På tide å la han spille mer

Mason Greenwood, en av mange egenproduserte spillere hos Manchester United

Ny søndagskamp ventet på Old Trafford, ett United i storform (bank i bordet) skulle ta imot et Everton- lag som nylig sparket sin manager Marco Silva. Big Dunc fikk en sterk seier hjemme mot Chelsea og United har tre strake seire med 8-2 i målforskjell. Uansett så vet man aldri hva man får en i en Premier League kamp, spesielt ikke når man har ett lag som nylig har byttet manager som Everton har gjort. Hjemme på Old Trafford skal Manchester United alltid være favoritter, denne kampen er intet unntak fra dette og United måtte ta tre poeng for og fortsette å jage etter en topp fire plassering. Personlig tror jeg United tar 3.plassen i årets Premier League så lenge spillerne holder seg skadefrie.

Så langt i ligaen…

Manchester United er absolutt ikke der dem hører hjemme på tabellen, men er kanskje der dem fortjener å være. Everton hadde 5-2-9 og minus 9 i målforskjell på sine første 16 kamper i Premier League, mens United hadde 6-6-4 og pluss +6 i målforskjell. Mason Greenwood er i storform og noen ville kanskje se han fra start, men hvordan skal Ole Gunnar sette ut James, Rashford eller Martial? Det er praktisk talt umulig hvis man tenker på hvilken form disse spillerne er i. Ett alternativ er/var jo å sette James ned på midtbanen sammen med Fred og McTominay, men noen ganger er det greit og ikke blåse av alt kruttet med en gang.

Forventningene var tre poeng som det alltid er når Manchester United spiller en fotballkamp og en av Sir Alex Ferguson “quotes” som jeg husker best er: “Jeg aldri har spilt for uavgjort i hele mitt liv!”

En 82 år lang rekord…

En ting som var sikkert, uavhengig av hvordan denne kampen gikk, var at vår felles kjærlighet Manchester United ville med denne kampen ha spilt 4000 (ja, firetusen) kamper på rad hvor man enten har spilt med eller hatt en egenprodusert spiller i troppen( startellever pluss benk). Dette er en vanvittig rekord og jeg har ikke hørt om eller lest noen steder om en annen klubb som har prestert tilsvarende. Hvis noen kjenner til det så post det gjerne i kommentarfeltet.

Så gratulerer til Manchester United med denne massive rekorden.

Tilbake til gamle synder!

Hva skal man føle etter den første omgangen!? Innvendig var jeg fly forbanna, hvordan er det mulig og falle tilbake til gamle synder mot antatt svakere motstand? Det forstår jeg virkelig ikke…. Manchester United kunne fått en drømmestart da bursdagsbarnet Jesse Lingard hadde en gigantisk sjanse etter kun 20 sekunder pluss Rashford og James brenner sine sjanser. Man Utd. starter kampen ok synes jeg, men så fort laget ikke får den etterlengtede scoringen så faller laget til gamle synder. Stillestående, lite bevegelser og altfor mye trekk i det bakre ledd så her håpet jeg Ole Gunnar fikk fram en tordentale i pausen og vekket innsatsen til samme nivå som vi så mot Spurs og City. “selvmålet” til Lindelöf er bare en ny pinlig hendelse fra VAR, ett soleklart angrep på keeper hvor Everton spilleren helt klart hindrer de Gea! Uansett, en middels omgang av United som måtte heve seg kraftig i 2.omgang hvis tre poeng skulle bli igjen i den røde delen av Manchester.

2.omgang bedre, men langt ifra bra nok!

Bedre prestasjon av gutta synes jeg, men i kamper hvor United skal styre kommer savnet av en tydelig matchvinner frem, man kan se at spillerne prøver, men det holder ikke helt inn. Det positive var at Ole satt inn Mason mye tidligere enn han pleier og Mason er jo en type spiller som kanskje ikke er den som er mest med i spillet, men inne i boksen er han livsfarlig. Hvorfor United sjeldent vinner kamper som ligger og vipper mot lag dem skal slå kan vel bare spillerne svare på! For meg virker det som det er for mange spillere som liker å gjøre ting på egenhånd, og den berømte bokseåpner- pasningen kommer aldri..

Ole Gunnar Solskjær, fra meg er det en bønn at du gir Greenwood mer spilletid. La han spille i hjemmekampene og mot lag vi skal dominere så er jeg sikker på at han vil score sin del med mål samt at det vil gi han den rette utviklingen.

Ny skuffende hjemmekamp og januarvinduet kan ikke komme fort nok for min del.

God søndag videre folkens..

 

Følg meg gjerne på sosiale medier her:

  • Facebook trykk her
  • Instagram trykk her
  • Twitter trykk her
  • Snaphat trykk her
4 kommentarer
    1. Ja Mason Greenwood , borde spela oftare. Sedan skulle deras mål varit bortdömt, men DeGea måste bli bättre på att äga området på hörnor, det har varit en förbättringspotential sedan hans 1a dag.

    2. Sammenlign Lingard med De Bruyne. Da skjønner vi at vi har langt fram. Ber til Gud hver kveld fram til januar om at vi kjøper Eriksen neste måned.
      Frustrerende og se Martial også. Har vi råd til slike luksusspillere? Som er god bare når de gidder?
      Frustrerende kamp, men den ble vel som forventet mot et lavtliggende lag?

      1. Ja egentlig som ventet, men jeg trudde United skulle fortsette flyten etter en sterk uke😀 KDB er best i verden, wow for en spiller🙌🏻 Drømmer om Eriksen selv så bare å krysse fingrene 🙏🏻

Siste innlegg