Skal vi virkelig “rive ned alt” etter en kamp?

 

#Olein#Oleout#Olein#Oleout#Olein#Oleout#Olein#Oleout#Olein#Oleout#Olein#Oleout#Olein#Oleout#Olein

Slik har det vært OVERALT siden United tapte på lørdag. Jeg er sjokkert, men ikke overasket, skal vi virkelig “rive ned alt” etter en HEL Premier League kamp?? Jeg var selv forbannet, dr** forbannet at lørdagskvelden nesten gikk i vasken, men jeg lar meg aldri knekke. Til akkurat det betyr Manchester United for mye♥

Hvorfor?

Jeg har tenkt,vurdert og vridd alt jeg har slik at jeg i det minste kan prøve å forstå hvordan noen tenker eller hvordan man ser på ting. Det jeg aldri kan forstå eller noen gang kommer til og forstå er hvordan man ETTER en kamp kan si at “han eller han” ikke burde spille, eller hvordan man kan si at spillere som aldri spiller burde spille istedenfor? Tror dere Solskjær ikke prøver å ta ut det beste laget til enhver tid? Tenk heller på hvor dårlig form dem som ikke spiller er isteden for å lete etter hver bidige feil som er mulig å finne. Jeg beklager hvis jeg er for direkte nå, men jeg kjenner jeg blir forbannet når “FIFA managerene” har løsningen som vil gi oss ligatittelen hver eneste sesong! Dette er “real life”, dette er ingen lek og når vi for første gang har en manager som er klok, smart, gjør gode kjøp, bygger ett lag for fremtiden og får gutta til å smile igjen så “raserer” mange klubben i alle kommentarfelt som finnes etter ett simpelt tap??!!

Hold fokus.

Klart at det er ett he**** å tape første kampen, for alle vil ha en perfekt start, men til dere som så jordens undergang etter lørdagens tap mot Palace: “Det er 37 kamper igjen, og hvorfor er man sjokkert”? Det ble spilt en kamp for Manchester United under “pre-season”, Pogba har hatt Covid-19, Maguiere har hatt en røff sommer, Greenwood har støtt på problemer, i tillegg har spillerne knapt hatt hvile etter et massivt kampprogram i fjor hvor Ole stort sett måtte bruke de samme spillerne da bredden ikke holdt høy nok kvalitet. Det vi ser er utslitte spillere som må få “tid” og vi ser en stall som trenger bredde gjennom en lang sesong. Dessverre er vi ikke der akkurat i dag, men jeg ser ingen grunn til at vi ikke skal være der 5.Oktober når overgangs-vinduet stenger. En eventuell sorg tar jeg aldri på forskudd uansett hva som “kan” skje. Hvis man tenker etter er det ganske mye i den “vanlige” hverdagen som kan skje, jeg tenker heller at i morgen blir en bra dag enn å hamre løs med negativitet i en periode som dette.

Full tillit.

Jeg har full tillit til Ole Gunnar og det synes jeg alle burde ha, han er det vi trenger med tanke på den fasen klubben går inne i nå og han forstår klubben bedre enn de fleste managere der ute! Jeg er ikke ute etter et “sexy” spansk eller italiensk manager navn, jeg er ute etter den beste for Manchester United og det er Ole Gunnar Solskjær i mine øyne. Mange vil himle med øynene når dem leser dette, men jeg mener det. Svar meg eller reflekter over dette: “Hvorfor må en manager ha ett “stort” navn for at du skal bli tilfredsstilt?” Det finnes 100 000 spillere som var ukjent som har blitt blant de beste i klubbens historie samt andre klubbers historie, men når det er en manager så er det motsatt? På tide at man slutter å være så fordomsfull, det handler ikke om navn eller nasjonalitet. Det handler om å være rett for hverandre slik som Ole Gunnar og Manchester United er. Hvor mange av dere kjente til Hans-Dieter Flick som fikk Bayern jobben midlertidig og har gjort dem til verdens beste klubblag?

Overgangs-vinduet gjør oss alle frustrert.

Jeg er like frustrert som alle andre når det gjelder mangel på forsterkninger, det går for sakte og det tar for lang tid. Det som gjør meg litt “roligere” er at den gjengen “vi” har nå er mer enn god nok for de første 20 kampene før slitne bein og kropper trer i kraft, men dette innebærer at “nye” spillere kommer inn før “vinduet” stenger 5.oktober. Det siste har jeg 100% troen på og van de Beek er allerede ankommet. Det som irriterer meg grenseløst er hvilken pris United må betale for spillere og hvor ett eventuelt bud må begynne, for en klubb som Manchester United grunnet sin sterke økonomi. Ett eksempel på det er Chilwell vs Maguiere og prisforskjellen der, en forskjell på ca 300 millioner? Jeg skulle likt å ha sett hva Chelsea måtte ha betalt for Maguire! Jeg er 100% enig at United skal punge ut for Sancho av den enkle grunn at han passer klubbbens filosofi 100% og han er en klassespiller som Pep garantert ergrer seg over at han lot gå. Samtidig så kan vi ikke “øse” ut med 2-300 millioner ekstra for hver eneste spiller, da blir det fort tomt i kassa! Mitt tips for vinduet er at Sancho kommer, pluss at Ole trekker en eller to “ukjente” kaniner opp av hatten som vil styrke forsvaret.

Ta det pent folkens, det er kun spilt en kamp og dette blir en bra sesong, som jeg alltid sier: “Tålmodighet er en dyd ikke alle behersker”. Vi taper sammen og vi vinner sammen♥

Ha en super uke 🙂 

 

6 kommentarer
    1. Etter en kamp er manu 6 poeng bak teten, et forsprang som er umulig å hente inn. Dette er tapt allerede. Problemet med Solskjær er at verdensstjerner ikke ønsker å gå til klubber som ledes av en umerriterte managere.

    2. Godt skrevet 👍Blir spennende å se om vi får inn Sancho😎Vi tapte i serieåpningen mot Everton i 2012/2013 sesongen men vant ligaen, så vi kan være på rett spor her🤪😂

    3. Flott skrevet!!!! Styrer unna sosiale medier etter tap. Er for mye useriøst, premier league er ett maraton ikke en kamps sprint!!! Selv om kampen isolert sett var trist. Har troa på OGS sitt prosjekt…..

Siste innlegg