Min største skuffelse var da Sir Alex la opp som manager

Manchester United er en stor familie, derfor er det morsomt å kunne bli kjent med «Fellow Reds» samt at jeg ønsker og komme nærmere på leserne mine her på Unitedtim. Jeg har derfor satt i gang en spalte hvor jeg intervjuer andre United- supportere der ute. Denne gangen er det Kristina fra Arendal som er intervjuet her på Unitedtim.

Har du et ønske om å delta på denne spalten på «Unitedtim» send meg en melding på messenger  🙂

 

Navn: Kristina Terjesen

Alder: 41

Bosted: Arendal

Noen ting kan bare ikke forklares selv om det er naturlig, men hvordan ble du Manchester United supporter?

Jeg oppdaget at fotball var gøy i 1990 da jeg var i Tyskland og de ble verdensmestere. Husker store deler av familien var samlet og så finalen mot Argentina. Det var stor stemning, og taket løftet seg da Brehme scoret vinnermålet. Husker jeg var helt i hundre, og i dagene som fulgte sto hele Tyskland på hodet føltes det som, det var ganske store greier for meg som da bare var 12 år.  Da jeg kom hjem den sommeren begynte jeg å følge med på litt fotball her hjemme og i England, det var et lag som skilte seg ut, kan ikke huske helt hva det var som dro meg sånn i retning United, det bare ble sånn,  siden da har United vært laget i mitt hjerte, og det kommer det alltid til å være, uansett!!

Hvor lenge har Manchester United vært klubben i ditt hjertet?

Det er vel ganske nøyaktig 29 år, herregud som tiden flyr.

Personlig er Eric Cantona min favorittspiller hos Man Utd, hvem er din favorittspiller og hvorfor nettopp han?

Min favorittspiller i United er uten tvil Zlatan, selv om jeg kunne nevnt mange andre. I tillegg til at jeg synes han er en fantastisk fotballspiller, som jeg kunne ønske kom tilbake til United, om bare for en kort periode, så digger jeg hans personlighet, hans evne til å bare være seg selv, og drite i hva andre måtte si og gjøre. Å se han briljere ute på banen er jo bare helt magisk!

Klubben i våre hjerter har skapt mange uforglemmelige minner, hva er ditt beste øyeblikk som United supporter?

Mitt beste øyeblikk må være Champions League finalen i 99, de ligger under 0-1 og det skulle nesten ikke være mulig å klare det….. Men en ting jeg har lært meg siden da er at det er ikke over før dommeren blåser av, jeg tar verken seier eller tap på forskudd, det kan skje så mye iløpet av få sekunder. For et lag, det nytter å stå på og aldri gi seg ! Og at det var  Solskjær som scorte det siste avgjørende målet var stort ! Så det er det målet jeg husker absolutt best .

Ett mål er ikke alltid bare ett mål, hvilket mål i din tid som supporter husker du best?

Uten tvil scoringen til Ole Gunnar Solskjær i Champions Leauge finalen i 1999, #gåsehud

Drømmenes teater er fylt av mange magiske kvelder, hva er ditt beste minne fra Old Trafford?

Høsten 2014 var jeg så heldig å fikk oppleve United hjemme mot Crystal Palace, det ble en fantastisk kveld med seier til United etter scoring av Mata. Synet av alle de tusener som var der for å heie fram laget sitt gir meg fortsatt gåsehud! Bare det å komme inn på Old Trafford er jo magisk, så ønsket om å reise dit og oppleve mer magi det er stort!

United har hatt mange store spillere gjennom tiden, hvem er den beste United- spilleren i klubbens historie i dine øyne?

Av alle de spillerne jeg kan huske, så kan jeg nevne mange store navn jeg mener er blant de beste. Men for meg er det en som skiller seg ut og det er Rooney. Han var ung da han kom til United i 2004, 18 år og full av pågangsmot. Han har gitt oss mye å glede oss over, med masse stå på vilje og scoringer.

Hvis det er en kamp i klubbens historie du skulle ønske du kunne oppleve, hvilken ville du ha valgt da?

Jeg skulle ønske jeg kunne oppleve den magiske kvelden i 99! Å være norsk United supporter den kvelden var jo helt ubeskrivelig!

Som supporter opplever man mye på godt og vondt, hva er din største skuffelse som United supporter?

Min største skuffelse som United supporter må være den dagen jeg fikk vite at den beste manageren gjennom tidene skulle gi seg. Selv om det var veldig forståelig etter 26 år i jobben. Når jeg tenker på alt det han var og fortsatt er for klubben så må jeg bare bøye meg i støvet!

Hva er ditt verste minne som United supporter?

Mitt verste minne var da jeg leste at Ferguson var syk, og man ikke helt visste hvordan det gikk. Stor sorg ble snudd til glede da vi skjønte det skulle gå bra. Han vil alltid ha en spesiell plass i mitt fotballhjerte.

Det finnes mange forskjellige typer supportere, hvordan vil din familie beskrive deg som supporter med tre ord?

Da jeg spurte familien min hvordan de ville beskrive meg som supporter med tre ord var det vanskelig å få BARE tre ord.  Men det jeg fikk var: Ultralojal, vanvittig dedikert og genuint følelsesmessig forbundet. Jeg elsker United, er med de i medgang og motgang, vil alltid være det. Jeg hater å tape, men det kommer alltid en ny kamp og nye muligheter.

Her på Unitedtim deler jeg ting fra min hverdag som United- supporter, turer til Manchester, events jeg deltar på, konkurranser, intervjuer med supportere- og tidligere United spillere, har du noen ønsker om å se andre ting i tillegg?

Jeg synes det er utrolig gøy å følge deg. Du skriver utrolig bra, og jeg lever meg alltid inn i det du skriver om. Jeg kan egentlig ikke komme på andre ting jeg ønsker å se.

Du er klubbens manager for en dag, hvilken grep tar du umiddelbart?

Det første jeg ville gjort som manager for en dag var å hente Lewandowski, en god spiller som scorer masse mål.

Til slutt, hvilken spiller er din drømmesignering for Manchester United?

Min drømmesignering nå for United må være Lewandowski.

 

Tusen hjertelig takk skal du ha Kristina for at du delte litt fra ditt liv som supporter med oss 🙂

 

0 kommentarer

Siste innlegg