Ny skuffelse…..

Et bildet sier mer enn tusen ord

Siste kamp før en veltrengt vinterpause melder sin ankomst for ett slitent og skadeutsatt Man Utd. Oppladningen har vært helt “gale mathias” med et transfervindu som stengte ved midnatt i går. Jeg bruker vel aldri F5 knappen (oppdater) eller sjekker mobilen så mye som i disse dager. Tankene mine før denne kampen var at det kunne jo ikke være en mer perfekt kamp for Bruno og debutere i, Wolves er å betegne som lille Portugal som ikke har en spillestil som f.eks lag som Burnley som kjører “hardcore” engelsk spillemessig. I tillegg kommer den nevnte vinterpausen som vil akklimatisere både Fernandes og leiesoldaten Odion Ighalo. Må si det er litt spennende med en spiller som han på lån og her tror jeg United fikk det beste dem kunne få, da dem var ute etter en spiller på lån ut sesongen. La oss krysse fingrene for at han gir oss samme effekt som en viss svenske ved navn Henke Larsson gjorde da han var på lån hos oss.

Tøff batalje…

Da B.Fernandes fyrte av etter 41 minutter stoppet hjertet mitt mens ballen hadde retning mot Wolves buret. Dessverre så reddet Patricio, men da innså jeg at jeg må roe ned litt..He he.. Det jeg satte pris på ved Bruno i 1.omgang var at han virker kald, han slår sine pasninger presist og klokt. Her er det bare å gi mannen tid. Man blir sliten bare av å se på slike kamper hvor det ikke er rom for og senke skuldrene. Tett kamp med “nada” store målsjaner. Hvorfor Shaw går på den samme finta til Traore` hver gang kan bare han svare på, men nå gikk alle i Tippeligaen på den eneste finta Kent Bergersen kunne i sin tid i Vålerenga også, vi snakker altså om den berømte overstegsfinta! Kudos til Maguire for å være jernmannen bak og Martial for gode løp, samt sin tålmodighet til tross for at han ble felt 7-8 ganger i 1.omgang uten at dommerne gjorde noe med det. Semb synes Moutinho hadde en tøff omgang etter å ha blitt felt hele to (2) ganger, så at man ser forskjellig på fotballen er det ingen tvil om.

Tannløst offensivt..

Nok en gang kan man ta innpå fjerde plassen, nok en gang tar man ikke vare på muligheten… Er det mulig? Jeg blir så sinnsykt skuffet over at en klubb som Manchester United skal bæres av Marcus Rashford, her har du en stor jobb foran deg Ole Gunnar. For er det noe United aldri har vært så er det nemlig det at man er avhengig en av spiller offensivt! Det å skape to store målsjanser på hjemmebane er for svakt og 0-0 var et fair resultat. Nok en ny skuffende aften på drømmenes teater, men gratulerer til lojale David de Gea som fikk sin kamp nr. 300 for klubben. Jeg gleder meg virkelig til å se nyervervelsen Bruno Fernandes fremover sammen med Igahlo, for dette United laget er tannløst offensivt, Bruno kommer til og tilføre dette laget mye offensivt og Ighalo satser vi på at kommer til å jobbe sokkene av seg på topp.

Nå er det pause så får vi håpe Scottie og Pogba snart vender tilbake sammen med Rashford, for dette er tre nøkkelspillere vi virkelig trenger i sesonginnspurten.

United 4 life

God helg videre!

 

4 kommentarer

Siste innlegg