Hvorfor skaper vi ikke et samhold?

Jeg beklager på forhånd hvis jeg tråkker noen på tærne med dette innlegget da jeg etter beste evne prøver å behandle mennesker med respekt. Jeg er alltid glad i en diskusjon, men nå har faktisk en del United- fans mistet fokus i mine øyne og jeg kan skrive om dette til det kjedsommelige, men det er så viktig!

I går spilte United 0-0 mot Wolves som er ett av de bedre lagene i PL. og som vanlig skyter enkelte fra hofta. Supporterklubben måtte stenge kommentarfeltet kampen før, noen av kommentarene er så stygge at dere som skriver burde skamme dere! Hver eneste kamp kommer det samme skvipet opp og frem, så fort man ikke vinner en kamp er det “Ole ut” som gjelder, hvor er tålmodigheten? Hvor mange managertyper skal vi prøve? Vi ser alle at klubben ikke er seg selv, men det har den ikke vært siden 2013. Under Ole Gunnar er det tatt grep vedrørende intern infrastruktur, det er tatt grep om hvor klubben skal de neste 10-15 årene samt at Ole Gunnar har fullstendig tillit fra styret. Med managere som Moyes, Mourinho og van Gaal var det nytt støtteapparat, nye spillere som ikke var United- DNA og en spillestil som kun var den gjeldende managers filosofi. Under Ole Gunnar er det helt motsatt, han jobber med å etablerte spillere, unge spillere for fremtiden og gir du han sommervinduet så vil vi garantert se høstingen av dette pluss nye spillere som løfter klubben til toppen av engelsk fotball igjen. Hver så snill og se på spillerne klubben har, alle skadene som har vært pluss ett knalltøft kampprogram med en liten stall. GI DET TID! Det er spennende å lese forskjellige meninger og synspunkter, oppstillinger samt kjøp og salg av spillere, men jeg detter fullstendig av når man f.eks tror at det å sette Pogba i en tier- roller gir laget gull og grønne skoger. For meg handler det om og bygge ett solid fundament som klubb som igjen vil skape resultater og trofeer over tid i mange, mange år fremover. Hvis dere tar en kikk på f.eks City og Pool så er disse knallgode lag i dag, men jeg ser ingen lagbygging for fremtiden heldigvis og jeg tipper disse lagene faller sammen når Klopp drar til Bayern og Pep drar tilbake til Barcelona

Hvorfor er det alltid sånn at det man ikke har er det som tiltrekker noen?

Hvorfor vil mange ha Pochettino nå? Er det fordi han aldri har vunnet noe som manager som gjør det? Eller høres det mer “sexy” ut med en argentiner enn en nordmann? Altså, alle mulige managere nevnes som har hatt en god sesong, det blir litt sånn som spillere, her er det flere spillere som har hatt en god sesong i Serie A eller franske Ligue 1, så hvis ikke Ole kjøper vedkommende er han både blind og dum. I mine øyne er det du som skriver dette som er det! Det at Pochettino er en god manager er det ingen tvil om, men han er ikke klubbens manager nå. La det ligge, for gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden og det ser man bare på alle manager-typene United har hatt. City har brukt uhorvelig mye penger på og komme ditt dem er i dag samt Liverpool har kjøpt ekstremt dyrt, men samtidig smart, og husk at Pep og Klopp ikke kom til sine klubber ifjor. Så jeg stusser veldig på at det var ok for dem og få tid, men kanskje deres supportere er mer tålmodig enn oss?

Hvorfor tror man på alt man leser?

Det finnes så mange journalister som er like troverdige som en tomflaske, men så fort vedkommende har en negativ ytring så biter dessverre mange på. En bønn fra meg er å være selektiv og kritisk til hva du trur på og hvis det ikke kommer fra klubben eller Andy Mitten så la det ligge. Rykter er ikke noen annet en drømmer eller mareritt.

Ett eksempel er dagens mest latterlige rykte fra Steve Bates i The Mirror, hvor han skriver at United skal by 45 MP pluss Lingard. Tøv, tøv og bullshit…  James Maddison er 23 år, britisk og er den spilleren som skaper mest i Premier League. Bare det at han er ung og britisk gjør at prisen på han starter på 75 MP minst….. Men igjen hva gjør man ikke for å skape klikk eller diskusjoner.

Hvorfor rakner samholdet totalt i motgang for enkelte?

Samholdet blant våre supportere i motgang skremmer meg, motgang er tøft for alle og kun den sanne kriger vil stå igjen. så til noe jeg har skrevet om så mange ganger før, en del supportere må hele tiden presiserer hvor lenge dem har holdt med United, men likevel er mange av disse de som fyrer hardest, why? For det første så er det ikke slik at dem som har holdt med klubben lengst er den som elsker klubben mest, det blir for meg som og si at kjæresten min er penere en din! I tillegg så stusser jeg veldig på at hvis du kom igjennom 70- og 80- tallet som supporter burde vel tiden siden 2013 være barnemat? Den yngre generasjonene som kun har opplevd tiden under Sir Alex er kanskje bortskjemt, men her, og jeg vet jeg har skrevet det tusen ganger, “vi lever i snitt ca 80 år som menneske på jordkloden, tror du dette kun vil gi medgang på fotballbanen?” Det og holde med ett fotballag er som ett forhold, det er mange humper på veien, men hvis man er sjelevenner står man sammen i tykt og tynt. Ekte kjærlighet vil alltid beseire.

