Overgangsvinduet, himmel eller helvete?

Zen modus for et godt overgangsvindu

Overgangsvinduet, himmel eller helvete? Usikker, på ett generelt grunnlag har Manchester United hentet spillere. Akkurat det er det ingen tvil om. Noen spillere har slått til, noen har falt igjennom av ulike grunner, noen spillere kommer “uventet” og slik er det i dette “overgangsgamet”, hvor det egentlig handler mest om å holde kortene tettest til brystet. Ulike medier verden over inkludert Norge gjør sitt beste med å spre “opplagte rykter” eller komme med sin egen “big-fish story”. Eneste man kan stole på i dagens samfunn når det gjelder personer med troverdig informasjon er Fabrizio Romano, han virker å være “en flue på veggen” i alt det store som skjer. Resten er som underholdning for meg hvis man ønsker det. Klart det finnes troverdig aviser/kilder som The Telegraph eller The Guardian, men ingen slår overgangsguruen  Fabrizio Romano. Skjer det noe stort, vet han om det.

Tregest på markedet?

Det at Manchester United er blant de tregeste av storklubbene på overgangsmarkedet er ingen hemmelighet, hvorfor jeg gleder meg like mye til hvert eneste overgangsvindu som seks år gamle Tim gjorde til julaften, bare for å se at Grinchen gjør sitt beste på å ødelegge kan man lure på iblant. Grinchen er Glazers i dette tilfelle. Naiv som jeg er ser jeg mer positivt enn noensinne på dette “vinduet”, ene og alene fordi klubben vår med Glazers i spissen tråkket på det største bananskallet som er mulig å tråkke på med tanke på fotballhistoriens dårligste konsept: “SuperLeague”.

Derfor tror jeg Glazers kommer til å “bakke” Ole Gunnar mer enn planlagt for å gjøre ett desperat forsøk på å “kjøpe seg” tillitt fra oss fans ved at dem viser muskler på overgangsmarkedet. Med en kruttsterk 2. plass i Premier League samt det å være ubeseiret på bortebane er en stor prestasjon i mine øyne, men en klubb som Manchester united må ta ytterligere steg noe jeg tror dem gjør med ett sterkt “sommervindu”. Jeg tenker alltid slik: “sikt alltid på månen- selv om du bommer, lander du blant stjernene”.

Mine ønsker.

Jeg har vært klar hele veien på at United må styrke seg offensivt i tillegg til stopperplass, samt at jeg gjerne ser Wan-Bissaka få en utfordrer slik at han kan ta ytterligere steg utviklingsmessig, slik som vi var vitne til da Telles ankom og Shaw nesten ut av det blå ble Premier Leagues beste venstreback. Trippier nevnes som en aktuell spiller, ikke mitt førstevalg da jeg ser for meg at han ikke vil være fornøyd med å spille en rolle som “annen fiolin”. Samtid kan han bekle begge back posisjonene, noe som vil være “sunt” for stallen, men prisen på han virker å være spinnvill slik den alltid er på britiske spillere. Grunnet til at jeg mener Man Utd. må kjøpe 1-2 offensive spillere til er fordi pr. i dag besitter klubben maks fire spillere som man kan stole på at vil score over 10 mål i løpet av en sesong (Bruno, Cavani, Greenwood og Rashford) og det holder ikke gjennom en lang sesong hvor man skal kjempe om titler på alle fronter gjennom 55-60 kamper. Skal man bli best i verden igjen må klubben ha flere spillere som kan score mål fra øvrige posisjoner.

Harry Kane, Jadon Sancho og Varane er mine førstevalg, selv om førstnevnte mest sannsynlig havner i Man City. Jeg har klokketro på at Jadon kommer sammen med en stopper, samtidig kommer det garantert en spiller som ingen forventet at skulle komme ala` Donny. Det skjer alltid. Mange mener at Manchester United trenger en defensiv midtbane ala` Rice fra West Ham og det er jeg tildels enig i, men pr. i dag er det andre posisjoner som klubben er svakere på som må forsterkes først i mine øyne. Uansett er det lov å drømme og en perfekt sommer for meg ville vært hvis klubben signerte Sancho, en stopper, en spiss, en back og en defensiv midtbane. Må man velge så håper jeg Manchester United signerer spillere i den rekkefølgen, så ser vi hvor dette ender 🙂

Spillere ut.

Sende spillere ut må kanskje være den tøffeste delen av det å være manager, men det må gjøres skal klubben lykkes med sine langsiktige mål. Spillere jeg tror forlater klubben er Phil Jones, Juan Mata, Nemanja Matic, Jesse Lingard som de åpenbare. Hvem som tar keeperplassen gjenstår å se, men for meg er det ingen tvil. David de Gea er vår beste keeper pr. i dag, men vil han hjem til Spania skal han få de beste lykkeønsker fra meg for alt har har gjort for klubben. Reiser han bør United hente er ny keeper ala` Oblak. Jeg tror ikke Henderson er god nok gjennom en lang sesong for en stor klubb som det Manchester United er samt at det å takle presset ikke er for alle. Det at han i tillegg er bak Pickford i køen på landslaget er en pekepinn for meg. Spillere som Williams og Tuanzebe bør dra på utlån.

Når det gjelder Pogba og Martial tror jeg Martial får en sesong til av Ole Gunnar, mens Paul Pogba tror jeg drar i sommer. Det at han i det hele tatt drar til EM uten å ha signert en ny kontrakt kan være meningen eller planlagt med tanke på det utstillingsvinduet EM er, som kanskje vil få flere klubber på banen når det gjelder et kjøp av Pogba. For meg har ikke Pogba United- DNA i blodet og selv om han er blant verdens beste når han er på topp så bør han kanskje dra til en klubb hvor han ønsker å være og som gjør han lykkelig som fotballspiller. Det er en tid for alt og man skal ikke se bort ifra at Pogba ender i PSG eller Real Madrid etter EM. Ingen spillere er uerstattelig.

Hva tenker dere om spillere ut/inn?  Del deres tanker.

Vi er Manchester United og vi skal vinne trofeer den kommende sesong!

Sjekk gjerne ut Unitedtim på sosiale medier:

For Instagram trykk HER

For Facebook trykk HER

For YouTube trykk HER

For Tik Tok trykk HER

 

0 kommentarer

Siste innlegg