Fruens entusiasme i taket før kamp!

En engasjert frue før kamp(not) ha ha 

Et gjensyn med klubblegenden Wayne Rooney var et personlig høydepunkt for meg. “Gutten” som debuterte i Premier League som 16 åring og som kom til Manchester United som 18 åring, endte med hele 253 scoringer på tretten sesonger. En dose “solid” klubbrekord som er stående pr. dags dato. Derby lå i skrivende stund på 13. plass i Championship og har levert 12-12-12 på 36. kamper, så man kan vel si at laget leverer stabilt “ustabilt” under manager Phillip Cocu og Wayne Rooney. Uansett er kamper på bortebane mot Championship-lag aldri enkelt og alle kjenner uttrykket “cup er cup”. Magefølelsen var “oppned og vrengt” før denne kampen, da et Manchester-derby venter på søndag som garantert ville påvirke laguttaket. Tankene hadde surret gjennom hele uken rundt lagoppstillingen og på hvordan Ole Gunnar vil bruke troppen. Hvem skal spille og hvem skal hvile? Et “reservepreget” United kunne fort havne i trøbbel på Pride Park.

Et trofe` i sikte…

Som dere ser på bildet over var fruens entusiasme i taket før oppgjøret, så høy var den at hun måtte roe seg ned med surfing på mobilen (ironi)… Haha.. Nei, det var vel heller jeg som var som en virvelvind før kamp 🙂  Snikfotografert ble jeg også under en av mine kampritualer som er “kampbønn”. Kall det overtro, men jeg er vel ikke den første som er overtroisk i forhold til fotball. Paul Ince gikk alltid sist ut av garderoben i bar overkropp under sin United- karriere, så det er mange av oss!

Egentlig en tam omgang, par susende taklinger fra et par Derby spillere var vel egentlig det som skjedde før United tok ledelsen. Målet til Shaw som forøvrig var hans andre scoring i United karrieren (det første var hjemme mot Leicester) ga United en sterk avslutning på omgangen! Alle gode ting er tre eller? Først Bruno, så Jesse, før Shaw på skuddforsøk nr 3. setter inn 1-0. Jeg elsker Ighalo, han både skaper sjanser og scorer mål. Jeg føler det som da jeg var liten på julaften hvor jeg fikk det jeg ønsket meg, når Ighalo scorer. Mannen som har blitt latterliggjort og beskrevet som et panikk lån av blant annet Erik Thorstvedt, har virkelig levert så langt i United- trøyen. Tusen takk Ole Gunnar for at du stoler på egen intuisjon.

En kriger er født!

En kriger er født, kommet og vil styre Manchester United i mange år fremover. For en mann med stor M Scott har blitt, da Sibley sparket McTominay i ansiktet skjønte jeg at nå koker det i skallen på Scott. Det kan man vel trygt si at det gjorde, Scott lar seg ikke “pelle på nesen” av noen og den krigen han hadde med Sibley i 2.omgang var verdt inngangspengene i selg selv nesten. Igjen klinker Ighalo inn en ny scoring og sin tredje totalt, jeg tar av meg hatten for han. Det håper jeg kritikerne hans gjør også! Kudos til Red Army som sang skjorta av fansen “the Rams”! Manchester United har verdens beste bortefans, akkurat det er det ingen tvil om!

9 kamper uten tap, 7 kamper uten baklengs!

Jeg lukter en tittel denne sesongen 🙂 

0 kommentarer

Siste innlegg