Forventningene er høye

 

I morgen setter jeg og fruen kursen for Manchester og sesongåpningen mellom United og Chelsea. Det kjennes ut som jeg får ett “lava-utbrudd” i magen av ren glede mens jeg skriver denne setningen, for endelig er helgen kommet! Helt siden Ole Gunnar ble ansatt har jeg vært på høygir, tankene som har gått gjennom hodet hele sommeren har vært: “Tenk hvis han har observert og kartlagt Sir Alex som manager slik som han observerte motstanderne med stort hell fra innbytterbenken. Tenk hvis folkens? Manchester United har virkelig levert i årets pre-season, men sett det til side litt. Det ser nå ut som innsats, humør og spillerglede er tilbake, troppen har vel ikke vært så godt trent på mange sesonger og jeg skal ikke “jinxe” noe, men dette minner om den sesongen da United hentet Steve McClaren fra Derby som gikk for å være den beste treneren den gang. Da han var trener under Sir Alex var United- spillerne i sin livs form og United produserte trofé etter trofé.

Ole’s at the wheel…….

Jeg prøver etter beste evne å dempe forventningene til denne kampen som sagt, men det er klin umulig…… Mange av spillerne vil bli som nye spillere etter en markant endring i treningsmetoder, Class of 2020 har gjort seg klare samt Solskjær har hentet meget smart i form av James, Wan-Bissaka og ikke minst Harry Maguire.

Aldri før har kravet vært større, aldri før har forventningene vært større og aldri før har jeg opplevd at Manchester United har fått større oppmerksomhet, så nå gjelder det bare å gi full gass fra første til siste sekund på søndag.

Chelsea har jo hentet Frank Lampard som klubbens nye manager og United har en variabel statistikk hjemme mot søndagens motstander så det kommer til å bli knalltøft og jeg ber om at United har marginene på sin side, en toppkamp i engelsk fotball er rett rundt hjørnet så la oss starte sesongen med tre poeng!

Endelig skal Manchester United vise verden hva dem er laget av!

På mandag har jeg avtalt ett nytt intervju med en tidligere United- spiller i Manchester, så det gleder jeg meg til å dele med dere senere her på Unitedtim. Jeg legger ut på snapchat underveis, så følg meg gjerne der også,( iversentim). Turen blir så klart en av de nærmeste episodene på Youtube-kanalen Unitedtim. Denne har forøvrig en konkurranse som lanseres tirsdag 13 august klokken 1200. Gjerne gå inn og trykk abonner på kanalen i forkant 🙂  (kostnadsfritt så klart) https://www.youtube.com/channel/UCzRbATyjwoK_DiVN7A9oG2Q?view_as=subscriber

 

Med dette ønsker jeg fra hele mitt hjerte, masse lykke til på søndagens kamp til alle som elsker Manchester United.

6 kommentarer

Siste innlegg