Hva med denne mannen?

Hva med denne mannen? Jeg snakker altså om mannen til høyre på bildet 

Mannen ble “slaktet” av alle verdens journalister før han hadde tatt så mye som et spark på ballen for Manchester United, egentlig sier det litt om hvordan enkelte skal skape “klikk” når man forhåndsdømmer på den måten. Dette gjør bare hans “korte” suksess som rød djevel enda bedre. Han ble en umiddelbar suksess i den røde trøyen som så langt er fordelt på  319 minutter:

  1. Fire mål
  2. En assist
  3. Syv av ti dueller vunnet
  4. Fire store sjanser skapt

Ikke annet en meget imponerende start av en spiller som kom til klubben fra Kina når hans klubb var utenfor sesong og han selv manglet kampform. Jeg intervjuet hans agent Atta Aneke i februar og dere kan lese intervjuet her.

Mange har tanker og spørsmål rundt han som:

  1. Er han god nok over tid?
  2. Er han riktig profil for den veien Man Utd. skal gå?

Her svarer jeg ja, men samtidig så avhenger det mye av hvilken rolle han får i klubben og hvordan han aksepterer denne. Dette vil ikke bli noe problem hvis han får en permanent kontrakt, han elsker klubben og så langt har han vist seg å være blant de alle mest profesjonelle i “gamet”. Kanskje Ole Gunnar har funnet en eldre Nigeriansk versjon av seg selv som spiller? Jeg håper virkelig at han blir signert og hans spillertype og rolle i laget gir meg klare assosiasjoner til et United- lag som hadde 4 gode, men forskjellige spisser ved navn Andy Cole, Dwight Yorke, Ole Gunnar Solskjær og Teddy Sheringham. Jeg ser for meg at Ighalo kan få en rolle ala` det Sheringham hadde i sin tid i klubben. Han kom til klubben som 31- åring og leverte meget respektable 46 mål fordelt på 153 kamper.

La oss krysse fingrene for en slik suksess for Odion Ighalo, for i en sesong blir fort 55-60 kamper. Alder er ingen hindring (Ighalo er 30) så får man håpe han er som en flaske vin som har sine beste år foran seg når han er “godt voksen”. Skal man kjempe i alle turneringer trenger man en bred spillertropp hvor alle “aksepterer” sin rolle innad i laget. Sir Alex var en mester i å få alle til og føle seg inkludert i en stor spillertropp, i mine øyne er samhold en grunnpilar for suksess. Jeg har 100% tro på Ole Gunnar Solskjær.

 

Sjekk gjerne ut Unitedtim på Facebook her og Instagram her

 

Ole’s at the wheel

0 kommentarer

Siste innlegg