Fra bunnen av mitt hjerte så skulle jeg ønske at vi Manchester United- supportere er bedre i motgang.

Jeg er deg og du er meg, sammen er vi et samhold.

Manchester United for life.

16 kommentarer
    1. Takk, Tim.

      Jeg er glad det ikke er kun jeg som har merket den manglende tålmodigheten.

      Jeg har selv, ganske utelukkende, kommentert med positivitet.

      TTT, og det burde det gjøre når et lag skal bygges for fremtiden.

      Takk igjen, Tim.

    2. Flott Tim
      Mange er frustrerte for tiden og vi er vel alle utålmodige, men vi må innse at det her vil ta tid. Kortsiktige løsninger har preget oss lenge nå, men vi er nødt til å ta en samling i bånn, før vi kan bygge et nytt United for framtiden.
      Det her vil snu. GGMU 👍👍

    3. När man har varit supporter så länge som jag, så vet man att det inte har varit rosenrött, TÅLAMOD måste man ha. Hur länge har Liverpool supportrar vänta på att vinna ligan, nu är dem nära, men inte vunnit än.

    4. 100% enig.
      OGS har ikke hatt mulighet å plukke spillere og det viktigste er å vinne over tid og da må man ha spillere med riktig DNA. Det tar tid å få frem gode spillere og ungdommen må få tid og erfaring så får vi tåle at ikke alle kampene blir vunnet. Skal man rive laget helt i filler er det bare å komme med en ny manager. Det vil skape usikkerhet og utrygge spillere. Man kan ikke kjøpe seg til trofeer over tid så derfor er det viktig at vi backer opp OGS og er tålmodig.

    5. Dette er FASITEN du skriver Tim! Vi har en manager med hjerte for klubben, og ikke minst DNA. Han gjør denne jobben for hjertet for klubben og ikke for pengene. For det har han nok av. Det som er mest skammelig at folk ikke kjenner OGS. Hvorfor skal han være sint på fansen for om vi taper. Fansen er jo den 12 mann. OGS kommer til og bygge denne klubben til den største klubben igjen innen neste sesong. Han har i kontrakten på 3 år klausul på 2 år for og bygge laget med SPILLERE HAN BYGGER! Nå har han arvet spillere fra 3 tittel managere som ikke fikk til noe. Og han handler bare spillere for framtiden og de som blør for drakta. Vi har gjort nok Idiot kjøp til ingen nytte. Han har kun kjøpt 3 spillere pr. i dag. Og de 3 har vært suksess. Og nå kommer det kjøp i januar og til sommeren da har han satt laget.
      Det jeg gleder meg mest til og er at alle de som vet så mye bedre en OGS kunne tatt jobben.
      Og angående om OGS kan bli sint…. Glad dere ikke kjenner han. Men han står ikke og leker klovn på siden. Han tar det til dem det gjelder.
      Dere kan jo bare se på Molde han bygde opp på nytt hvordan det endte i Norge. Det er takket være det han bygget opp i Molde. Det første han gjorde da han kom til Molde var og vinne serien og cup 2 år på rad. Før det dummeste han gjorde og hoppe på Cardiff. Men det var lærdom det også. Men United kjenner han til alt.
      Så føl dere trygg og legg den ballen DØD…. OGS er og blir vår manager. Det blir ingen bytter og vi ligger på 5 plass etter halvspilt sesong med nesten alle nøkkelspillere skadet. Det står respekt at vi er der vi er.

      Støtt klubben Manager da vi har skiftet 4 stk på 6 år. Klopp har brukt 4 år og bygge opp Liverpool OGS har så vidt brukt 5 måner.
      Ta dere sammen og han har planen klar sammen med eiere og ED hvordan dette skal bygges. Så slutt og høre på alt tullet til journalister. Kunne ikke annet en og le i går VG…. Ble reddet av VAR….. Hallo så VG kampen…..
      Det er også en annen forskjell på Carrington det er at det er nå lukket for alle slike journalister som ikke får vite inside informasjon lengre og det gjør dem vondt. Men så glad vi er kvitt dem.

      Jeg tipper 3 plass denne sesongen i PL og GULL neste sesong. Bare merke dere dette dere negative som heller burde byttet klubb og blitt POOL fans.
      Vi som kjenner OGS og er fra samme by vet hva han er god for….. Bare gled dere. Her er de tre TTT ting tar tid. Men det kommer raskt.
      Glory days blir som Ole Gunnar sier, så skal ikke en sitte på setet på Old Trafford da det skal bli JUBEL og GLEDE. Så til dere som er ekte fans. Ingen andre managere har greid denne jobben bedre en OGS.
      He he skulle vi tatt inn en sparket manager fra Spurs he he he og vi ligger over Spurs med JM som manager. Og han allerede begynt og syte.
      Man United for EVER og OGS the Wheel blir vår beste manager gjennom tidene.
      SÅ TIL ALLE FANS HUSK VI SOM DEN 12 MANN ER VELDIG VIKTIG PÅ KAMPER!!!!
      Glory days <3

      1. Herlig innlegg🥰🙏🏻 Jeg har trudd på 3 plassen siden sesongstart og ingenting har endret seg💪🏻United 4 life❤️

    6. Heilt einig med deg Tim, godt skrevet me må ha tolmodigheit. Ole bygger eit nytt lag no og detta kan bli svært bra om han får tid.

Siste innlegg