Hva nå?

Bildet er tatt på en “liten” fjelltopp i Lofoten i sommer. 

Jeg og fruen var på serieåpningen da Chelsea ble smadret hele 4-0, folk sa det ikke ga riktig bilde av kampen, takk for den informasjonen, for det var det faktisk ikke mulig å bry seg mindre om!

Hele reisen fra da Ole Gunnar tok over klubben, hvor han debuterte med ett brak i Cardiff har vært som en karusell. Personlig vil jeg beskrive perioden fra nevnt kamp til sesongen nå er ferdig som en lang runde med Thundercoaster på Tusenfryd. For dere som ikke kjenner til Thundercoaster så er dette en berg og dalbane i tre som har en topphastighet på 95 km/t, man er vektløs 12 ganger på to minutter med et deilig drop på 32 meter (57grader). Egentlig en ganske presis beskrivelse av hvordan denne sesongen har vært for Manchester United på godt og vondt, mest godt, for det privilegiet det er å holde med Manchester United verken vil jeg eller kommer jeg til å ta for gitt ♥

Kunne vi vært lykkeligere som supportere?

Definitivt, men med tanke på hvordan det har vært siden epoken med Sir Alex ble avsluttet så har det vært rimelig optimalt hvis man ser det store bildet. I mine øyne har folk ofte feil fokus, den “kamp til kamp” mentaliteten er til tider så grusom så jeg holder meg unna kommentarfeltene så godt jeg kan. Fotball er følelser og kjærlighet, det er vi alle enig om. Det som skuffer meg mest er hvordan man “henger ut” eller krever spillere solgt etc. fordi laget svikter i en enkelt kamp. For det første så ser Ole Gunnar og hans trenerteam en smule mer enn oss her hjemme, samt at hans jobb er å ta ut det beste laget han besitter til hver kamp, og bygge en tropp som utfyller hverandre. Så langt har Ole Gunnar lykkes 100% med hvordan han utvikler Manchester United med en klar målsetting om å bli best i verden igjen på alle områder, og jeg tviler ikke ett eneste sekund på at Manchester United snart vinner Premier League igjen.

Veldig merkelig…

Manchester United går igjennom ett tydelig generasjonsskifte, det er like tydelig som at fotballen er rund. Det jeg stusser veldig på er #OleOut delen samt de som skal selge halve laget fordi man taper en semifinale! David Moyes, Louis van Gaal og Jose` Mourinho var aldri i nærheten av å få ett mesterlag på plass, dem fikk aldri smilet eller spillestilen på plass hvor heller “deres” måte var den riktige måten. Noe som var så feil som det bare kunne bli. Ole Gunnar har lykkes med spillerlogistikken begge veier, han gir unge spillere tillit, han spiller offensiv fotball og vi har det sterkeste laget vi har hatt siden 2013. Det er en vei med bredden i troppen, men med tanke på prosessen og hva som er utrettet så langt hvorfor tviler man på at det skal skje noe mer? Eller hvorfor tviler man på at Ole Gunnar ikke ser dette? Klart vi skal uttrykke følelser fordi det er det fotball handler om, men vær så snill å gjør det med saklighet og respekt. Vi er mange millioner som elsker klubben og vi alle er ambassadører for Manchester United. Ikke glem at Solskjær virker å ha tillit fra styret, det er ikke alltid en selvfølge i Manchester United. Aldri glem at ett helt liv som supporter alltid vil ha sine oppturer og nedturer, men det handler vel så mye om det å stå like støtt i motgang.

En ufattelig spennende tid venter oss.

Med en sterk 3.plass hvor man store deler av sesongen har spilt med en “liten” stall, så gleder jeg meg vanvittig til veien fremover. Hvem forlater klubben? Hvem kommer inn? Hvordan blir sesongen som kommer? Det er ikke til å legge under en stein at forventningene er skyhøye, men det er slik det skal være når klubben man elsker er Manchester United ♥  Dette laget er synonymt med trofeer og sånn skal det være. Min største spenning handler om hvordan bredden skal bygges i laget, men med tanke på den nevnte spillerlogistikken inn/ut under Ole Gunnar har jeg tillit, 100% tillit.

