Siste Manchester United- dag i en fantastisk uke

For en fantastisk dag for fotballen det var i går, nydelig vær og både damene- og gutta våre har spilt kamp! En seier var ett krav for meg og dette baserer jeg på at jeg nektet at mine to første Man Utd Women kamper skulle ende med tap. Forventningene mine var skyhøye for damelaget oser av kvalitet og da forventer jeg også det ute på matta. Det kan man vel trygt si at United leverte, United går til pause med en 3-0 ledelse som er meget fortjent da Sandefjord hadde lite å by på i 1.omgangen. United`s mål ble scoret av Green, Toone og Ross. 2.omgangen fortsetter i samme spor og United gjør sine bytter så hele troppen for verdifull kamptrening. Klasseforskjellen på lagene blir tydeligere og tydeligere ettersom omgangen går og United scorer både 4- og 5-0 som settes av Ladd og Sigsworth. Manchester United leverer en fantastisk og veldig bra gjennomført pre-season kamp på sitt andre forsøk i Norge, det er bare å krysse fingrene for at fremgangen fortsetter. Ingenting er vel vakrere enn to Manchester United lag som dominerer i England.

Traff United- spiller Maria Edwards etter kampen mot Sandefjord

Etter kampen forøvrig var det straffespark- konkurranse (selv om United vant kampen) som Sandefjord vant dessverre.

Ellers var det hyggelig å treffe på Ronny Johnsen igjen som synes det var flott at vi stilte opp her på Komplett Arena for og støtte Manchester United Women, han er virkelig en hyggelig fyr. En fantastisk aften er over i Sandefjord og Manchester United Women vinner hele 5-0 som ikke er ett mål for lite.

Hjem til Manchester United vs AC Milan….

Damekampen kræsjet med herrekampen i går, så det var bare å skru av mobilen og kjøre hjemover igjen for å se kampen i opptak. Rett og slett en skikkelig United lørdag 🙂

Jeg var litt spent på laguttaket til denne kampen for jeg tipper at 90% av de som startet i går starter mot Chelsea neste søndag, klart med Maguire bekreftet snart samt evt. Dybala og Fernandes inn så kan det skje litt mer enn ventet. Da jeg så Pogba ute med “ryggskade” var ikke det helt heldig. Tanken min var at kommer Dybala blir Pogba, but who knows, jeg orker ikke spekulere så altfor mye i hvem, hva og hvor.

En kamp på det jevne…

I 1.omgang blir det litt forutsigbart for min del, savnet etter en servitør er så ekstremt synlig uten Pogba, selv om Matic slår en nydelig assist da Rashford setter inn 1-1. For meg blir det mye innsats med lite kreativitet på midtbanen, men det regner jeg med at OGS jobber med for pr. nå blir det å “gi” ballen til Rashford eller Martial så de må gjøre resten for simpelt for min smak. Det at United sliter ofte mot etablert forsvar i mangelen av en eller flere servitører innad i laget er ikke ett ukjent fenomen den siste tiden.

Ting jeg tar med meg fra denne kampen er at Lingard endelig scorer igjen, Rashford fortsetter å score mål. Min største bekymring er mangelen på mål og kreativitet fra midtbanespillerne som fort kan straffe oss gjennom sesongen.

2-2 til ordinær tid og United vinner 5-4 på straffer, og for noen straffer da!! Både valg av straffeskyttere og hvordan dem satt straffen var både tøft og imponerende av både Ole Gunnar og spillerne.

Tusen takk fra hele mitt hjerte til Manchester United for tre kamper på norsk jord, mye mer enn man kan drømme om.

Ha en riktig fin søndag alle sammen.

0 kommentarer

Siste innlegg