uten tvil å ansette en sportsdirektør, noen av mine argumenter for det er følgende: Woodward elsker å ha makt og kontroll over klubbens infrastruktur når det kommer til både rekrutteringen av nye spillere inn/ut. Vi trenger en sportsdirektør som virkelig har peiling på fotball og ikke er en “wannabe” investor som vil kjøpe det billigste og backer ut på grunn av man ikke klarer å betale f.eks 5 mil mer. De tenker nok da at 5 mill. er penger som kan gå i vår kasse og vår fordel hvis vi eventuelt skulle ha solgt klubben videre.

Til slutt, hvilken plass ender Manchester United på sesongen 2019/20 ? 

Om vi ender opp med og ikke kjøpe noen mer på overgangsmarkedet ser jeg for meg at vi kommer til å slite ekstremt mye, vi trenger virkelig Maguire og Bruno men som det ser ut pr i dag er det bare en mørk tunnel som ikke har et lys på andre enden. Jeg er litt redd det kanskje kan bli en reprise av David Moyes 2.0, men jeg prøver så klart å være positiv, men det er litt vanskelig når det er eksakt samme laget nesten som vi hadde ifjor. Plassen United ender opp på er enten 5/6  dessverre, og det er ikke Ole sin feil om vi skulle gjort det.. Det er styret som ikke vil investere i de midlene som ville gjort oss til en topp 4 konkurrent eller til konkurrenter for å kjempe om ligagullet.

 

Takk skal du ha for at du tok deg tid Ioannis 🙂

    

0 kommentarer

Siste innlegg