Påsketanker

Solen skinner her i Strømstad, påskeferien til meg og fruen tilbringes på Strømstad Spa før kursen settes til Manchester neste uke. Vi reiser på Onsdag i neste uke og blir i Manchester til Mandagen etter, kampene som venter er byderbyet mot City og oppgjøret mot London laget Chelsea. To knalltøffe kamper, men det er kun fem kamper igjen og det er ikke rom for feilskjær.

Påskesolen skinner, vil Premier League solen skinne på Manchester United?

Ja, det tror jeg… Det er kun fem kamper igjen av sesongen som venter som sagt og hvis man ser på PL programmet til topp seks lagene er det ingen tvil om at United har det tøffeste kampprogrammet. Klubber som venter oss er Everton,Manchester City,Chelsea, Huddersfield og Cardiff og hvis man kikker på disse så er dette lag som kjemper om CL plass, PL gull og å holde plassen i PL, for meg sier det seg selv at dette blir knalltøft!

Hvor mange poeng er å forvente i innspurten?

Ideelt sett skal/ bør United ta 15 av 15 poeng, men realistisk så er jeg fornøyd med 13 av 15 poeng som bør sikre oss topp 4 og en meget verdifull Champions League plass. Min magefølelse sier at det blir ett rotterace helt inn til siste runde som er hjemmekampen mot Cardiff.

Det er mange tanker rundt “formsvikten” etter kampen i Paris, men for å være helt ærlig er jeg ikke det snev bekymret, sikkert rart for noen, men det handler og om å kjenne på hvor man er i sesongen og helt seriøst så synes jeg folk bør slutte å kritisere spillestil i denne fasen av sesongen. Det handler kun om å ta tre poeng i hver kamp nå!

Solskjaer, my only Solskjaer❤️

Jeg elsker Solskjær som trener, noter her at hadde Pochettino eller Zidane vært på samme måten ville jeg elsket dem på lik linje. For meg er ærlighet og lojalitet viktig, jeg skal ikke skryte på meg og si at jeg kjenner Solskjær personlig, men jeg ser en ærlig trener som er tydelig på hvor klubben er, hvor vår elskede klubb skal pluss han er klokkeklar på hva som kreves av en fotballspiller som skal representere Manchester United! Eller for å sitere han fra dagens pressekonferanse: Alle som spiller for Manchester United må levere for og få fortsette å spille, noen trenger er virkelighetssjekk for å forstå hvor dem er.

Klokkeklar tale fra “the Gaffa”

Man velger ikke United, Manchester United velger deg❤️

Ett liv som supporter er fullt av oppturer og nedturer, det finnes det ingen tvil om. Det som er viktig er hvordan håndterer motgangen. Alt kan ikke kjøpes eller endres på en dag og min tanke/følelse nå er at oppbyggingen av “nye” Manchester United er i gang, hvordan noen kan mene at man burde vente til sommeren forstår jeg ikke, men strengt tatt trenger jeg det heller ikke. Vi er alle forskjellig og det er sjarmen veldig ofte.

Ole Gunnar ville blitt ansatt uansett som klubbens nye manager og noe annet ville vært galskap hvis man tenker på hvor vi er nå og hvor vi var under Jose` Mourinho for snart fire måneder siden. Man kan si dette til det kjedsommelige, men humøret, smilet og den offensive fotballen alle etterlyste er tilbake, og det kanskje aller viktigste er at manager og ledelses er samkjørte på veien videre. Det har ikke skjedd siden Sir Alex Ferguson tiden.

Husk det er bedre at Solskjær prosjektet startet for tre/fire måneders siden enn at vi skulle brukt neste sesong på det som allerede er påbegynt. #INOLEITRUST

Dette var noen påsketanker fra meg og med dette ønsker jeg dere er riktig god påske videre:)

 

 

 

2 kommentarer

Siste innlegg