Fellow Reds

 

Manchester United er en stor familie, derfor er det morsomt å kunne bli kjent med «Fellow Reds» samt at jeg ønsker å komme nærmere på leserne her på Unitedtim, jeg har derfor en spalte hvor jeg intervjuer andre United- supportere der ute. Har du et ønske om å delta på denne spalten på «Unitedtim» send meg en melding på messenger  🙂

 

Navn:Thomas Hoel

Alder: 37

Bosted: Vikebukt (Møre og Romsdal ) lite sted mellom Molde og Ålesund

 

Noen ting kan bare ikke forklares selv om det er naturlig, men hvordan ble du Manchester United supporter

Jeg ble United- supporter når jeg var 10-12 år og så på tippekampen og magasinet GOAL på TV2, der var det spesielt Eric Cantona som fascinerte meg som ung gutt

Hvor lenge har Manchester United vært klubben i ditt hjertet?

Siden jeg så målene til Eric Cantona på GOAL på TV, så begynte jeg å følge med Manchester United fra sesongen 92/93

Personlig er Eric Cantona min favorittspiller hos Man Utd, hvem er din favorittspiller og hvorfor nettopp han?

Min favorittspiller i Manchester United er også Eric Cantona, hvorfor det nettopp er han er vel måten han var på og er som person. Som spiller gjorde han uventede ting og scoret mange viktige mål for Manchester United og er virkelig en legende i United

Klubben i våre hjerter har skapt mange uforglemmelige minner, hva er ditt beste øyeblikk som United supporter?

Man husker kanskje det siste øyeblikket best, men et uforglemmelig minne for meg var å få møte min barndomshelt og store stjerne Eric Cantona i Lyngdal nå i September, så vil jeg sende en stor takk til Jahn Eric og Mini Megastore Lyngdal som gjorde dette møte mulig.

Ett mål er ikke alltid bare ett mål, hvilket mål i din tid som supporter husker du best

Det målet jeg husker best er FA- cup finalen i 1996 mot Liverpool der Cantona scorer vinnermålet etter ca 88 minutter og vi vinner 1-0 mot våre største rivaler.

Drømmenes teater er fylt av mange magiske kvelder, hva er ditt beste minne fra Old Trafford?

Mitt beste minne på Old Trafford er fra min første United match som var Champions League åttendelsfinalen mot AC Milan. Den 15/3-2010 så vinner vi 4-0 over AC Milan, Rooney scorer to, Park og Fletcher setter inn de to andre målene. Det var god stemning og mye grønne og gule skjerf på tribunene, men husker spesielt stemningen når David Beckham kom inn for AC Milan (hans første kamp på OT siden han forlot United i 2003) og hele stadion ca. 75000 sang its’only one David Beckham. Virkelig en gåsehud- opplevelse som jeg aldri vil glemme.

United har hatt mange store spillere gjennom tiden, hvem er den beste United- spilleren i klubbens historie i dine øyne?

Den beste United- spilleren for meg vil alltid være den franske klubblegenden Eric Cantona.

Hvis det er en kamp i klubbens historie du skulle ønske du kunne oppleve, hvilken ville du ha valgt da ?

Vanskelig spørsmål, burde vel som nordmann svare Champions League finalen i 1999 der Solskjær avgjorde på Nou Camp, men jeg går for en kamp som ble spilt på Old Trafford nesten før jeg ble født United, nemlig Manchester United vs Barcelona. Det var kvartfinalen i Cupvinnercupen i 1984 som Man Utd vant hele 3-0 etter scoringer av Robson med 2 mål og Stapleton. En av tidenes største spillere Diego Armando Maradona spilte på Barcelona.

Som supporter opplever man mye på godt og vondt, hva er din største skuffelse som United supporter

Uten tvil når vi tapte Premier League- gullet på målstreken da Aguero satte inn seiersmålet på overtid for City mot QPR i 2012.

Hva er ditt verste minne som United supporter?

Verste minne sportslig må være å tape 6-1 mot City på Old Trafford, og et enda verre minne som er personlig må være fra 2011 når leiligheten min brant å jeg mistet alt jeg hadde, inkludert en drakt- samling på ca 100 drakter, men har heldigvis fått skaffet mesteparten igjen.

Det finnes mange forskjellige typer supportere, hvordan vil din familie beskrive deg som supporter med tre ord?

Manchester United er alltid først, jeg flytter middager og andre ting hvis United har kamp.

Her på Unitedtim deler jeg ting fra min hverdag som United- supporter, turer til Manchester, events jeg deltar på, konkurranser, intervjuer med supportere- og tidligere United spillere, har du noen ønsker om å se andre ting i tillegg?

Jeg synes du gjør en god jobb Tim, så keep up the good work!

Du er klubbens manager for en dag, hvilken grep tar du umiddelbart?

Henter Zlatan Ibrahimovic tilbake til klubben, trenger en karakter som han både på banen og i garderoben.

Til slutt, hvilken spiller er din drømmesignering for Manchester United?

Den fikk jeg vel i 2016 når Zlatan Ibrahimovic signerte for United, jeg hadde nemlig drømt om å se han i United- drakt lenge så det var en vakker opplevelse.

 

Tusen takk skal du ha for at du tok deg tid Thomas 🙂

6 kommentarer

Siste innlegg