Nytt supporterintervju med lederen for Red Army Horten, Cathrine Korslund

 

Navn: Cathrine Korslund

Alder: 53 år

Bosted: Horten

 

Noen ting kan bare ikke forklares selv om det er naturlig, men hvordan ble du Manchester United supporter?

Det begynte med at jeg traff mannen i mitt liv som er blodfan. Ble med han til Manchester på kamp og ble “hekta”. Husker godt første gang jeg skulle på kamp. Fikk servert drakt til frokost og var veldig spent. Tok trikken opp, gikk ut av den og kjente at hele kroppen sitret. Alle folka, bodene, hestene, politi, stemningen i gata, det gode humøret…. Alle tok imot oss med åpne armer, var ikke så mange nordmenn den gang. Vi sang for full hals og lærte mange sanger… Kom inn på Old Trafford…den lukta, lyden.. Magisk. Dette resulterte i at vi dro på nesten hver hjemmekamp en god stund, kosta jo bare 10 kr med Ryan air

Hvor lenge har Manchester United vært klubben i ditt hjertet?

17 år, en kjærlighet som varer livet ut.

Personlig er Eric Cantona min favorittspiller hos Man Utd, hvem er din favorittspiller og hvorfor nettopp han?

Det er jo flere, men min første favoritt var Darren Fletcher. Han var en ærlig spiller og ga alt for United når han fikk sjansen.

Klubben i våre hjerter har skapt mange uforglemmelige minner, hva er ditt beste øyeblikk som United- supporter?

Det å få være i Manchester sammen med hele United familien, gå på kamp, se gutta våre, og alt det sosiale. En ubeskrivelig følelse som er mitt beste minne hver gang 🙂

Hvis det var din avgjørelse, hvordan vill du ha avsluttet årets sesong?  

Jeg ville avlyst og begynt på nytt til høsten, er jo mange kamper igjen og pga. Covid-19 tror jeg det blir vanskelig å gjennomføre på en trygg og sikker måte for alle.

Drømmenes teater er fylt av mange magiske kvelder, hva er ditt beste minne fra Old Trafford?

Det er mange. Alle kvelder der er magiske. Men det var en testimonial- kamp som var helt spesiell. Nemlig Roy Keane sin. Hele Old Trafford, byen og puber kokte. Alle var “venner”. “Trafford bar” slapp inn både hjemme og bortesupportere. De sang annenhver gang, stemningen var på topp. Stadion var delt i to, helt magisk. Sentrum var kledd i rødt/grønt og hvitt i flere dager.

United har hatt mange store spillere gjennom tiden, hvem er den beste United- spilleren i klubbens historie i dine øyne?

Roy Keane, den perfekte kapteinen som jeg tror hele verden misunte oss. Alle lag trenger en kaptein som han, først i “krigen” og dro opp gutta både på trening og på banen.

Hvis det er en kamp i klubbens historie du skulle ønske du kunne oppleve, hvilken ville du ha valgt da ?

Champions League finalen i -99, det er kampen alle snakker om… Synd jeg ikke fulgte med den gang 🙂

Som supporter opplever man mye på godt og vondt, hva er din største skuffelse som United supporter?

Når City scoret på overtid og vi tapte seriegullet. Jeg satt hjemme med noen United- venner. Stemningen var til å ta og føle på, champagnen var klar…. Så kom den scoringa… klarer ikke å beskrive følelsen jeg satt med engang… helt forferdelig og et sant mareritt.

Det finnes mange forskjellige typer supportere, hvordan vil din familie beskrive deg som supporter med tre ord?

Ivrig, engasjert og litt gal

Hvordan har tiden vært uten Manchester United i disse Covid-19 tidene og har du noen tips til utålmodige Man Utd. sjeler?

Det har vært utrolig kjedelig uten kamper, men jeg ser på/leser mange filmer/dvd/blader og bøker om Manchester United så tiden går, sakte men sikkert. Gjøre det samme er mitt beste tips til andre United supportere.

Her på Unitedtim deler jeg ting fra min hverdag som United- supporter, turer til Manchester, events jeg deltar på, konkurranser, intervjuer med supportere- og tidligere United spillere, har du noen ønsker om å se andre ting i tillegg?

Bare fortsett som du gjør Tim. Tipp topp tommel opp.

Hva er dine forventninger til sommervinduet og den kommende sesongen for Manchester United?

Blir et veldig rart overgangsvindu pga. covid-19 så jeg har ikke så store forventninger til det. Men neste sesong kommer til å bli fantastisk. Jeg er en evig United optimist, så topp 4 blir det hvert fall.

Du er kvinnen bak gruppen Red Army Horten, kan du fortelle litt om dere og om hvordan dere samles?

Vi er en lokalavdeling med 425 medlemmer. Vi holder til på Saxon King i Horten. Der møtes folk til kamper og sosialt samvær,  vi er også selvfølgelig på Facebook.

Til slutt, hvilken spiller er din drømmesignering for Manchester United?

Harry Kane eller Jadon Sancho, en god spiss som scorer mål samt at Jadon Sancho er ung og fremadstormende .
                                                              Trykk her for Red Army Horten sin Facebook-side
2 kommentarer

Siste innlegg