Leserbrev fra fruen

Bildet er tatt fra en av våre turer til drømmenes teater

Snill, rettferdig, sta, og bestemt. 174 cm på sokkelesten, mørke vakre øyne, den kjekkeste selvfølgelig, og min lille kosebamse som jeg liker å kalle han, det er Tim. Men Tim er så uendelig mye mer, han er et arbeidsjern uten like, pågangsmot og tålmodig til tider, jeg skriver til tider- for hva gjelder Man Utd. har han verdens lengste tålmodighet. Han kan være irriterende optimistisk og positiv, og jeg irriterer meg mange ganger over at han kan oppleves som naiv, men jeg har innsett at dette er en kamp jeg aldri kan vinne og at han heller ikke er naiv, men han har virkelig trua til “the bitter end” og enda litt til. Han sitter på så mye kunnskap og gode argumenter, litt nerd noen ganger. Og på kanten til “autistisk”.

Ofte kan folk som ikke lever vårt liv stille spørsmål til meg om hvordan jeg orker å være med på så mye, for det er ikke til å stikke under en stol at livet til Tim stort sett handler om fotball. Men som jeg har prøvd å si så mange ganger, i frykt for å høres kjedelig ut så har jeg selv ingen spesielle hobbyer, og hva er da problemet med å støtte oppunder sin samboer, og hans hobbyer. Tim lever og ånder for Manchester United, og noen ganger kan jeg bli litt sjalu på selve klubben, for han blir aldri sur eller irritert på dem. *Dette er selvfølgelig skrevet med glimt i øyet*. Jeg vet hva det gir han at jeg stiller opp, og jeg velger å se det fra en positiv side i stede for å irritere meg over at han er gal, selv om jeg til tider kan irritere meg grønn også, men det kommer jeg tilbake til. Til de som er “negative” velger jeg å stille spørsmålene tilbake om de tenker over all den morroa jeg får være med på, alle minnene vi skaper, hvor mye jeg får utfordret meg på både språk og ikke minst booke møter med store profiler, og ikke minst får jeg testet hvor lite søvn jeg tåler og min egen tålmodighet til tider i all slags vær. En gang i tiden, aka min første tur på Old Trafford foreslo jeg å stå igjen etter kampen inntil gjerdet bak, noe jeg aldri burde gjort; nå må jeg nemlig stå igjen HVER BIDIGE gang vi er der, uansett om det snør eller regner både vannrett og loddrett. En ting har jeg lært.. dra i alt for mye klær, kle av meg når jeg kommer inn på stadion for så og kle på meg etter time nummer 1, 2 og 3(!!!!) inntil gjerdet, bare å stålsette seg for det blir ofte en kald affære. MEN ALLTID en lykkelig og svevende Tim når vi går der ifra. Noe kanskje mange ikke tenker over er minnene vi skaper som er viktig for oss, for hva husker man egentlig best av alle de hyggelige kveldene hjemme i sofaen hvor vi ser på tv eller scroller på hver vår tlf. kontra alle de gangene vi har reist på laaaaange kjøreturer for å treffe en fotballspiller. Det er de spesielle øyeblikkene og morsomme bilturene vi har vi virkelig putter på kjærlighetskontoen og som gjør livet enda litt morsommere å leve for oss.

Vi er alle forskjellige, men i det store og det hele tenker jeg at man må respektere hverandre for den man er. Tim’s liv handler om fotball og da må faktisk andre respektere det. Jeg jobbet selv lenge med å akseptere og ikke minst forstå at det er sånn han er, jeg har dratt alene i barnedåp, bursdager etc. flere ganger og her kommer vi innpå at jeg selv har vært irritert og til tider forbanna på hans hobby. Men jeg må selv minne meg på at det er nettopp denne Tim jeg falt for og jeg kan ikke endre han.

Å være samboer med Tim er morsomt, impulsivt og spontant. Jeg får ta del i alle hans prosjekter, men hvor mye han hører på meg er en annen ting (Unnskyld Tim, haha). Her kommer vi litt tilbake til hvordan jeg opplever det å leve med Tim. Han har møtt mye motgang på veien, men han gir aldri opp. Han lar seg ikke pirke på nesa og er absolutt ikke avhengig av at andre skal like det han gjør. Han går sin egen vei, og er ikke under noen omstendigheter redd for å stå i det han mener er riktig for seg selv og hva han ønsker å oppnå. Dette har selvfølgelig resultert i mange diskusjoner her hjemme, for selv om jeg støtter han er det viktig å gi han litt motstand av og til slik at han vokser. Som samboere må man vel pushe hverandre litt og ikke ligge i komfortsonen bestandig?!

Han legger ned så vanvittig mye tid og ressurser i søk, “stalking”(ha ha), events, happenings rundt klubben og rett slett alt som har med Manchester United å gjøre. Det er morsomt å se hvordan han stadig vokser, og dere som følger han må aldri slutte å gi han feedback. Han setter så enormt pris på alle dere som vier tid til hans prosjekter og er engasjert. Dere skal vite at dere, hver og en, ofte er samtaleemne her hjemme rundt bordet. Uten dere er hans prosjekter og plattform ingen ting.

 

12 kommentarer
    1. Så koselig lesing på morran 🥰 Han Tim e heldig som har så flott kjæreste, dåkker e så fin ilag❤ Ha ei super hælg😊⚽️

    2. Herlig å lese, herlig å se engasjerte supportere som Tim, han har min fulle respekt og det har jeg ingen problemer med å si selv om jeg er en True Reds som ikke unner The Red Devils suksess!

    3. Så fantastisk flott skrevet, Lena! 🙂 Og det er ingen tvil om at Tim er heldig som har deg, og du heldig som har han. Du gjør en knallbra og viktig jobb i å støtte opp om ham, og som du vet så bak en suksessrik mann står det en kvinne som pushet han dit 😉 haha!
      Knallgøy å følge dere begge, både på snap, facebook og bloggen 🙂 Keep up the good work, begge to, og god helg til dere 🙂 <3

    4. Herlig å lese hva fruen mener også. Ser ikke alltid like fornøyd ut med å måtte bli med Tim på Old Trafford fire timer før kampstart 😂👍
      Det er dette kjærlighet handler om. Fint å ha samme interesse og det samme å glede seg over.
      God helg til dere begge.

      1. He he du sier noe der🤣hun er ikke alltid happy for 4 timer før kampstart men for henne alltid med🤣🤣 Hun er en god match for for meg🥰 Riktig god helg til dere også 😊

Siste innlegg