Når fotballen går for langt!

Det at supportere uavhengig av hvilket lag man holder med kan miste hodet iblant er dessverre vanlig, når supportere krysser linjen for trusler og livsfare ber jeg alltid til høyere makter om at det i det minste ikke skal være våre egne supportere…. Ikke fordi det skal rettferdiggjøre noe som helst, men det å være supporter innebærer også ett ansvar som mange glemmer iblant!..I den siste tiden er det ingen hemmelighet at både Glazers og Woodward har vært under ett massivt press fra fansen vår som krever en endring på blant annet overgangsfronten slik at Man Utd. kan klatre til topps i europeisk fotball igjen, hvor klubben hører hjemme.

Håper klubben tar dem og utestenger dem alle på livstid!

Jeg er både rystet og sjokkert over hendelsen nå nylig hvor våre “egne” supportere, ja jeg setter ordet “egne” i anropstegn for slike mennesker vil jeg ikke assosieres med noen gang!. Når 20-30 “supportere”  setter kursen hjem til Ed Woodward hvor han bor med sin kone og barn for å kaste nødbluss og vandalisere hjemmet hans med graffiti så har fotballen gått for langt, altfor langt! Det finnes også en video/bilde med påskriften “Ed Woodwards gonna die” av denne avskylige hendelsen. I tillegg har disse pøblene på seg findlanshetter for de tør jo selvfølgelig ikke å stå for sin skandaløse og barnslige adferd!

Jeg kan forstå frustrasjon etc, men handlinger som dette viser bare at noen mennesker ikke egner seg som fans av vår elskede klubb. Ja, det er sterke ord, men når man setter andre mennesker i fare eller i en posisjon hvor dem kanskje frykter for liv og helse, er det “game over ” hvis jeg fikk bestemme. Når man gjennomfører trusler og potensielle voldshandlinger har gjeldene personer hatt nok tid til å tenke seg om, og derfor håper jeg klubben klarer og identifisere alle slik at dem kan utestenges på livstid! Dette har ingenting med kjærlighet eller troskap til sin klubb å gjøre. Uansett hvor misfornøyd vi er med Glazers eller Woodward er dette en “kujons handlig” og bare nok ett bevis på at fotballen dessverre kan gå for langt. Jeg er bare takknemlig for at ingen ble skadet i dette angrepet og håper at vi som elsker Manchester United sammen kan fordømme en slik hendelse for dette er uakseptabelt, for når kjærlighet blir besettelse er det ikke kjærlighet lenger.

One healthy love.

 

2 kommentarer

Siste innlegg