Jeg hadde stusset mer hvis det hadde kommet fra en av våre franskmenn.

Bildet er tatt på Old Trafford

Etter å ha lest intervjuet Fred har gitt til “De Sola” så var jeg 100% enig med han, men samtidig så spør jeg: var det korrekt av Fred å gå ut med dette?

Jeg har hatt sansen for Fred fra dag en. Jeg var så heldig og fikk se hans første kamp for United live, her var førsteinntrykket at dette var en livlig fyr som ville mye. Det at man trenger akklimatisering fra ukrainsk fotball til engelsk fotball kombinert med det å være brasilianer var som ventet. Nå har Fred spilt fast for klubben siden tidlig i oktober og det er ingen tvil om at flere har måtte “spise” sine egne ord i sin “dømming” av denne duracell kaninen fra Belo Horizonte. Fred har nå blitt en nøkkelspiller for Manchester United.

Var det riktig av Fred å uttale seg?

Samhold er en nøkkelfaktor for å lykkes sier mange, men det handler like mye om hvor profesjonell man er som fotballspiller. Husk at Sheringham og Cole ikke snakket med hverandre i en tid hvor resultatene på banen var fantastiske og ila den berømte “treble 99`” sesongen snakket dem ikke sammen en gang, så man må ikke være “bestevenner” for å lykkes.

I dette intervjuet så hører man Fred snakke, og da kan man utelukke at saken er forvridd av en “klikk journalist”. For dere som ikke har sett, lest eller hørt intervjuet så sier Fred blant annet dette:

  • Vi må forbedre oss som gruppe.
  • Vi mangler mentaliteten om å «holde sammen» 
  • Vi må holde oss på samme side, og i dag er det noen spillere som har et annet syn.
  • Det er spillere som bare vil løse problemet selv, og det blir helt feil. 

Dette kommer ikke som noe “lyn fra klar himmel” i mine øyne, og hvis det er en spiller som har all rett til å komme med et slik utsagn så er det Fred. Jeg hadde stusset mer hvis det hadde komme fra en av våre franskmenn. Jeg håper bare at dette ikke blir en represalie for Fred, for ofte så trenger man og høre sannheten. Det er garantert flere som tenker slik. Det at “disse” som kjører solo får seg en tankevekker om at fotball er et lagspill, er noe vi for krysse fingrene for at vil skje. Selv om man ikke er bestevenner utenfor banen, så forventes det at man skal levere på banen… Sammen….

Innerst inne er vi enig i Fred sitt utsagn, ihvertfall de fleste av oss. Fra meg blir det ett takk til deg, Fred

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Disse uttalelsene beviser jo hvilken ryddeaksjon Solskjær har foran seg, noe han tidligere selv har bekreftet. Ingen tvil om at Solskjær tok over en splittet spillergruppe.

      Dette beviser også at Solskjær er rett mann for oppgaven akkurat nå. En mann som elsker klubben minst like mye som oss. En mann som setter klubben foran seg selv. En mann som er villig til å mislykkes sportslig og ikke redd for å ødelegge sitt ettermæle for Uniteds beste.

      Manchester Uniteds tilstand er bedre den dagen Solskjær går enn da han kom til klubben….

      1. Flott skrevet Stig, veldig enig. Eneste som er synd er at klubben underpresterer poengmessig under denne visjonen. Men dette vil det skjer mye rundt etter dette sommervinduet😀

    2. Jeg regner med at Ole Gunnar vet hvilke spillere som ikke er på lag med de andre, og rensker dem ut i neste vindu😡

Siste innlegg