Pogba på godt og vondt gjennom sesongen

 

Kjære Mr. Paul Pogba, jeg går rett på sak: Jeg forstår at man drar videre hvis man føler at klubben man spiller for kanskje ikke lever opp til forventningene eller at klubben underpresterer, men til deg har jeg kun ett spørsmål:

Er det her hos Manchester United du vil være?

Jeg er i tvil selv om du sa til din mor da du ankom Carrington fra Juventus: “Mamma, jeg er hjemme!” Livet er uforutsigbart og man vet ofte ikke hva som venter rundt neste sving, men jeg er kraftig lei dine kryptiske meldinger gjennom hele sesongen og inn i preseason. For meg virker det som du ikke skjønner hva det gjør med oss fans når det gjelder samhold og hvordan vi splittes.

Den mest trofaste Pogba tilhengeren vil støtte deg i alle valg og meninger, også de feilvalgene du tar så sånn sett er vi vanedyr.

Jeg har sett deg spille mange ganger, jeg har sett deg passere meg i din Rolls Royce og det beste jeg liker ved deg er smilet ditt som går fra øret til øret. At du lager god stemning i laget tviler jeg ikke på, men samtidig river du ned all tillit og alle vegger som er bygd opp når du f. eks flørter med Real Madrid åpenlyst.

Hvorfor er det greit at du kan si alt du tenker? Vi er ikke veldig mange måneder unna en viss Jose` Mourinho som omtrent ble lynsjet da han sa hva han tenkte rett ut.

Hvor er respekten for klubben?

For meg er det respektløst ovenfor Manchester United som klubb og oss supportere, lurer på hva sjefen til fruen hadde sagt hvis hun åpenlyst sa hun ville til en stor konkurrent? Det er ingen mennesker som er uerstattelige på denne jordkloden. Hadde dette skjedd en gang kan man se gjennom fingrene på det, men dette har skjedd flere ganger gjennom sesongen og da er det ikke tilfeldig.

Jeg mener at pr. i dag er det bare Kevin De Bruyne som er bedre enn deg gjennom en hel sesong grunnet stabilitet, men hvis man hadde sett deg på topp gjennom en hel sesong og over mange sesonger hadde du garantert fått “legende”- status i vår fantastiske klubb, så selv om du mest sannsynligvis ikke ser denne utfordringen så er den herved overlevert.

Du kom til oss som 14 åring fra Le Havre og det er hos oss du hører hjemme, ja man er litt uvenner iblant, men dra oss opp når United trenger det som mest. Du er en av lagets beste spillere og det vil være ett stort tap hvis du drar, men husk vi har mistet spillere som Schmeichel, Cantona, Beckham, Ronaldo, Keane, Scholes, Giggs, Stam osv.. av ulike grunner så klubben går videre uansett.

Klart du får ekstra press grunnet prislappen din, men det er vel passert nå? Hva med spillere som Neymar, Mbappe eller Van Dijk? De klarer seg fint med en “høy prislapp” og det er det mange spillere som gjør. Media vil alltid jage de beste og så lenge du er en av disse må du lære deg å leve med det. Husk at flesteparten ikke har det privilegiet du har som fotballspiller.

UNITED WILL NEVER DIE

Ingen spillere vil noen gang blir større enn klubben, det er noe som er skrevet både i stein og i klubbens vegger så ikke glem det, United ønsker deg med hvis du er med 110%, men en halvhjertet Pogba- nei takk!

Manchester United må bygges opp litt fra scratch og har ikke den tiden man engang hadde, for 2013 (sist ligagull) begynner å bli litt for lenge siden.

Vil du bort fra klubben så si klokkeklart ifra til Solskjær så skal vi takke deg for alt du har gjort for klubben vår, men fortsetter du slik vil du aldri få hele klubben bak deg som du egentlig kanskje fortjener.

Er man fotballspiller så er det definitivt best med ærlighet, men velg dine øyeblikk når du deler nettopp dette.

GGMU

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg