Hvor er ambisjonene for Manchester United denne sesongen?

Denne kampen var vel den moralske finalen i årets Carabao Cup, men uansett en massiv kamp for begge lag. Jeg satt med en merkelig ro før kampen, om dette var på grunn av at United vant på Etihad nylig eller rett og slett fordi Man Utd er enten av eller på denne sesongen var usikkert. Mann for mann er City ett mye bedre lag, det har jeg null problemer med å innrømme, men leverer United fra øverste hylle som vi har sett i enkelte kamper denne sesongen burde denne kampen ha blitt en sikker H. I moderne fotball er det blitt så knalltøft å vinne trofeer så i mine øyne burde man prøve og vinne alt man deltar på, jeg tar heller ett trofe` i Carabou Cup en ingenting. Dette var jo en turnering som mange bortprioriterte i “gamle dager”, på en måte kan man si at Sir Alex gjorde det, men i min øyne ga han ungdommen tillit som er ett viktig fundament for klubben i dag.

Jeg husker tidlig på 90- tallet da det het Worthington Cup og siden da har mange klubber heller prioriterte FA-Cupen så ble denne omtalt som “worthless cup”. I dag er det mange som kaller denne for “mikke mus”-cup sikkert morsomt for mange det, men for meg er ett trofé ett trofé.

Bunnnivået er nådd for klubben..

Etter 1.omgangen var jeg sint, såret, skuffet, forbannet, fortvilet og deprimert. Kan noen fortelle meg hvorfor 11 spillere bryter fullstendig sammen mentalt og fysisk på 0-1? Man Utd. leverer mer enn bra nok på banen fram til B.Silva leverer ett kremmerhus av en scoring! Jeg nevner ingen navn, men midtforsvaret leverte ett forsvarspill på nivå med hva man kan forvente av et middels Championship lag. Det var ingen lidenskap eller innsats, laget var fullstendig blottet for samspill og plassering. Dette var klasseforskjell og dessverre ny mat for #oleout fansen. På en syk og vridd måte kan jeg forstå det, da Ole har ansvaret. Dette er uakseptabelt av en klubb som Manchester United!

Hvis klubben ikke kjøper forsterkninger i januar så er det fullstendig mangel på ambisjoner denne sesongen!

For første gang i livet gruet jeg meg til 2.omgang, man ser hvordan tilstandene egentlig er på laget om dagen da alt Manchester United kunne sette inn i denne omgangen var Matic` og Gomes grunnet skader og sykdom. Stallen er dessverre altfor liten til å tåle dette og jeg håper av hele mitt hjerte at klubben henter noen forsterkninger med en gang. Man må ikke alltid tenke langsiktig når det brenner under føttene på deg. Ole Gunnar har ansvaret og må løse dette, mitt råd er å sveive øksa over en spiller eller fire. Selv om Rashford scorer ett fint mål og United “vinner” 2.omgangen så kjenner jeg ikke igjen mitt elskede Manchester United, men det har jeg ikke gjort siden 2013

Uansett,

One Love

6 kommentarer
    1. Det finnes ikke en skikkelig leder i laget.
      Pogba skulle vært solgt øyeblikkelig når OGS overtok.
      Ungdommen trenger en farsfigur til å styre showet

    2. Det manu er aller dårligst på er overgangsmarkedet, i vindu etter vindu ender manu opp som den store taperen. Hvorfor gjør de ikke som Liverpool? De ønsket en spesifik verdensklassespiller, i desember ordnet de alt og 1. januar gikk han inn porten. På overgangsviduets siste dag vil manu sitte å forhandle om 12 forskjellige spillere, 3 som ønsker å forlate klubben, 3 man tenker å kjøpe som erstatning hvis de tre første forlater klubben, 3 som er førstevalg som forstekninger til klubben og 3 som er andrevalg som forstekninger som man kjøper hvis man ikke klare å kjøpe de tre førstevalgene. På overgangsvinduets siste dag kan journalstene se gjennom vinduene hvordan de ansatte i klubben snakker i to telefoner samtidig mens de løper frem og tilbake og skriker til hverandre, tilslutt ender de opp med å selge en bra spiller uten å få inn en erstatter samtidig som de kjøper en tilfeldig unggutt og en middels spiller som de ikke engang forhandlet om.

      1. Hei, jeg skjønner ikke hvorfor alle skal sammenligne United med Pool ? Klopp er inne i sin 4 eller 5 sesong , Ole Gunnar har en og Pep ble nummer 4 i sin første sesong med City.. Ting tar tid

Siste innlegg