Jeg kunne aldri sett for meg ett slikt scenario!

 

Manchester United vs. FC København var en kamp jeg hadde håpet på tidligere i turneringen. København er “bare” en liten svipptur unna så det var klarert med fruen på forhånd at dit skulle vi hvis lagene ble trukket mot hverandre.  Trekningen ble omsider som jeg ønsket, men lite visste man da “drømmeoppgjøret” endelig skulle finne sted at det skulle bli for tomme tribuner i Tyskland! Jeg skal ikke legge noe press på United, men forventningene til Europa League var og er seier og et nytt trofe` i et allerede deilig og velfylt trofeskap på Sir Matt Busby Way, Old Trafford.

Alt presset er på Man. Utd.

Sist Manchester United møtte FC København var i sesongen 2006/07, hvor det ble en seier på Old Trafford (3-0) og ett tap på Parken i København (0-1). På de siste 23 kampene har Manchester United kun ett tap, men som Ole Gunnar sa på pressekonferansen i går: “Det er ett tap for mye”. En herlig innstilling og forventningspresset ble lagt for fremtiden, akkurat slik vi liker det og akkurat slik det skal være når man representerer Manchester United både på og utenfor banen! Dessverre startet denne 1.omgangen på en tung måte sett med United øyne, spillerne virket fortsatt tunge i beina samt at “det siste lille” manglet offensivt. Veldig enig med Nils Johan Semb når han sier at det var sjokkerende hvor lite Man Utd. skapte i 1.omgang. Selv om Manchester United stort sett har kontroll får dem kjørt seg ved ett par anledningen hvor United slurver mer enn FCK imponerer offensivt.

Jeg kunne aldri sett for meg ett slikt scenario!

0-0 til fulltid, stolpeskudd og ett livsfarlig FCK (ved ett par anledninger) gjorde dette til en ubehagelig opplevelse før grusomme ekstraomganger ventet! Heldigvis hadde Mata ett glimrende innhopp med hvor han strødde den ene vakre lissepasningen etter den andre. Det var Juan Mata som slo pasningen som gav United en straffe, dette var ingen tilfeldighet. Som ventet leverte Bruno fra straffemerket. Det var to ting som bekymret meg med denne kampen og det var “tunge United bein” samt det at Manchester United sløste voldsomt med sine sjanser etter at laget tok ledelsen! Dette kan man fort bli straffet for mot bedre lag! Uansett, så lenge dem vinner så klager man ikke!

NB: I dag vil jeg definere driblingene til Martial som like “hot” som en argentinsk tango… #MessiWho?

Nå er Manchester United i semifinalen!  Gratulerer kjære Manchester United fans ♥

 

Fikk du med den denne konkurransen? Trekningen er på onsdag, klikk her for å delta.

0 kommentarer

Siste innlegg