Hvorfor så negativ?

Som de fleste sikkert har fått med seg satte United kursen mot Australia i går, på lørdag venter første match mot Perth Glory (klokken 13.00 norsk tid). Det var ufattelig deilig å se spillerne igjen, noen med ny hårfarge (Rojo) he he, men ikke minst smilet til gutta, både fra trening og på flyet. Det er jo ofte sunt å savne og selv om man ikke alltid ønsker det blir man jo litt “ny forelska” når man ser laget igjen. På plass var alle sammen minus noen spillere som enten skal leies ut eller ikke er med av familiære grunner,  det var flott å se Wan-Bisakka, James og hele troppen rett og slett være på plass igjen. Det varmer mitt evige røde hjerte.

Men….

Jeg spør fordi jeg lurer: Hvorfor er så mange negative nå?

Jeg forstår ikke det, Wan-Bisakka og James har kommet inn, ingen skader bortsett fra Sanchez. Solskjær har annonsert at flere spillere vil komme inn og han har sagt at United skal trene på en måte som gjøre at spillerne skal løpe mest og jobbe hardest, dette er musikk i mine ører og husk hvordan det var i fjor under Mourinho og pre-season. Selv da United.no legger ut en artikkel som omhandler reise til Austalia hagler det inn med negativitet, ikke bare denne, generelt gjennom hele sommeren.

Hvorfor må Poga ,Lukaku eller Woodward “grilles” under hver artikkel? For meg er (les over) endelig preseason her og det er en GLADSAK og ikke noe annet, Pogab er United spiller og Lukaku er United spiller, begge er under kontrakt og skal følge den uavhengig av hva som skjer om 2-3 uker. Klart vi er alle enig om at spillere som ikke vil være i klubben skal bort, men jeg tviler på at Ole Gunnar tar med Pogba hvis han lager dårlig stemning og Lukaku er en av de mest proffesjonelle spillerne vi har i fotball Europa så for meg er dette nok en logisk handling av Ole Gunnar.

Hvorfor må mange se resultater før man tror ?

Det handler vel om håp tenker jeg, Solskjær ga oss ett håp og basert på sesongavslutningen virker det som om mange allerede sitter med fakkelen i den ene hånden og lighteren i den andre, det synes jeg virkelig er synd for er det noe klubben trenger nå så er det 110% støtte fra dag en. Forrige sesong er glemt i mitt hodet og sesongen 2019/20 startet for meg da flyet med trenerstaben og spilleren lettet fra Manchester Airport i går.

Fjoråret er pustet ut og 110% med tillit er pusten inn, jeg tror på OGS og jeg tror på fortsettelsen, skulle jeg ta feil bryr jeg meg fint lite om det. Drakter skal kjøpes inn, turer er i boks og er vi ikke i verdens beste by og ser United så er vi lenket foran skjermen hjemme på Skjetten. Troen og lojaliteten mister jeg aldri uansett hva som skjer og det gjelder heldigvis flesteparten av supporterne også.

Er virkelig United trege på overgangsvinduet?

Nei, jeg synes ikke det. To er allerede inne og flere vil komme, heller kvalitet enn desperate kvantitative løsninger. Ole Gunnar ville ha alle på plass, men det klarte ikke klubben, se ikke bort ifra at det tilsluttes ett par nye fjes på pre-seasoen touren. Av det jeg har fått med meg er det vel ikke så mange klubber som har hentet inn spillere heller av grunner som Nations League, U21 VM og ferie. I tillegg tar forhandlinger tid da agenter, klubber, advokater og spillere skal ha sin del av kaka. Ting tar dessverre tid, men hvis det ender godt er det verdt å vendte.

 

Jeg gleder meg til å se gutta igjen på lørdag. Ha en riktig god sommer folkens! 🙂

 

 

 

6 kommentarer
    1. Vi måste ha tillit att Ole och hans stab får fart på benen och att passningarna kommer i luckorna dit spelarna är på väg, laget är STÖRST, spelarna är en del av truppen, de bästa ska spela och då är det inte ett måste att det är stjärnor, utan dem med bra beteende och attityd, som vill göra jobbet på fotbollsplan och träningsanläggningen.

    2. God lesing i ditt positive innlegg.. og egentlig slik det bør være med positiv giv fra Supporterne..
      Men faktisk er det også lov å være negativ da supporterne faktisk ikke har sett noen endring i Solskjaers United..
      Fremdeles ikke noen Sportsdirektør , 2 spillere inn som ikke vil gjøre noen endring annet enn naturlig utskiftning fremover.
      På plasser i laget hvor en virkelig trenger forsterkninger , midtbane og forsvar har ikke noe skjedd enda. Solskjaer vil bygge laget rundt Pogba som playmaker.. men han er på vei ut nå eller senere..
      Etter min forståelse burde spilleren laget skal bygges om være på plass i god tid før Pre season slik treninger, formasjon etc vil kunne bygges i nevnte Preseason.. for sent med å spille inn laget i Oktober, eller må ha Dubai tur midt i sesongen.
      Vi har vel ikke hatt ett godt, ikke meget bra overgangsvindu siden Mourinho kom i første sesong .. Og alle smiler på Ferie

      1. Takk 🙂 Forskjellige meninger vil det alltid være, der bare ikke grunnen til at folk begynner før sesongen har begynt.Nå må vi støtte klubben 🙂

    3. Helt enig og veldig bra skrevet, jeg er så utrolig glad og full av positive følelser når det gjelder laget mitt med OGS i førersetet. Han fikk ikke nok tid til å gjøre store endringer i forrige sesong, men nå kan han starte med nesten blanke ark og ikke minst være med fra start. De to nye spillerne kan gi laget et løft både med ung energi og vilje til å prestere! Gleder meg helt vilt og tror selvfølgelig at dette vil bli en helt fantastisk sesong 😀😀😀

      1. Hei, flott tankesett 🙂 Klart han har jo ett enormt press kommende sesong, men uansett så på vi som du sier også og starte med blanke ark:)
        Klubben trenger oss virkelig samlet

Siste innlegg