Ny skuffende bortekamp..

 

Ny kamp som ventet oss i Europa Ligaen, borte mot AZ Alkmaar. Dette er som sikkert mange vet gamle klubben til Sergio Romero, her tilbragte han fire sesonger. Vår tidligere manager Louis van Gaal ledet også klubben til ett sensasjonelt ligagull i 2008/09 sesongen.

Nå skal jeg være dønn ærlig, jeg hater kunstgress, det hører ikke hjemme på toppnivå i det hele tatt! Kan til nød leve med det i enkelte kamper i enkelte land som har ett vær som gjør det umulig å spille på naturgress gjennom en hel sesong. Nederland er ikke ett slikt land.

Kampen skulle jo ikke engang spilles på AZ sin hjemmebane grunnet en tribunekollaps, den skulle spilles på Cars Jeans Stadion som er hjemmebanen til ADO Den Haag.

Etter å ha lest Ole Gunnar sin pressekonferanse ble jeg vel mer glad kjente jeg, setningen om unggutter vi skal få se mer av holdt for meg. Selv om jeg er slått ut av sykdom hjemme var jeg supergira og kampen startet jo tidligere enn vanlig så det er vakkert.

Ville vi få se Garner, Chong eller Gomes? Fred? Hvem skulle ta spissplassen? Jeg ville heller se Greenwood fra start på søndag borte mot Newcastle så spørsmålene var mange. Mitt største ønske så langt var at Solskjær spiller inn Fred på dette laget, han kan bli en meget spennende spiller…

Ønskene ble oppfylt..

Williams, Gomes og Greenwood fra start sammen med Fred var flott å se i dag for verdifull kamptrening, men 0-0 blir for svakt. Man kan si at man har ett helt gruppespill man skal igjennom og United avanserer mest sannsynlig, men slike kamper må og bør ett lag som United vinne. Kampen i dag bar preg av lite tenning hvor det så ut som James i starten skulle ligge å “vake” på topp og United skulle ta dem på kontringer. Det som irriterer meg er at vi for andre kamp på rad blir snytt for en soleklar straffe da Rashford ble felt, alle så det bortsett fra han som bestemmer, dommeren! I tillegg har vel Greenwood og Lingard hver sin store sjanse, men United sine scoringsevner er forsvunnet, hvert fall inntil videre selv om jeg vet at det kun er ett spørsmål om tid før det snur.

Det positive er at United ser ut til å ha fått på plass det defensive slik at klubben nå kan jobbe med og løsne det offensive i spillet. Jeg vil se en identitet, jeg vil se en spillestil som spilles uavhengig av hvem som spiller for vi er Manchester United og vi defineres ikke av en enkeltspiller. Nå må du løse bortemarerittet Ole Gunnar sammen med spillerne for av de 6 neste er 5 bortekamper.. Hjemmekampen er mot Liverpool og da er det alle man til pumpene hvis vi skal ta tre poeng der.

Neste helg venter Newcastle borte..

0 kommentarer

Siste innlegg