Manchester United er sin egen verste fiende

Uansett hva 

Nytt år og nye muligheter venter Manchester United. Januar er full av knalltøffe kamper og dette året startet på mange måter med ett smell. Det å skulle møte Arsenal på Emirates er tøft for de fleste og for meg var mine største bekymringer hvordan Arsenal ville respondere etter sitt hjemmetap i forrige kamp mot Chelsea. Jeg håpet på at gutta var påskrudd med lynraske og effektive kontringer, og skulle man slå ” the gunners” borte så er vel det og ta dem i ubalanse ganske taktisk med tanke på kontringsstyrken United har. Paul Pogba manglet nok en gang og for å være helt ærlig så kan vel ikke dette bety noe annet enn at Real Madrid venter? Ny skade igjen? Hmm… Reiser han så håper jeg Ole Gunnar og Woodward har en erstatter klar umiddelbart for det og miste Pogba uten å erstatte han er ikke ett skritt videre. For meg er ingen uerstattelige, heller ikke Paul Pogba…

Nervene satt utenpå kroppen i dag..

Da var det tilbake til hverdagen etter dagens første omgang, nok en gang kommer United under først og nok en gang forsvinner selvtilliten totalt, om ikke det var irriterende nok å høre Alsaker lovprise hver eneste ting Arsenal gjorde, så kokte det mer eller mindre over for min del etter denne meget svake omgangen av United. Kan noen svare meg på hvorfor United som lag faller fullstendig sammen hver eneste gang dem slipper inn mål? Det er greit at selvtillit er alfa omega i dagens fotball, men for meg er det en fullstendig gåte hvordan elleve voksne menn mister all selvtillit etter 7,34 minutter. At Arsenal leder 2-0 til pause er det mest fortjente som har skjedd denne sesongen i Premier League! Ett United i form er blant verdens beste, men dessverre kommer “hverdagen” så altfor ofte som igjen viser at laget fortsatt har en lang vei og gå før man er tilbake i verdenstoppen.

For meg er Manchester United sin egen verste fiende..

Noe riktig har Ole sagt i pausen for spillerne hevet seg både to og tre hakk i 2.omgang, det som er skuffende er at United ikke får sin første målsjanse før i det 58. minutt ved Pereira som han burde gjort noe mer med, men dessverre så holdt det ikke helt inn. Fortsatt ser man en tropp med klare mangler, men ting tar tid dessverre. Arsenal ville det mest i dag og vant fullt fortjent, men Martial var meget positiv i 2.omgangen med sin solide innsats. Nå må man håpe på at spillerne lærer seg å være påskrudd fra start til slutt for slik det har blitt i Premier League nå så er det ikke ett eneste sekund man kan miste fokus.

Fred sitt frispark på overtid oppsummerte vel kampen for United på en grei måte…..

Neste kamp for United er borte mot Wolves på lørdag kl.1830 i FA cupen, forhåpentligvis reiser Manchester United seg.

United 4 life 

0 kommentarer

Siste innlegg