Progresjonen fortsetter under Solskjær

 

Da Angel Gomes setter inn 2-1 like før slutt er det umulig og ikke bli rørt, nok en unggutt (den tredje) i denne pre-seasonen scorer sitt første senior mål for Manchester United. For noen debutscoringer vi har vært vitne til, ord blir faktisk fattige når man skal beskrive dette. Skulle gjerne vært i Gomes sitt hodet rett etter scoringen, for hvem lurer vel ikke på hvordan det er å kjenne på den følelsen når du har scoret for verdens største klubb.

Ole`s at the wheel….

Jeg sier det, jeg skriver det og jeg skal synge det med stolthet, Ole Gunnar vet hva Manchester United er og vet hvor Manchester United skal, han har Woodward sin tillit som jobber knallhardt så “be patient”

Kampen kunne fått en drømmestart for oss da James meget eksplosivt snappet ballen og sendte Martial igjennom, men dessverre traff kanonskuddet hans stolpen! Vel, ikke er det ofte han avslutter fra langt hold heller så synd at cm. var på feil side. Selv om det var ett par Spurs spillere som ikke skjønte at dette var en treningskamp (Dele Alli og Sissoko) går United meget fortjent opp i ledelsen da Martial setter ballen mellom beina på keeper og United leder 1-0..  Pogba fyrer vel av det hardeste skuddet jeg har sett siden Ronald Koeman var aktiv, det skuddet bør keeperen til Spurs være glad for at gikk over mål eller så hadde han vært noen fingre fattigere.

Stor 1.omgang av United…

Kampen spilles jo med høy luftfuktighet og alle spillerne trenger trening så det var bra at OGS byttet alle tidlig i denne kampen, tempoet daler noe i 2.omgang og Shaw er vel maks uheldig da ett skudd fra Moura forandrer retning og det står 1-1.. Det jeg ikke synes var bra i denne kampen var midtstopperne, Bailly blir skadet (igjen), men jeg savnet en ro og hodestyrke i denne kampen bak, for det ble veldig mye armer og bein som vil straffe oss før eller siden. Selv om United faller litt på tempo i 2. omgang synes jeg United vinner fortjent 2-1.

Takk til Angel Gomes for sitt første United mål og tusen takk til De Gea som leverte en feberredning som garantert styrker selvtilliten.

Er Maguire mannen til å styrke oss?

Jeg tror han vil ta steget opp 20% og styrke oss både offensivt og defensivt, hvem vet hvor god han kan bli under OGS og med hans trenings-regimet. Ingen forventet at VVD sin progresjon fra Southampton til Liverpool skulle skyte i været så hvorfor skulle ikke Maguire kunne ha den samme progresjonen i United ?

Neste kamp–> Manchester United vs Kristiansund på Ullevål Stadion 🙂  

0 kommentarer

Siste innlegg