Fellow Reds

 

Navn: Vemund Hansen Rognstad

Alder: 17 år

Bosted: Hvitsten/Pepperstad

 

Noen ting kan bare ikke forklares selv om det er naturlig, men hvordan ble du Manchester United supporter:

Vanskelig å peke på nøyaktig hva som gjorde Manchester United til min klubb, men det har nok en sammenheng med spillere som Rooney, Ronaldo, Vidic og Nani for å nevne noen spillere. Suksessperioden United fortsatt var inne i rundt 2006/2007 gjorde det også til en klubb jeg ikke kunne unngå å bli glad i. I tillegg spilte selvfølgelig også Sir Alex en enorm rolle i å trollbinde meg.

Hvor lenge har Manchester United vært klubben i ditt hjertet?

Vil tippe fra cirka 2006 et sted, selvom jeg ikke husker nøyaktig da jeg ble supporter.

Personlig er Eric Cantona min favorittspiller hos Man Utd, hvem er din favorittspiller og hvorfor nettopp han?

Uten tvil Wayne Rooney. Det er bare noe med spillestilen hans og hans passion for klubben. Mine to første ordentlige United drakter hadde Rooney på ryggen. Mellom 2008 og 2012 var han helt vanvittig og det er synd han ikke opprettholdte spydspisskvalitetene lenger enn maks 2012/2013-sesongen. Rooney etterfølges tett av Vidic og Evra, men de når ikke helt opp.

Klubben i våre hjerter har skapt mange uforglemmelige minner, hva er ditt beste øyeblikk som United supporter?

Mitt beste minne som jeg husker alt fra er utvilsomt 8-2-seieren over Arsenal. Følte at jeg var i himmelen og etter en like solid seriestart i forveien tenkte jeg at dette United-laget skulle være helt uslåelige i 2011/2012 sesongen. Det endte i forferdelse i mai.

Ett mål er ikke alltid bare ett mål, hvilket mål i din tid som supporter husker du best:

Robin van Persies 3-2 mål borte mot City desember 2012. Trodde seieren hadde gått i vasken da Zabaleta banket inn 2-2, men seieren ble sikra til slutt og United så seg vel aldri tilbake i tittelkampen, vår foreløpig siste.

Drømmenes teater er fylt av mange magiske kvelder, hva er ditt beste minne fra Old Trafford?

4-1-seieren mot Bournemouth like før nyttår i fjor. United fløy høyt og virket ustoppelige. Egentlig håpløst og skille denne fra 4-2-seieren over City april 2015, men United imponerte så vanvittig og Paul Pogba var så ekstremt on fire og i likhet med United lekte de seg.

United har hatt mange store spillere gjennom tiden, hvem er den beste United- spilleren i klubbens historie i dine øyne?

Cristiano Ronaldo tett etterfulgt av Nemanja Vidic. Ronaldo sine to siste sesonger er det beste jeg mener en United spiller har levert noensinne. Ekstremt mange å velge mellom, men Ronaldo tar denne. Tenk om han hadde blitt værende.

Hvis det er en kamp i klubbens historie du skulle ønske du kunne oppleve, hvilken ville du ha valgt da ?

Champions League finalen i ’99. Var ikke engang født, men det virket som en rimelig ekstrem match. Jeg har sett den i reprise x antall ganger, og tenker vel at United var noe heldige som sikret the treble, men hvem bryr seg? Fortsatt eneste lag som har gjennomført bragden, og håper det står seg for alltid, for redd det kan være en stund til United gjør noe liknende igjen.

Som supporter opplever man mye på godt og vondt, hva er din største skuffelse som United supporter:

13.05.2012 93:20 på Etihad. Say no more.

Hva er ditt verste minne som United supporter?

1-6 tapet mot City på Old Trafford. Min andre kamp live på Old Trafford. Husker ikke så veldig mye fra kampen annet enn Citys andre, tredje og fjerde mål i tillegg til Evans’ utvisning. Forlot faktisk stadion da Dzeko satte 1-4 på, og husker veldig godt 2 store jubelbrøl på “the walk of shame” vekk fra arenaen. Lite visste vi at det faktisk endte 1-6 før vi så høydepunktene på en skjerm ved et gatehjørne i sentrum av byen. Enkelt sagt kan man si at City alene har skapt mine to verste minner som United supporter.

Det finnes mange forskjellige typer supportere, hvordan vil din familie beskrive deg som supporter med tre ord?

Ingenting er viktigere.

Her på Unitedtim deler jeg ting fra min hverdag som United- supporter, turer til Manchester, events jeg deltar på, konkurranser, intervjuer med supportere- og tidligere United spillere, har du noen ønsker om å se andre ting i tillegg?

Syns du presterer svært bra. Min absolutte favorittkarakter i 100% United, så ingenting å plukke på.

Du er klubbens manager for en dag, hvilken grep tar du umiddelbart?

Henter Jadon Sancho, Paulo Dybala og Allan og ansetter en ny fysio i klubben. Hva i alle dager skjedde EGENTLIG med Anthony Martial mot Palace? 2 måneder? Vår desidert beste frem til skaden. Gledet meg til han var tilbake mot Liverpool 20. oktober. Enorm på sitt beste.

Til slutt, hvilken spiller er din drømmesignering for Manchester United?

Hente tilbake Zlatan som med sin aura kunne fått denne klubben på beina igjen. På ren kvalitet; Kylian Mbappé. Makan til komplett spiller på sitt beste.

0 kommentarer

Siste innlegg