Hva tenker dere?

At Manchester United trenger nye spillere som skal forsterke både start 11`rn og troppen over tid umiddelbart finnes det ingen tvil om, men mitt spørsmål til dere er:

Hva er deres tanker og meninger om Erling Braut Haaland?

For å være ærlig er jeg ekstremt usikker, det handler for det første om han er god nok for United. Tenker jeg etter så har jeg mange tanker rundt han.

  1. Trenger United han nå? Absolutt ikke..
  2. Hvor god kan han bli? Usikker..
  3. Bør United kjøpe han nå for og leie han ut resten av sesongen? Usikker..

Hadde han hatt en annen nasjonalitet enn norsk så ville han fått mye større oppmerksomhet i internasjonal presse, det finnes det ingen tvil om, men hvor god er han egentlig? At han har tatt det riktige steget til Red Bull Salzburg i Østerrike var korrekt, men hvor bra er nivået i den Østerriske bundesliga? Neppe bra, ja det er sikkert noen “ok” topplag som hans lag Salzburg, men resten holder neppe noe høyt nivå og her er jeg ganske sikker på at 2-4 lag fra Tippeligaen hadde hevdet seg i deres liga.

Så hva med hans prestasjon i årets Champions League?

Her har han prestert over all forventning, noen klassescoringer og noen enkle så man kan si at så langt har han prestert, men det er blitt spilt altfor få kamper til at jeg lar meg imponere såpass at jeg skriker “Ole hent han nå!”.

Det er kun ett knippe spillere som kan hentes i januarvinduet og man har jo ett budsjett man må forholde seg til, men her tenker jeg at uansett så må United prioritere andre spillere enn Haaland, fokuset burde ikke være en squadplayer nå. Derfor mener jeg at alle penger som Man Utd. skal bruke bør være på “større” spillere som kan heve laget umiddelbart som Sancho og ( ja og ) min favoritt James Maddison som er forut sin tid og kanskje den beste 10` er jeg har sett på lenge i engelsk fotball.

Uansett hvordan Erling Braut-Haaland presterer fremover mener jeg nok innerst inne at United ikke bør hente han nå hvis det går på bekostning av budsjettet eller kjøp av andre spillere som vil styrke United umiddelbart. Haaland ville jo fått kamper i United, men han ville aldri i livet ha benket Martial, Rashford eller James så derfor faller mitt valg på andre spillere som kan ta United videre umiddelbart.

Maddison, Dybala eller Sancho er vann i munnen for meg og er spiller som garantert ville spasert inn i første 11`rn, vanligvis kommenterer jeg ikke andre spillere eller rykter, men dette kan fort bli mer enn ett rykte grunnet hans kobling til Ole Gunnar Solskjær.

Hva tenker dere folkens? Del deres tanker 🙂

2 kommentarer

Siste innlegg