Ran på høylys dag!

        Nye hjemmedrakta med kledelig trykk i mine øyne ♥

Nervene har vært i helspenn ett par dager, en semifinale i en europeisk turnering er kamper man lever for som supporter. Men…… En ting skremte meg litt før kampen og det var at mange virket å ta Sevilla som en “enkel” kamp.. Det forstår jeg ikke, vår spanske motstander er uten tap på sine siste 19 kamper, endte på en sterk fjerde plass i La Liga og har nærmest hatt monopol på Europa League de siste årene (vunnet turneringen tre ganger på de siste 6 årene samt mest i historien). FCK- kampen beviste nok en gang at over en enkelt kamp og så langt ute i turneringen kan alt skje. Det er ikke rom for “en” dårlig kamp. Her handlet det om å være sterkest mentalt samt det å være påskrudd fra første til siste sekund. Det er ikke alltid det beste laget vinner i en enkelt kamp, det vet vi alle.

To lag som ville spille fotball!

Det var en deilig 1.omgang til tross for 1-1 til pause og Manchester United virket å ha brukt “hvilen” godt. Ville taklinger, høy temperatur hvor begge lag tok overgangene når dem bydde seg. Fred synes jeg spiller en “stor” omgang med mye energi og sånn sett er det enkelt å forstå valget Ole Gunnar tok da Fred ble foretrukket før Matic. Man Utd. gjør en sterk omgang og med litt mer presisjon ville nok United ha ledet. Uansett stolt av gutta til pause!

En finaleplass stod på spill.

En massiv åpning av United i 2.omgang! Jeg telte seks gedigne sjanser på de første åtte minuttene uten at man klarte å få kula i mål. Igjen så blir “det siste lille” avgjørende og jeg føler ikke at jeg tar i en gang når jeg skriver at United burde ledet minst 3-1 da 2.omgangen var åtte minutter gammel. Ran på høylys dag er eneste måten jeg kan beskrive dette tapet på, men så brutal kan dessverre fotballen være! Jeg er både skuffet og trist, for å vinne Europa League ville vært en flott “gulrot” på slutten av sesongen, men nå setter vi strek over denne sesongen og ser fremover til neste sesong hvor Manchester United skal “jage” Premier League tittelen.

Uansett, jeg er stolt av Manchester United og av Ole Gunnar Solskjær denne sesongen, så kommer vi enda sterkere tilbake neste sesong.

Manchester United 4 Life♥

0 kommentarer

Siste innlegg