Nytt skuffende resultat!

 

Første jeg gjorde da jeg våknet i dag var å spasere rett ut på terrassen og henge opp flagget, det er obligatorisk for meg på kampdag… Magefølelsen i dag før kampen var 50/50, ikke fordi jeg tviler på ferdighetene til United for dem er massive, men det jeg fryktet mest var marginer, for dem har virkelig ikke vært med oss i de siste to kampene. Noe annet enn 3 poeng idag orket jeg ikke å tenke på en gang.

Noen tanker om Zlatan…..

Ole Gunnar har sagt at klubben var ute etter en erstatter for Lukaku, men klubben fikk ikke de svarene dem ønsket, dette er en av tingene ved Solskjær jeg elsker. Det at han hele veien er dønn ærlig er noe vi alle burde verdsette, hans væremåte gir meg ofte ro når det gjelder tankene rundt veien videre.

Noe jeg kunne tenkt meg er en leieperiode med verdens mest berømte svenske, Zlatan Ibrahimovic. Han er ferdig med sesongen i November og han er mer enn god nok til å prestere på f.eks en korttids-kontrakt fram til Januar- vinduet åpner.

United er manko på en spiss og fortell meg hvilken spiss er bedre enn Zlatan som det er mulig å hente nå? 

Svaret er ingen, klubben hadde en liknende leiesoldat i form av Henrik Larsson som var meget vellykket så jeg ser ingen grunn til å ikke hente Zlatan for noen måneder..

For ett lag som United er denne sesong-starten rett og slett pinlig, kan noen fortelle meg hvordan man kan gå fra 4-0 mot Chelsea til og sanke to skarve poeng på tre kamper mot lag som Wolves, Palace og Southampton?

Ingen dårlig kamp i dag…..

Nok en gang synes jeg United leverer nok en god kamp og da James fyrte av sin rakett etter 10 minutter trudde jeg det virkelig skulle løsne, men så feil kunne jeg ta… I første omgang leverte James, Mata og Young en kanon-omgang og det så meget lovende ut til pause, men nok en gang og ja jeg sier det uten at jeg bruker det som en unnskyldning svikter laget foran boksen til motstanderen, og nok en gang leveres det en personlig feil fra United… Personlige feil er en smule vanskelig og forhindre, men Lindelöf må steppe opp etter ankomsten av Maguire eller så bør Tuanzebe få sjansen. Det er bekymringsverdig at United slipper inn mål omtrent hver eneste kamp så her har Ole Gunnar en nøtt han virkelig må knekke.

United har nok av sjanser ved James, Rashford, Greenwood og Young til å avgjøre kampen, men den kyniske og kliniske delen av spillet virker og utebli. Tilliten til prosjekt Solskjær er potte tett, men det er tydelig at laget mangler en spiller med x-faktor som på mange måter er prikken over i`en, vi kan ikke fortsette å hverken slippe inn mål eller misbruke så mange sjanser for PL er verdens tøffeste liga og det er lite rom for mange feilskjær.

Eller så synes jeg det var en stor kamp av krigeren Scott og James til tider, men i neste kamp vil jeg se Scott sammen med Matic på det defensive og Pogba i en mer fremskutt rolle for Poga er best offensivt og man så jo med en gang hvordan United trykket på og skapte sjanser på løpende bånd da Matic kom innpå og Pogba ble flyttet fremover på banen selv om scoringene uteble nok en gang…

Dessverre er det landskamp-pause nå så United får ikke muligheten til å reise seg før 14. September hjemme mot Leicester og noe sier meg at dette blir to smertefulle uker og vente på tre poeng på Old Trafford!

 

United 4 life!

4 kommentarer
    1. Om Pogba ska spela, då måste han ha en offensiv roll, han är inte tillräckligt bra defensivt. Deras mål så fick Lindelöf backa, Pogba borde ha gått fram.

    2. Mulig brannfakkel, men Pogba virker mere og mere som en hypet spiller. Måten han ikke leverer på kan umulig gi aksjen hans noen boost, tvert imot. Lindeløf spilte nok en dårlig kamp idag synes jeg. Young er ikke treffsikker nok på innlegg. Generelt denne kampen så går det mye tversover 16m. Og hvor blir det av enkeltinders dribbling og utfordringer i angrep. Det raske pasningsspillet foran boks med spillere på løp er veldig savnet. ZLATAN er jeg med på, men gi han en 2 års kontrakt 😁👍

Siste innlegg