Ikke gode nok ( i denne kampen)

Etter gårsdagens kamp var jeg bare så skuffet at jeg ikke orket sosiale medier, i hvert fall ikke dele mine tanker her på bloggen… Da jeg våknet i dag håpet jeg bare at kampen var ett mareritt og at det idag var kampdag, men så heldig var jeg ikke…

  • Hva skjedde egentlig?
  • Hvorfor svikter United nok en gang på hjemmebane?
  • Hvorfor klarer United ikke dominere kamper dem ligger under?

Det er virkelig skuffende at United tapte denne kampen, de hadde knappe to målsjanser og man forventer mye mer av Manchester United på Old Trafford!

Hvor er forsvaret på scoringen? Hvor er det offensive Manchester United?

Nok en gang svikter forsvaret, riktignok ikke av en personlig feil, men av tre grove plasseringsfeil som fører til ett selvmål av Shaw. For meg virker spillerne slitne og de ser tunge ut på banen, man ser jo så fort United presset Barcelona så var United på full høyde og jeg er overhodet ikke skremt av dette Barcelona laget. Det som bekymrer meg mest er den kollektive formsvikten laget vårt har nå fått i den viktigste delen av sesongen.

Selv om Fred og McTominay leverer en god kamp i dag vil jeg også trekke frem Smalling som har full kontroll på Messi. Ting som laget virkelig må jobbe med i mine øyne er nemlig det å være ett lag offensivt, slik United spilte i går så blir mye overlatt til Rashford eller Pogba. Det kan ikke være slik at i en klubb som United, så skal vi være så avhengig av enkeltspillere! Manchester United er et lag hvor alle skal bidra med scoringer og målgivende, se bare på hvor ofte Shaw eller Young kommer seg fri og hvor utrolig upresise dem er med sine innlegg.

Nå har United tapt på Old Trafford mot Juventus og PSG for så å vinne i Torino og Paris, så da vet alle hva som skjer på Camp Nou, optimistisk? Ja, uten tvil!  United er bedre på bortebane så langt og troen på at vi scorer i Spania er stor.

Jeg elsker mentaliteten til Ole Gunnar og jeg har stor tro på avansement. Husk at det er 20 år siden OGS avgjorde finalen i 99`, så vi skal til Madrid 1. Juni for CL finale!

Nå er det bare å se mot lørdagens kamp mot West Ham så tar vi oss av Barcelona i spania på tirsdag, men la oss ta en kamp av gangen.

Få ut deres følelser om gårsdagens kamp

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg