Fellow Reds

Manchester United er en stor familie, derfor er det morsomt å kunne bli kjent med «Fellow Reds» samt at jeg ønsker å komme nærmere på leserne mine her på Unitedtim. Jeg har derfor satt i gang en spalte hvor jeg intervjuer andre United- supportere der ute. Har du et ønske om å delta på denne spalten på «Unitedtim» send meg en melding på messenger  🙂

Denne gangen har jeg intervjuet ett vaskeekte Manchester United par som deler sin historie.

 

Navn: Terje & Julie Hamlot

Alder: 46 & 42 år

Bosted: Sandnes

 

Noen ting kan bare ikke forklares selv om det er naturlig, men hvordan ble du Manchester United supporter?

Terje: Jeg husker bare at de fleste vennene mine på 80- tallet snakket om Liverpool, men jeg hadde en kamerat som var United- supporter så da ble det slik. Jeg pleide ofte å late som at jeg var Bryan Robson når vi spilte på løkka med gutta. Siden den tid har hjertet mitt vært rødt.

Julie: Det begynte på 90- tallet da min fascinasjon av Manchester United startet med 3 nordmenn som utmerket seg i verdens største klubb. Først og fremst Ole Gunnar Solskjær, “baby face” som tid og ofte var å se i aviser og tv. Men skikkelig supporter ble jeg ikke før jeg ble sammen med min ektemann. Vi begge deler den samme glødende interessen over vårt kjære Manchester United.

 

Hvor lenge har Manchester United vært klubben i deres hjertet?

Terje: Jeg har vel egentlig hatt klubben i hjertet siden 1985, men har vært supporter i 28 år.

Julie: I 10 fantastiske år har Manchester United vært klubben i mitt hjerte og det vil det alltid være.

 

Personlig er Eric Cantona min favorittspiller hos Man Utd, hvem er din favorittspiller og hvorfor nettopp han?

Terje: Cantona er selvsagt blant de beste spillerne, men jeg har Paul Scholes som min favorittspiller. En bedre midtbane- spiller enn han er det ikke ofte man får se, en fantastisk spiller som ga alt på banen som og var kjent for sine langskudd og perlemål. En virkelig terrier på midtbanen som utallige ganger ga meg gåsehud da mange av hans utrolige langskudd havnet i nettet.

Julie: Et vanskelig spørsmål da jeg har flere favoritter. Men den største favoritten blir Ryan Giggs. En legende, en fantastisk spiller med sin fart og den beste venstrevingen vi har hatt noensinne. Nettopp Ryan Giggs er min favoritt fordi han har vært en av de beste spillerene i Uniteds historie og hadde hjertet i klubben i hele sin aktive spillerkarriere.

 

Klubben i våre hjerter har skapt mange uforglemmelige minner, hva er ditt beste øyeblikk som United supporter?

Terje: Det er så mange, men det beste må nesten bli når vi slo Arsenal 8-2 i 2011/12 sesongen. Da Ashley Young hadde sin første sesong for United og fordi det var så tidlig i sesongen så det veldig lovende ut for Manchester United. Det ble litt hopping og dansing den dagen kan man si og det var ekstra kjekt å terge mine venner som var Arsenal fans den dagen 🙂 Men som sagt så er det så mange uforglemmelige minner at det er ikke lett å bare velge en.

Julie: Det beste minne har jeg ifra 2013 sesongen da Robin van Persie stoppet måltørken sin, det var da vi slo Stoke 2-0 og det var utrolig rørende å se en tydelig emosjonell van Persie løpe rett bort for å omfavne sjefen Sir Alex Ferguson. Da kom tårene mine og det øyeblikket glemmer jeg aldri.

 

Ett mål er ikke alltid bare ett mål, hvilket mål i din tid som supporter husker du best?

Terje & Julie: Et mål vi begge husker og synes er det flotteste, er det målet Van Persie scoret i 2013 mot Aston Villa, det var da Rooney slo en helt fantastisk gjennombruddspasning og Persie scoret med en helt nydelig volley. Det er noe av det flotteste målet vi har sett på lang tid og begge bare hoppet rundt i stuen og skrek. Det at han scoret hat trick den dagen var bare et stort pluss. Vil legge ved her at Manchester United tok sitt seriegull nummer 20 den sesongen.

 

Drømmenes teater er fylt av mange magiske kvelder, hva er ditt beste minne fra Old Trafford?

