Slike kamper gjør det hele verdt det

Man skal ikke hvile lenge på laurbærene i Premier League, knappe tre dager etter 3 poeng mot Tottenham ventet Man City på Etihad, for meg den vanskeligste banen for United og spille på. Før kampen var United på 8.plass, men jeg bryr meg fint lite om tabellplassering da fokuset for meg er “gjenreisningen” av Manchester United som klubb, ikke for en kamp eller ti, men for de neste 10-15 årene. Områder som talentarbeid, scouting, spilletid for de unge spillerne og å hente spillere som forstår klubbens DNA er det viktigste. We will never die er en grei huskeregel!

På en god dag….

Slik som Man Utd. har vært denne sesongen så kan man si at laget har vært som en ufarlig kinaputt i noen kamper, men så ser man hva laget kan i enkelte kamper igjen hvor de er ett fyrverkeri av ett fotballag, på sitt beste og skadefritt er United i verdenstoppen, men på sitt verste en middelhavsfarer. Dette baserer jeg ikke på kvaliteten på laget for den er massiv, men det sier jeg på grunn av bredden i stallen. En til to skader på nøkkelspillere og klubben sliter voldsomt da vi ikke har noen fullverdig erstatter på plass. Noen ganger sårer sannheten, men ofte trenger vi å høre den som supporter.

Hvis United skulle vinne i dag måtte effektiviteten sitte samt disse enkle baklengsmålene måtte unngås. Manchester United møter ett City- lag som har slitt mer enn vanlig denne sesongen, men som er ett av de beste lagene i verden uansett. For Uniteds del måtte Scottie eie midtbanen, De Gea måtte stenge buret og sjansene United skaper måtte settes. Høye krav kanskje, men slik har det blitt i Premier League nå.

Kontret City i senk i første omgang…

For en 1.omgang vi var vitne til!? Her klarer United faktisk og løfte seg fra 1.omgangen mot Spurs og jeg er så ufattelig stolt av laget. Når man leder 100% fortjent 2-0 borte mot City så burde man ikke klage, så det skal jeg heller ikke gjøre. Ett ord beskriver denne omgangen: Fyrverkeri! For en innsats og for ett lagspill, her ser vi en Martial som er duellsterk som aldri før og den troen vi hadde foran (tidvis fire med Lingard) er konstante uromoment. Fred og Maguire spiller sine beste omganger i United trøyer som er vakkert å se på. Husk at tålmodighet er en dyd ikke alle besitter. Marcus Rashford er i sitt livsform og kunne fort ha scoret tre mål denne omgangen, det som overasker meg litt er hvor mye trøbbel Wan-Bissaka har med Sterling så her måtte han steppe opp i 2.omgang for Sterling er verdensklasse og City er ekstremt gode med ball. Den straffen United fikk var soleklar og Martial har marginene på sin siden da han setter inn 2-0 via stanga, men det spiller ingen rolle for er det noe Manchester United fortjener så er det og ha marginene på sin side. Nå var det bare og håpe Ole Gunnar holdt spillerne på samme tåhev i de siste 45 minuttene….

En omgang som å se maling tørke…..

Jeg blåser i hvordan eller hvorfor, 2.omgangen var ett langt mareritt og det var som å sitte og se maling tørke sekund for sekund, slik føltes det samtidig som angsten spredde seg gjennom hele kroppen og svetten rant.. Man Utd. var ett helt annet lag i denne omgangen og det er kanskje for tøft og spille to eksemplariske omganger. Man City hadde ballen omtrent hele tiden og reduserte nok fortjent, men uansett selv om det var i overkant spennende så vinner United denne kampen fullt fortjent. Nå håper jeg dere som har klagd på Ole Gunnar og laget kan gi begge parter litt “cred” for denne uken har laget vært vanvittig gode. Endelig ser vi var som bor i dette laget, så derfor sier jeg tusen takk til Manchester United og tusen takk til verdens mest kjente nordmann, vår elskede manager Ole Gunnar Solskjær. Selvfølgelig slapp United inn mål igjen, men som jeg alltid sier: Så lenge man vinner så klager man aldri.

Nå er jeg svett, hes, sliten og dusjen venter… Ha en magisk lørdag kjære Manchester United venner 🙂

United 4 Life.

 

2 kommentarer
    1. En av mina fina vänner somnade in idag, han blev 90 år gammal, hoppades att Manchester United skulle ge mig något att glädjas åt denna dag, när ögonen var dimmiga av tårar, men spelet i 1a halvlek gav mig lite glädje iallafall, men 2a var lte för spännande. United är ett lag som ska anfalla, backar vi hem så blir det lite virrigt. Men GLAD för 3 poäng!

Siste innlegg