Ett sent “sommervindu” og hva med supportere på stadion?

Overgangsvinduet “stenger” 5.oktober så tiden har man i hvert fall på sin side på papiret, men to ting bekymrer meg.

  • Forhandlingene i samtlige overganger Man Utd. er involvert i virker å “trekke ut” noe voldsom i tid, hvorfor? For meg virker det som når en klubb med penger er involvert så må grensen “pushes” til det ytterste økonomisk, noe som er latterlig! Første bud er aldri det siste budet, men ett sted hvor man må starte forhandlingene. I Jadon Sancho “forhandlingen” synes jeg United har vært “fair” i hvordan dem har gått fram, men dette baserer jeg på hva jeg har plukket opp gjennom ulike medier. Jadon Sancho er en vanvittig talentfull spiller som uten tvil ville vært ytterligere hestekrefter til ett meget lovende Manchester United lag, men det irriterer meg grenseløst når alle engelske spillere automatisk er 20 millioner pund dyrere enn andre nasjonaliteter! Jeg er heller ikke så opptatt av om en spiller koster 110 M pund eller 120 M pund, men selv om Manchester United er en klubb med penger, så skal vi overhodet ikke la oss utnytte! Nå er det bare å følge med på ett meget spennende overgangsvindu med argusøyne, men husk at 99% spillerne på jordkloden blir linket til United så husk å ta 70% av disse spillerne med mer enn bare en klype salt.

 

  • Jeg har troen på at vi supportere vil sette våre føtter på vår elskede stadion den kommende sesong, men “når” er dessverre uvisst. Man har hørt snakk om en vurdering av dette fra oktober. Det håper jeg virkelig skjer, men da må “folket” ta ansvar. Dessverre så utvikler Covid-19 seg i en negativ retning igjen, men jeg håper folk ser at det vi akkurat har vært igjennom må vi unngå at skal skje igjen. Får vi tilskuere på plass i England så håper jeg for guds skyld at dem baserer antallet tilskuere inne på stadion med størrelsen på den gjeldene stadion, kombinert med avstand til hverandre i henhold til restriksjoner til Covid-19. Det å skulle “sette” det samme antallet slik som man har gjort i Norge er helt merkelig for meg. Hvorfor skal for eksempel Old Trafford som har en kapasitet på 76 000 mennesker kunne ta imot like mange som f.eks  Selhurst Park som har en kapasitet på 25 000 mennesker? Sikkerhet først, men dette må baseres på avstand til sidemann samt øvrige restriksjoner. Uansett, vi venter i spenning!

 

Sjekk gjerne ut Unitedtim på YouTube her, Facebook her og Instagram her

 

Ha en strålende uke 🙂

4 kommentarer
    1. Håper ikke Woodward og Glazers ødelegger prosjekt Solskjær nå. Endelig er det en go i laget. Mye positivitet. Back to basic.
      Med et Sancho kjøp og et par lure kjøp til ville det sett lyst ut for kommende sesong.
      Nå har jeg ikke mye tro på at det kommer inn spillere som står på Solskjærs ønskeliste. Ender vi opp med Brooks fra Bournemouth blir jeg skuffet, eller enda værre, at ingenting skjer på transferfronten.
      Er livredd at vår kjære manager blir vingeklippet nå og da er troppen for svak og resultatene blir deretter. Uten champions league igjen er Solskjær ferdig og drømmen om Sancho og slike spillere er over.

    2. Gode kommentarer, Tim! Vi ønsker oss svært gjerne noen fosterkninger. Lykkes man ikke med det, så får vi spille med de spillerne vi har… og vi har en svært spennende spillertropp! Jeg har full tillit til OGS!

Siste innlegg