Hva nå Greenwood

 

Fortsatt sjokkert med ønske om at dette er en vond drøm, jeg kan ikke engang forestille meg hvordan de involverte har det. Jeg vil på forhånd si at jeg tar 100% avstand og at denne saken er avskyelig!

Jeg har fulgt både Mason og hans kjæreste gjennom mange år på sosiale medier, førsteinntrykket er to vidt forskjellige mennesker, men dem så lykkelig ut sammen på de få bildene hvor man kunne se de sammen. Jeg fikk denne saken tilsendt gjennom sosial medier og jeg forstod ikke helt hva det var med en gang. Kommentarene hagler inn hver eneste dag om jeg skal “brenne” drakta eller hvorfor jeg bærer drakta til en voldtektsmann osv. Årsaken til dette er en video eller videoer jeg har lagd FØR hendelsen hvor jeg har “11” og “Greenwood” på ryggen. la meg si det slik: “den drakta er pakket bort”.

Hva skjer nå?

Jeg har sett bildene som Harriet Robson la ut før Instagram rakk å slette dem, jeg har lest uttalige Twitter- meldinger, jeg har hørt lydopptaket mange ganger… Jeg kaster opp, jeg blir forbannet.. På en syk og vridd måte er det vanskelig å skjønne at Mason, den stille gutten som har vært i klubben siden han var seks år har gjort noe slikt! Uansett, det stilleste vannet kan ha den sterkeste strømmen dessverre…. Man har jo lest at det har vært noen usportslige hendelser her og der med Mason, men da har jeg oppfattet det som ungdommelige “rampestreker”, men en vold/voldtektssak i en alder av 20? Svært alvorlig! Uansett kan man ikke trekke inn fillesaker om at han hadde med seg en jente på rommet på landslag samling eller har inhalert lystgass. Dette betyr ingenting opp imot en slik alvorlig sak. Jeg ønsker ikke og spekulere i hva som skjer videre da jeg velger og tro at Greenwood vil legge fram sin forklaring av saken, at Manchester United tar de grepene dem kan og at politiet etterforsker denne saken og at en eventuell dom som kommer vil være korrekt.

Det har vært flere kriminelle saker mot mange fotballspillere tidligere, hvor man dessverre ser at mange er oppspinn. Denne saken dog levner ingen tvil selv om man er “uskyldig til det motsatte er bevist”. Pr. nå er Greenwood utestengt på ubestemt tid av Manchester United fra kamper og trening samt at Nike har “fryst” sin avtale med han, men det er bagateller av hva som kan vente han av straff når denne alvorlige saken ser sin ende. Hvis han dømmes “skyldig” er han garantert ferdig klubben og en lovende karriere vil peke rett ned i grøfta, da den burde vært motsatt. Mange unge der ute som har Mason som forbilde vil få sine hjerter knust. For meg skiller jeg mellom fotballspilleren Greenwood og personen Greenwood. Han er en profilert person, men det har ingenting med saken å gjøre, han skal dømmes etter handlinger som er utført og ta konsekvensene av det.

Assosiasjoner mot Ravel Morrison

Det at Mason er ett av de største talentene i Europa er det ingen tvil om. Jeg vil kanskje ikke trekke det så langt å si at tidligere United unggutt Ravel Morrison var det samme, men han var ett vanvittig talent som ofte hadde hodet på feil plass dessverre. Hans karriere ble milevis unna av hva den burde ha blitt, men han havnet akkurat dit han dro seg selv etter utallige usportslige hendelser som trusler, vold, besøksforbud etc.. Kan dette skje nå med Mason? Ja, uten tvil.

Hva jeg ønsker? Kun rettferdighet og at sannheten skal fram og den skyldige skal ta sin straff!

 

Du finner Unitedtim på sosial medier her:

Facebook: trykk HER

Instagram: trykk HER

Tik Tok: trykk HER

 

4 kommentarer
    1. Dette er en ille sak. Jeg stiller meg bak deg i avvente av rettsaker og at dektetivene får gått igjennom saken. At beviser kommer frem etc.
      Går jo mange valser rundt om at lydopptak er manipulert, bilder det samme etc.

      Vi får se hva som skjer og jeg ser på Mason som uskyldig før det motsatte er bevist.

      Alle slike hendelser er for meg fordømt og det er sykt at sånne ugjerninger blir gjort.
      Det som er synd å se er jo det at det er tonnevis av oppgulp som kan tenkes må bli spist av personen som har lagt det igjen, når rettsaken er gjennomført. Det er mange drøye ting som blir sagt før man vet noe som helst og det er noe jeg ikke klarer. Jeg kan fordømme alle slike utfall.. men dømmer aldri før alt er bevist og dommen satt.

    2. Saken er tragisk for alle involverte. Jeg synes det er mye som ikke stemmer helt. Fæle bilder er lagt ut, lydfil som opprinnelig er på 15 min der kun 1,14 sek på slutten blir lekket. Pressemelding fra far som kun snakker om hvor lenge de har kjent hverandre og vært kjærester. At de har hengt sammen siden før han slo igjennom osv ingenting negativt mot en som tilsynelatende har gjort din datter veldig vondt. At hun ikke ville at dette skulle komme ut men at mobilen var blitt hacket osv. Det var også slutt mellom dem slik jeg forsto pmld til far. Jeg er kritisk til at SoMe skal være et sted der folk kan/skal grafse i andres liv og være med å ødelegge livet til unge mennesker. La politi og rettssystemet gjøre jobben sin, så får vi andre vente på hva som kommer frem når dette er avgjort. Jeg vil også påpeke at jeg tar fullstendig avstand til noen form for vold og trusler.

Siste innlegg