Terje: Det er alt for mange gode minner, men CL kvartfinalen i 2007 mot Roma da vi utklasset Roma med 7-1 skiller seg ut synes jeg. Jeg trodde nesten ikke hva jeg så den kvelden. Tror det var da Michael Carrick fikk sitt gjennombrudd. For en utrolig kamp dette var og ser gjerne det samme i fremtiden.

Julie: Utrolig vanskelig å velge da det er så mange magiske kvelder fra Old Trafford. Men velger å sette datoen 14.12.2014 på drømmenes teater. Da vi spilte kamp mot vår erkerival Liverpool. Denne kampen husker jeg spesielt godt da dette må være en av de beste keeper presentasjonene av vår “superkeeper” David De Gea. Han sto støtt som en murvegg den kampen så det var ekstra magisk siden vi slo Liverpool 3-0 i den kampen.

 

United har hatt mange store spillere gjennom tiden, hvem er den beste United spilleren i klubbens historie i dine øyne?

Terje: Er så utrolig mange at det er vanskelig å bare plukke ut en, men George Best må jeg ta som historiens beste Manchester United spiller. En utrolig god dribler som kunne spille i nesten alle roller på banen. Han var vel den spilleren som var som en rockestjerne utenfor banen som Beckham er i nyere tid.

Julie: Historisk sett i mine øyne mener jeg at det finnes kun en The King. Jeg snakker selvfølgelig om the one and only Eric Cantona. Som sørget for Manchester Uniteds nye storhetstid.

 

Hvis det er en kamp i klubbens historie du skulle ønske du kunne oppleve, hvilken ville du ha valgt da ?

Terje & Julie: Dette var lett, vi snakker selvsagt om CL finalen i 1999. Da vi begge ville gjenopplevd den kampen og de siste minuttene da Teddy og Ole lirket inn de avgjørende målene. Gåsehud alarm.

 

Som supporter opplever man mye på godt og vondt, hva er din største skuffelse som United supporter?

Terje & Julie: Hvordan Glazer familien bruker overskuddet til klubben til å betale sin egen gjeld. Vi synes ikke det er greit i det hele tatt. Vi skulle ønske at United ikke ble styrt av en rik eier som det var før Glazer tok over United, slik som Real Madrid og Barcelona har det i dag.

 

Hva er ditt verste minne som United supporter?

Terje & Julie: Det verste minne var da “the boss” ga seg som manager og etterfølgeren ble David Moyes. Vi begge er samstemte på at hvis Jose Mourinho som i den tiden var en av verdens beste manager hadde tatt over klubben vår så hadde vi nok vunnet Premier League og forhindret tidlig sparking av managere i klubben.

 

Det finnes mange forskjellige typer supportere, hvordan vil din familie beskrive deg som supporter med tre ord?

Terje: Jeg blir beskrevet av min kone som en lojal, engasjert og entusiastisk.

Julie: Jeg blir beskrevet av familien som en svært engasjert, lojal og følelsesladet supporter.

 

Her på Unitedtim deler jeg ting fra min hverdag som supporter, turer til Manchester, events jeg deltar på, konkurranser, intervjuer med supportere, intervjuer med tidligere United spillere og i tillegg en YouTube-kanal som kommer snart,  har dere noen ønsker om å se andre ting i tillegg?.

Du, Tim gjør allerede en kjempe jobb og vi er veldig fornøyd. Det er utrolig kjekt for oss supportere å følge med alt det fantastiske arbeidet som du bruker mye tid på for å gjøre alle United supportere fornøyde.

United 4 Life.

 

Du er klubbens manager for en dag, hvilken grep tar du umiddelbart?

Terje & Julie: Det første grepet er helt klart å ansette en sportsdirektør, så hadde vi sendt Woody (Ed Woodward) til økonomiavdelingen som er der vi mener han hører hjemme.

 

Til slutt, hvilken plass ender Manchester United på sesongen 2019/20 ?

Terje: Jeg tror og håper de havner blant topp 4, men klubben må ta et skritt om gangen før vi løfter Premier League trofeet igjen, men jeg drømmer om en god 2. plass foran Liverpool.

Julie: Spåkule takk, med de signeringene vi har gjort i dette overgangsvinduet og spillere som ser ut til å være i god form og at positiviteten er tilbake i tillegg, tror jeg det er mulig at vi kan ta 3. plassen i den kommende sesongen.

 

0 kommentarer

Siste innlegg