I dag kommer terminlisten for Premier League, her er noen trygge og rimeligere reisetips

Reklame | Avanti West Coast, Premier Inn, Park Inn, Romzzz og Motel One

Da nærmer den nye sesongen seg, sakte men sikkert. I dag (16 juni) kommer terminlisten for den kommende sesong klokken 1000. Hva status blir for oss supportere med tanke på reise/billetter for å kunne sette kursen mot drømmenes teater neste sesong er dessverre uklart. Foreløpig er fjerde trinn for å åpne England igjen utsatt, og pr i dag er dato for tillatelse til full kapasitet på stadion, satt til 19. juli 2021. Men jeg satser på at alt løser seg for oss alle, og fruen er informert om at vi skal på første hjemmekamp hvis dette blir mulig, men en kamp eller to ila 2021 bør være innen rekkevidde.

Her har dere noen ulike reisetips basert på egne erfaringer for en billigere reise samt opphold.

Det er ingen tvil om at det å skulle reise for å se sitt favorittlag spille, ofte blir en dyr affære. Både hoteller og flyselskaper prissetter sine produkter helt bevisst etter kamper i Premie League etc. Jeg har sett flere hoteller som har reklame hvor dem viser frem priser helt nede i 4-500 kroner natten, mens på selve natten etter kamp så koster det fort opptil 1500 til 2000 kroner. Flyselskapene er ikke noe bedre, men på begge disse områdene finnes det flere mulige måter hvor man kan få dette til en rimeligere penge. Her kommer det noen tips basert på egen erfaring:

Et innspill fra meg er: Ikke tenk på hva ting koster pr enhet, men se på det totale prisbildet for hele reisepakken.

Reise til Manchester via London.

Reiseruten er som følgende: Fly fra Gardemoen til Gatwick, fra Gatwick tar man toget til London Victoria (ca 30 min), når man har kommet dit må man ta banen (Tube) fra London Victoria til London Euston (ca 10 min) før siste etappe går fra London Euston til Manchester Piccadilly (ca 2 timer).

Her er linken hvor man enkelt kan bestille denne reisen, bare plott inn fra Gatwick Airport til Manchester Piccadilly. Bestiller man “offpeak” så får man en billettype som gjør at man kan ta flere tog og ikke akkurat det toget som kommer på ditt bestilte klokkeslett. Billetten(e) henter du ut på en automat ved toget på Gatwick Airport. Se link her https://www.avantiwestcoast.co.uk/

NB: Husk å ta med kortet du betalte med for man må sette det inn i en automat for å få ut billettene (tur/retur) eller så er det manuelle skranker for hjelp hvis det skulle være noe.

Totalt sett tar denne ruten ca. tre timer lenger, men man kan fort spare tusenvis av kroner.

Vakre Manchester sentrum.

Hver tidlig ute med flybilletter…

Dette kan man si til det kjedsommelige, men av egen erfaring så blir flybilletter sjeldent billigere. Her er noen tips/innspill til rimeligere flybilletter:

  • Bestill når terminlisten kommer i Juli, utreise fredag og hjemreise mandag. Man Utd har sjeldent hjemmekamper på mandager, men det kan forekomme. Husk at kamper ikke blir endelig bekreftet før seks uker før.
  • Flybilletter som inneholder mellomlanding er ofte billigere, men husk å ha god tid på “ventende flyplass” minst 1-1,5 time. Jeg har selv mistet et fly i Brussel da jeg kun hadde 40 minutter fra jeg landet til jeg skulle videre med neste fly.
  • Vurder andre avreise-flyplasser enn Gardemoen, det kan være lønnsomt hvis geografien tilsier det i forhold til bosted. Jeg velger alltid Gardemoen.
  • Spiller Manchester United på en tirsdag eller torsdag, så har Norwegian rimeligere direkteruter fra Gardemoen til Manchester på mandager og onsdager. Med retur onsdag eller fredag.

Hver tidlig ute med din hotellbestilling..

Alle hoteller i Manchester skrur opp prisene på selve natten etter kamp, dette er et velkjent fenomen verden over ved store begivenheter. Her er et tips samt forslag til hoteller:

  • Bestill hotell når flybillettene er i boks. Da blir pris pr natt mye billigere og mange hoteller har endring eller kanselleringsmuligheter uten gebyr, helt opptil dagen før ankomst. (husk å sjekke dette ved bestilling)

Jeg bruker disse hotellene når jeg er i Manchester grunnet beliggenhet i sentrum eller nært, kombinert med pris/kvalitet: Premier Inn Printworks, se hotell her , Park Inn Manchester, se hotell her , Romzzz aparthotels , se hotell her eller Motell One Royal Exchange, se hotell her

 

Dette er mine reisetips som jeg er meget godt fornøyd med, del gjerne andre gode og trygge reisetips i kommentarfeltet 🙂

 

Sjekk gjerne ut Unitedtim på sosiale medier:

For Instagram trykk HER

For Facebook trykk HER

For YouTube trykk HER

For Tik Tok trykk HER

0 kommentarer

Siste innlegg