Fellow Reds

 

Manchester United er en stor familie,  derfor er det morsomt å kunne bli kjent med «Fellow Reds» samt at jeg ønsker å komme nærmere på leserne her på Unitedtim, jeg ønsker derfor å sette i gang med en spalte hvor jeg intervjuer andre United- supportere der ute ca 2 ganger pr måned. Har du et ønske om å delta i denne spalten her på «Unitedtim» send meg en melding på messenger 😊.

 

Navn: Kristher Vik

Alder: 36

Bosted: Halden

Hvordan ble du Manchester United supporter?

Jeg fikk øynene opp for United for alvor da Ryan Giggs debuterte for klubben i 91. Jeg likte den uredde måten han spilte på, og jeg begynte derfor å følge United. Jeg falt for lidenskapen og «never give up»-holdningen i klubben.

Hvor lenge har du vært supporter?

Siden 1991

Hvem er din favorittspiller og hvorfor nettopp han?

Vanskelig å velge en spiller, men all-time favoritten må jo være Eric Cantona. På dagens lag har jeg sansen for Ander Herrera og Juan Mata, på grunn av engasjementet deres og at de gir alt for drakta. Mata’s engasjement utenfor banen synes jeg er spesielt rørende. Han tar seg alltid tid til supportere, og klubben trenger flere som han.

Hva er ditt beste øyeblikk som United supporter?

Champions League finalen i 99, da Solskjær avgjorde på overtid, og 2008 da vi slo Chelsea på straffesparkkonkurranse i Champions League-finalen. Under Champions League finalen i 99 hadde jeg ikke helt troa på at det skulle gå veien, men da både Sheringham og Solskjær scoret på overtid sto jubelen i taket. I gledesrus hoppet jeg opp av stolen, og reiv av armlenene i samme slengen.

Hvilket mål i din tid som supporter husker du best?

Brassesparket til Wayne Rooney i 2011 mot Manchester City på hjemmebane. Det var rett og slett et perfekt utført brassespark som også avgjorde byderbyet.

Hva er ditt beste minne fra Old Trafford?

Første gang jeg besøkte Old Trafford og så på kampen mot Aston Villa, hvor vi slo de 3-1. Jeg var 24 år og hadde fått reise og kamp i julegave av foreldrene mine. Det var en drøm som gikk i oppfyllelse, og spesielt stas var det at vi også vant kampen.

Hvem er den beste United spilleren i klubbens historie?

Eric Cantona. Jeg glemmer aldri kung fu-sparket hans på Selhurst Park mot Crystal Palace, det var helt legendarisk. Dessverre kosta det han mange måneders utestengelse.

Hva er din største skuffelse som United supporter?

Da vi tapte ligagullet på målforskjell i 2012. Jeg blir fortsatt irritert av å tenke på måten kommentatoren tok av på under sendingen. Jeg følte at han ikke klarte å være objektiv, og slik føler jeg det ennå.

Hva er ditt verste minne som United supporter?

Da Sir Alex Ferguson ga seg som manager. Vi vil aldri få en manager som han igjen, og i tida etter har klubben opplevd mye turbulens og motgang.

Hvordan vil din familie beskrive deg som supporter med tre ord?

Gal, høylytt og overivrig (sitat kona)

Til slutt, hvilken plass ender Manchester United på sesongen 19/20 ?

Håper på tredje, men tror det blir fjerde plass. Kommer an på hva som skjer i sommerens overgangsvindu.

 

Takk for at du stilte opp Kristher, veldig hyggelig 😊

2 kommentarer

Siste innlegg