Kan det bli mer nostalgisk?

Man sier at tiden flyr og det fikk jeg vel bekreftet fysisk da jeg tok på meg den legendariske drakta fra 99` ..den var en smule trang, men til en slik kamp som er så nostalgisk for så mange så skulle det bare mangle at jeg ikke tok den på.

I 99` var jeg 18 år og så kampen med en kompis, man visste jo den gang at det skulle bli en tøff kamp og det hjalp heller ikke på at Keane og Scholes måtte stå over finalen, men Manchester United hadde en nesten umenneskelig flyt den sesongen… Både Carsten Jancker og Mehmet Scholl har gedigne sjanser som både treffer treverket og Schmeichel, så den tak i dag takker jeg Fru Fortuna for denne historiske og skjebnesvangre kvelden.

Det umulige måtte skje….

Solskjaer has won it! Setningen er en av de mest ikoniske i klubbens historie, to minutter og sytten sekunder på overtid på Camp Nou setter Ole Gunnar ballen i nettet! Millioner av United fans over hele verden hyler av gleder mens TV-kommentatoren Clive Tyldesley fra ITV hyler: “Solskjaer has won it”.

Så blir alt svart og jeg klikker fullstendig og hopper på kameraten min, våre hyl må har ristet i hele nabolaget og det sterkeste jeg har opplevd bak TV-skjermen er ett faktum.

Å se guttene i dag tilbake på Old Trafford, noen år eldre var både tårevått og magisk, når Andy Cole i tillegg filmet live fra garderoben før kampen og man ser spillere som Beckham, Scholes, Cole,Yorke,Johnsen, Solskjær og Stam gjøre seg klare til kamp så er det umulig og ikke bli ekstremt følelsesladet.

Manchester United er det eneste engelske laget som har vunnet Premier League, Champions League og FA-Cupen.

Nei, det var bare rett og slett nydelig og se denne kampen, for fruen sin del som bare har hørt meg plapre 24/7 om disse stjernene så var det hyggelig at hun kunne se med egne øyne at Beckham er like presis med pasningene som i gamle dager samt at Scholes fortsatt er en av verdens verste til å takle. Nå skal det sies at disse to var meget gode i dag. Man kan si at tiden tar igjen alle fysisk, men herregud så mye fotball det fortsatt bor i mange av disse vi fikk se i dag.

Det å kunne se vår eminente manager åpne scoringshowet måtte bare skje, skjebnen er hyggelig sånnsett.

Hva er deres beste minne fra denne kampen i 1999? Del gjerne i kommentarfeltet 🙂

Manchester United vs Bayern 5-0

Solskjær-Yorke-Butt- Saha-Beckham

2 kommentarer
    1. Var helt magisk å se alle gutta fra 99 årgangen. Husker godt kampen for 20 år siden. Sto i sofaen hjemme og brølte så naboene trodde jeg hadde gått helt fra vettet 😀 United for ever❤️

Siste innlegg