Hva nå Ed Woodward?

Hva nå Ed Woodward? Hva nå Glazers? Hvor lenge skal dere se på før dere tar affære og støtter klubbens manager 110% og ikke bare halvhjertet?

Dessverre begynner siste ligamesterskap i 2013 å bli en stund siden, United har heller ikke vært en tittelutfordrer siden. Etter Moyes og van Gaal forlot postene sine, og nå sist under Jose` Mourinho var jeg helt sikker på at vi skulle vinne ligaen igjen, dessverre tok jeg feil, men jeg står ved at hadde Jose` fått bygd et Jose`- lag hadde United vunnet Premier League på hans måte! Se bare på  2.plassen i 2017/18 sesongen, en sesong som en av verdens beste og meritterte trenere beskrev som hans beste prestasjon i karrieren, folk lo av han etter den uttalelsen, jeg spør: Ler det samme menneskene enda? Neppe, Jose` så akkurat hvilken tilstand vår elskede klubb var i og som mange dessverre ikke klarte å se.

En sportslig fiasko under Woodward….

Jeg har bevisst valgt å være taus rundt Woodward og Glazers, jeg liker dem overhodet ikke, men heller Glazer 10 av 10 ganger enn en rik sjeik som driver med økonomisk doping, kjøper seg til det man vil selv om lover brytes og har et generelt menneskesyn på kjønn og grupperinger med respekt på samme måte som en kriminell ser på lovverket! Det optimale er en milliardær som har Manchester United i sitt hjerte, men det blir kanskje for mye å drømme om pr. i dag. Uansett kan ikke Manchester United holde på slik lenger.

Noter at jeg aldri forsvarer Glazers, overhodet ikke, men husk at Sir Alex hadde dem som eiere fra 2005 til 2013 hvor Man United vant blant annet Premier League fem ganger, Champions League og Fa-cupen på kun åtte sesonger. Her mener jeg at Woodward må ta sin del av skylden, han virker å være lite “hands on” og nå sitter ikke jeg på innsiden under forhandlinger, men det å krangle om hvordan 5-6 millioner pund skal betales er galskap eller det og bruke to uker på om kjøpesummen er 50 eller 55 millioner.Tid er penger ja, men tid er også poeng! Her kunne jeg heller sett for meg at Woodward sammen med Glazers satt opp ett regnestykke på hvor mye det koster dem hver sesong dem ikke er med i Champions League eller ryker ut av samtlige cuper og ett synkende tilskuertall! For meg virker det som alle med en stemme på styrerommet vil forskjellige ting for Man Utd, visjonen virker å bli lagt til side for egen vinning og status.

Svake sportslige ambisjoner…

Fra 2013 og syv sesonger bakover har United FEM(!) 1.plasser og to 2.plasser, tar man 2013 og syv sesonger frem så har United en 2.plass, og de seks andre sesongen en tabellplassering mellom 4 og 7 plass.

Hvorfor er det slik? Hvorfor klarte United å ta trofeer med Glazer under Sir Alex Ferguson? I mine øyne setter United alltid for lave målsetting for den sesongen som kommer, hvorfor er alltid topp 4 en målsetting for Manchester United?  Jeg ser at klubben ikke kan kjempe om gullet pr. i dag, men hva slags vinnerinstinkt utvikles med en slik ambisjon? Her vil man jo hele tiden være fornøyd med å ha kontakt med fjerdeplassen som jeg personlig synes er en svak ambisjon. Topp 2 skal være noe Manchester United skal og bør ha som målsetting foran hver eneste sesong. Sikt på månen, hvis du bommer, havner du blant stjernene. Det å kun ha ambisjoner om topp 4 og skulle “vinne” Premier League om noen sesonger blir for meg en innrømmelse på hvor “svake” United er som klubb i forhold til Man City og Liverpool, det får det til og krølle seg i magen min hver gang jeg hører det! Vi er Manchester United, vi er den mestvinnende klubben i England og nå er det slutt på å vise svakhet! Svakheten holder vi innenfor de fire vegger og nå er det nok! Jeg krever svar, jeg krever handling og jeg forventer at Manchester United tar nødvendige grep for å gjøre Manchester United best igjen! Nå har klubben jobbet langsiktig siden 2013 og vi står på akkurat samme plass, et lite varsku her for meg er at det tok Liverpool 30 år og innse hvor dårlig infrastruktur dem hadde eller hvor svake sportslig dem var før dem tok grep, vi har holdt på på samme måten i syv sesonger og det holder for min del! City kan man ikke si noe om for det er en klubb som holder på med økonomisk doping som ikke hadde vært der dem er uten arabiske “oljepenger”

Vi skaper ikke vinnerkultur med topp fire som målsetting!

Sir Alex sin avgang ble undervurdert?

Det høres kanskje rart ut for mange at en mektig mann som Sir Alex kunne bli undervurdert, men det jeg mener er at mange trudde nok at det fundamentet han hadde lagt ned i klubben ville stå i evig tid. Jeg har truffet en del mennesker og alle sier det samme: Sir Alex hvilte aldri på laurbærene og må være en av historiens største vinnerskaller. For meg virker det som at når han dro fulgte visjonen med han, i tillegg forlot David Gill United samtidig og her hadde man en unik manager og en unik CEO som hadde ett unikt samarbeid seg imellom. Begge to dro klubben i samme retning med ett felles mål: Manchester United skulle være det beste laget i fortiden, nåtiden og fremtiden.

Når det gjelder Ole Gunnar eller hans forgjenger siden SAF sin avgang klandrer jeg ingen av dem, selv om dem sitter eller satt med det sportslige ansvaret. Man Utd. har prøvd med alle mulige manager- typer uten og lykkes, her blir det naivt og tro at f.eks Pochettino kan komme inn og snu alt. Man kan diskutere i det vide og det brede når det gjelder alle managerene United har hatt siden SAF ga seg, mulig Solskjær er rett mann eller mulig Pochettino kan være rett mann, men slik som klubben driftes nå vil ingen ting endres med en ny manager. Her kommer man ingen vei før styret, Glazers og “the main man himself” Ed Woodward tar noen runder med seg selv og faktisk finner ut om deres visjoner samsvarer med klubbens visjoner slik at man jobber mot at Manchester United er tittelkandidat neste sesong.

Som Sir Alex sa:Stand by your manager, men for deg Ed Woodward er det på tide og forlate posten!

United 4 life 

 

6 kommentarer
    1. Glazers måste bort och Woodward ska inte ha något med det sportsliga att göra. Han kan möjligtvis jobba med att skaffa sponsorer.
      Vi kommer aldrig att bli slagkraftiga med de ägare vi har, de tar bara ut så mycket pengar som möjligt ur klubben.
      GGMU❤️❤️❤️

    2. Det er trist og tungt å se laget i mitt ❤️🖤 om dagen🥺😳😢Man skulle tro at eiere med så jæv… mye penger ville tjene på å investere noen hundre mill. å få laget opp og frem igjen. Begynne å vinne titler igjen. Det igjen vil fylle på bankkontoen dem😊 Det må skje noe NÅ.
      Hva er på vei inn?

    3. Jeg frykter nytt bunnpunkt mot Tranmere. Får ikke sove når jeg tenker på den kampen, vil være et så ekstremt bunnpunkt å tape mot et slikt lag. De har alt å vinne, vi har alt å tape og med den totale mangelen på flyt er dette nesten åpent.

      24 dagen inn i overgangsvinduet og med bare 7 dager igjen er det ikke en eneste nysignering, det lover ikke bra.

Siste innlegg