Snipp snapp ute, Champions League eventyret ute.

Klokka viser at 40 sekunder er passert da Rashford kommer alene med Ter Stegen, men ballen smeller i tverrlegger og ut.. Så nærme var United en drømmestart i en kamp hvor man vet at alle sjanser må settes hvis man skal avansere mot ett lag som Barcelona. For meg er det ikke verdens undergang at man gikk ut mot ett storlag som Barcelona, men det handler om hvordan.. Fotballen handler veldig ofte om små hendelser og marginer, se bare på hvordan vi gjennomførte bragden i Paris.

Brukte vi opp marginene i Paris?

Det er mye mulig for da ballen gikk i treverket og ut viser Messi viser hvorfor han er en av tidenes beste fotballspillere på ett praktfult soloraid som er det lite man kan stille opp med. Da Messi attpåtil sender avgårde ett lunkent skudd som David de Gea lar passere som han vanligvis ville reddet med bind for øyene er det dessverre “game over”.. men jeg prøvde i det minste å holde en motivasjonstale for fruen om den berømte snuoperasjonen i Torino i 99` ( 0-2 ble til 3-2 mot Juventus) om at det ikke var over enda.Fotballen er full av øyeblikk som viser at selv på den mørkeste dag kan solen skinne.

Når det gjelder spillernes prestasjoner så er den vanskelig og fordøye, (ref starten på kampen) hadde United scoret først så kan jeg med hånden på hjertet si at jeg tror at vi hadde slått ut Barcelona.På en måte så viser jo spillerne seg fra sin egen Jekyll and Hyde side hvis man ser på pågangsmotet før og etter det 20. spilleminutt, i dag synes jeg ingen spillere skal trekkes fram hverken på godt eller vondt da man tapte 110% som ett lag denne gang.

Det jeg reagerer sterkest på er at man på 0-2 gir fullstendig opp, det er faktisk 70 minutter igjen som skal spilles og Manchester United er ekstremt svake fra det 20. minutt til dommerne blåser av kampen. Skal man dele noe basert på følelser og rett fra hjertet er ikke dette noen annet en skikkelig trist avskjed på årets CL eventyr, noe de første 20.min overhodet ikke tydet på. Da leverte faktisk United en kanon god periode hvor man burde ha tatt ledelsen, men slik gikk det dessverre ikke.

Da Coutinho scorer på ekte Beckham vis var det “game-set-match” og Champions League eventyret var over for denne gang!

Nå er det bare å legge dette bak seg og rette fokus på de fem siste Premier League kampene hvor United skal avslutte med stil.

Jeg vil også takke Ole Gunnar Solskjær for alt han har gjort med laget så langt, og jeg gleder meg virkelig til fortsettelsen, du er en fantastisk manager som virkelig hører hjemme hos Manchester United. Det venter deg mange tøffe avgjørelser vedrørende struktur på laget, spillere som skal inn og ut, men jeg stoler 110% på deg når det gjelder klubbens fremtid❤️.

 

Til slutt vil jeg gratulere tidligere “eks- Red” Daley Blind og hans Ajax for avansement til årets semifinale i Champions Leage.

0 kommentarer

Siste innlegg