Prinsessen som ingen kunne målbinde

 

Har du hørt om prinsessen som ingen kunne målbinde, som likevel fikk en lykkelig slutt. Askeladden fikk prinsessen og halve kongeriket…Denne historien handler om Prinsesse Tim og Askeladden, hvor i dette tilfelle Manchester United er Askeladden, de er de eneste som kan og har klart å målbinde Tim.

Det var en gang en “gutt”, AKA Tim 40 år, som satt inne på Old Trafford selv uten at det var fotballkamp. Se det for deg, galskap spør du meg, men jeg bor faktisk med en mann hvor dette kunne vært tilfelle. Med all respekt for Covid-19 og den meget spesielle situasjonen verden har og fortsatt befinner seg i så ber jeg om at vi kan sende Tim på en snartur til hans andre fedreland.. Jeg trenger et avbrekk fra all den fotballpraten hans, det blir litt slitsomt i lengden da han kan finne på å sette i gang en samtale kl.01.30 om et intervju han har booket… I disse dager er det helt umulig å si når intervjuet i det hele tatt blir. Så derfor har vi inngått et kompromiss, hvis han kan “klappe” igjen skravla bittelitt om fotball i hverdagen skal jeg bli med han en uke til fotballand når det åpner igjen. Alle skjønner at jeg hadde blitt med uansett for jeg elsker å være der, men da får jeg i det minste litt “fri” fra praten her hjemme 🙂

Nå må ikke dere lese dette og tru at jeg skyter fra hofta og ikke støtter han i hva han driver med, for jeg har vært klokkeklar hele veien på at jeg støtter hans hjertebarn og er med han land og strand rundt for å støtte opp under hans hobby og interesse. Og for de som trur jeg er lite interessert i fotball er det feil, men ett sted går grensa… Når jeg hører de samme historiene om igjen og om igjen.. eller historier om ting som skjedde på 70-tallet.. eller hva de ulike spillerne spiser til frokost, lunsj, og middag da må jeg få innrømme at jeg detter litt av lasset ett sted på veien. Å for de som lurer har Cantona bursdag den 24. mai vært år… det har jeg blitt drilla på sånn ca 73569 ganger siden vi traff hverandre. Vet også meget godt hvordan brødrene til Cantona ser ut, og generelt alt som har med info rundt han å gjøre. Forrige dagen skullle vi tydeligvis se en ny bra serie han hadde hørt om, lite visste jeg at det ventet 7 t. med Cantona på skjermen *haha*…

Hører jeg på det? Ja, det gjør jeg. Later jeg som jeg får det med meg? Ja, det gjør jeg. Jatter jeg med noen ganger? Ja, det gjør jeg. For de som har barn har jeg skjønt at man noen ganger har det som kalles en “mute”-knapp, har installert enn sånn på Tim noen ganger også 😀 haha. (Tim du vet jeg elsker deg og er stolt av deg).

Noen ganger stiller jeg spørsmål ved hvordan det går an å elske en “ting” som ett fotballag så høyt, men dette kan vel bare de som føler det på samme måte forstå og sette seg inn i.

I disse dager får vi ekstremt mye tid sammen, vi sitter begge to i stua med hver vår pc og jobber, vi kjenner hverandre på godt og vondt, ut og inn… Men vi har enda til gode å gå hverandre skikkelig på nervene, blir det for intenst har jeg alltid ett ess i ermet, jeg kan briljere med mine fotballkunnskaper.. Det snur en hver dårlig dag eller dårlig stemning her hjemme til noe godt!! Hvis det er noen damer der ute som lever med en like gal mann som meg (på godt vis) anbefaler jeg deg å dra en strofe om en gammel fotballhelt.. Det funker hver gang.. Han vil elske deg enda høyere, det er jeg villig til å sette en femmer på.

Ferien var planlagt, og Tim hadde masse spennende prosjekter på gang i England. Jeg hadde belaget meg på å være gressenke i en uke.. noe som for oss er veldig unormalt, vi gjør alt sammen til enhver tid omtrent. Men slik ble det ikke, alle spennende prosjekter må nå tas opp igjen på ett senere tidspunkt og det gleder meg å vite at han har masse spennende på gang jeg håper dere følgere setter pris på. Bloggen og hans sosiale kanaler har masse spennende foran seg i tiden som kommer.

Frem til det håper jeg alle tar vare på seg selv og hverandre, vi har alle noe stort å se frem til når fotballen begynner igjen. Fotball skal være gøy, og jeg er sikker på at alle vil stå tettere sammen og finne enda større glede i fotball når alt er som normalt og vi kan farte over til balløya igjen.

For innerst inne er vi svært privilegerte, og at vi må vente noen måneder på fotballen er tross alt en bagatell i disse dager.

 

-Lena AKA “Fruen”

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Hvordan blir det å bo i hus med Tim hvis han må gå hele neste sesong hjemme og ikke kunne dra til Old Trafford å se United spille?
      Det forunderer meg ikke om det blir en hel sesong til uten tilskuere på premier league kamper.

    2. Kjempesøt jente du har!!
      Scrollet nedover siden og kom til husker du disse overgangene?Fikk ikke lagt inn kommentar der,men gjør det her he he.Ja overgangen til Ian Ure fra Arsenal i 1969 kom overraskende vil jeg tro.Var ikke født den gangen men det var det eneste kjøpet til manager Wilf McGuinness leste jeg.måtte google. Navnet Ure datt ned i hodet på meg da jeg leste innlegget.Har vært United-fan siden midten av 80-tallet og kjenner historien ganske bra.
      Spilte bare et par sesonger for United skotten,men spilte i lag med noen legender da.

      1. Hei, takl for kommentarer😀 takk for fine ord. Det har vært en del overgangene som ikke har slått til kan man trygt si😂 gjelder heldigvis alle klubber

Siste innlegg