Skuffende kamp av United offensivt

Da var tiden inne for FA-cupen igjen, jeg kjenner at jeg er mer stressa enn før når United har kamp. Det er mulig ordet “stressa” er feil, men den uforutsigbarheten som Manchester United viser driver meg pent sagt til vanvidd. Nå er jeg dønn ærlig: Enten så er klubben blant verdens beste eller så prestere United som en middelhavsfarer i Premier League denne sesongen. Heldigvis, som jeg sier til alle jeg snakker med så er jeg heller glad for at United er svake mot dem svake for det anser jeg som ett “enklere” problem og løse, baksiden med dette er at man vinner ikke ligaen ved å slå topp fire lagene, den vinner man ved å slå resten.

Uansett var tiden inne for ett knalltøft cup-oppgjør på Molineux og cupene er jo det som kan redde sesongen til United så her var det jo bare å “gunne” på fra start eller? Jeg må si jeg stusset litt da jeg så startoppstillingen, for meg ett svekket lag fra midten og opp. Det er jo klart at Solskjær hadde tirsdagens oppgjør mot City i bakhodet, men det funket med to tette kamper i julen uten de store rulleringene, men klart det er en grunn til at jeg blogger og Ole er manager. He he..

Stillingskrig i 1.omgang?

Både ja og nei vil jeg si, begge lag spiller ok fotball, men det stopper fullstendig opp for begge lag når de kommer fram til motstanderens 16.meter sett bort i fra en fantastisk redning fra verdens beste 2.keeper Sergio Romero. Mason Greenwood viser tidvis hvilket supertalent han er, men han blir ofte for alene offensivt da laget ikke følger etter, ting som var dypt savnet fra 1.omgang var definitivt frekkhet og kynisme. Hvorfor i all verden er det ikke mer trykk på kontringene som har vært United`s styrke denne sesongen? Ett stort minus for dette United- laget er skuddstyrken, her er United unnskyld ordet “pinlig” svake, uten Rashford er det ingen som treffer på langskudd, men her kunne jeg tenkt meg å sett Lindelöf få sjansen, da han har en god skudd-fot han ikke har brukt siden tiden i Benfica?

Det beste i vente i 2.omgang?

Absolutt ikke, de første 20 minuttene var kliss like som hele 1.omgang. Bevegelser, men lite kreativitet! Manchester United er uhyre nære ved frisparket til Mata og skuddet til Marcus som gikk i tverrleggeren, man satt jo med en følelse av at energien skulle stige da nevnte Rashford og Fred kom innpå, men egentlig så endret ikke noe seg, akkurat det var meget skuffene. En ting jeg lurer på er hvorfor United alltid skal være nede med hele laget når det er corner imot? Her har United alt og vinne på å legge igjen en på topp for og ta en potensiell kontring. Ellers var det hyggelig å se Diogo Dalot tilbake på banen.

Skuffende kamp av United sett med offensive øyne og nå blir det dessverre omkamp i ett allerede knalltøft kampprogram!

4 kommentarer
    1. Tyder vel på at FAcupen er nedprioritert gitt det laget vi stilte med.
      Start11veren må, så langt som mulig, spares til PL og prestisjemøtet med City.
      Jeg håper på minst 2 inn i januar, og som kan gå rett inn på laget. 1spiss og en midtbane. Så kan Matic eller Lindgard sendes videre.
      Wolves tar vi hjemme😊

      1. Blir for mye rulleringer for min del, er vel bare Maguire som spiller hele tiden. Bør spille inn en ellever synes jeg 😀

        1. Omvendt har Rashford set slidt ud de seneste par kampe – lidt pause er nødvendig. Men truppen er for tynd på de offensive pladser. Det giver dog muligheder for de unge. Elsker at se en type som Williams gribe chancen.

          Ingen andre klubber giver den unikke mulighed

Siste innlegg