Hit men ikke lenger?

Hit, men ikke lenger? Er mitt spørsmål før morgendagens kamp. Troen forblir alltid der selv om United har 0-2 i sekken fra Old Trafford. Skal Manchester United slå ut PSG på Parc des Princes må klubben ikke bare overgå snuoperasjonen i Torino mot Juventus i 99` ( 0-2 til 3-2 ), men kanskje levere klubbhistoriens beste kamp. Dette sier jeg ikke bare fordi United er hardt skadeplaget, men fordi PSG er ett av de beste hjemmelagene i Europa med 14 hjemmekamper (i serien) og 50-5 i målforskjell. Legger man til her at Mbappe har 26 mål på 22 kamper sier det seg selv at det blir tøft, men vi er Manchester United og en gang må dem tape hjemme.

Hvis United scorer før det har gått 20 minutter slår vi dem ut, det har jeg klokketro på. Da Solskjær ble ansatt som manager sa jeg at United blir nummer tre i PL og vinner Champions League, nøyaktig 20 år siden hans selv avgjorde finalen. Tenk hvor fotball-erotisk det hadde vært.

Under Mr. Solskjær har United vunnet alle sine kamper på bortebane, og noen av spillerne liker seg nok best på bortebane mot angripende lag. Men hvordan Solskjær skal erstatte Pogba, Matic og Herrera er det ingen som vet, men her bør nøkkelen helt klart være å fokusere på dem som skal spille kontra dem som ikke skal spille. Det er bare å krysse fingerene for at Martial og Lindgard er tilbake så får man heller spille med kun defensive på midten. Det å skulle få en spiller som skal “erstatte” en spiller som har levert 14 mål og 11 assists  (Pogba) kan bli en utfordring for Ole Gunnar, men hvorfor skulle ikke andre blomstre i hans fravær?I tillegg vil en spiller som Rashford være perfekt i en slik kamp, så langt har han levert meget imponerende 10 mål og 8 målgivende med sin ekstreme hurtighet som garantert vil skape hodebry for PSG sitt forsvar.

Jeg og fruen var på OT da United tapte hjemme mot PSG og den kampen minnet meg veldig om hjemmetapet mot Juventus under Mourinho, hvor man kanskje var litt preget av stundens alvor. Nå har Manchester United fått mere tid under Ole Gunnar og laget er fortsatt like solid, husk United vant 2-1 nå nylig i Torino og ville da ha gått videre på bortemålsregelen så hvorfor skal vi ikke kunne slå ut PSG ?  Klart vi kan det!

Krysser fingrene for at Martial blir klar, hans fart/teknikk er ett angrep for seg selv, noe hans 11 mål og to assist så langt beviser, samtidig viser Romelu Lukaku sitt sanne jeg om dagen så mye morsomt kan vente i Paris.

“PSG smadret i Paris” er min drømmeoverskrift i norske medier sent onsdag kveld, men her det nok hjertet som snakker, men jeg følger alltid hjertet mitt fordi Manchester United betyr alt for meg❤️

  • Hva tenker dere om morgendagens kamp?
  • Går United videre og hva blir resultatet?

 

2 kommentarer
    1. Er evig optimist jeg til det motsatte er bevisst:)
      Enig omtanken om st scorer vi tidlig kan vi ta dette. Håper også martial er klar og med lukaku i storform er håpet der❤️

Siste innlegg