Spillerkjøp nummer fire i boks

Bildet lånt fra google

Jeg tror aldri jeg har venta så lenge på en spiller selv om det har vært mange spennende overganger i klubben som blant annet Di Maria, Falcao, Veron eller Sanchez, men for disse tok det ikke hele 1,5 år før dem ankom klubben fra ryktene først startet! Det har vært en laaaaang ventetid, men endelig er den over……

Velkommen til Manchester United, Bruno Miguel Borge Fernandes 🙂 

Hvem er så denne Ferndandes som vi alle har ropt etter?

Bruno Fernandes er født i den lille byen Maia i Portugal og han kommer som de fleste vet fra Sporting Lisboa, det er klubben som Nani, Rojo og en viss Cristiano Ronaldo også kom fra. Får Bruno 50% av suksessen til sistnevnte er årets kjøp i boks, men mine forventninger skal jeg legge på “null” da vi ikke kan forvente at han skal “frelse” oss umiddelbart. Men han kommer garantert til å være en viktig brikke til for Ole Gunnar i gjenreisingen av Manchester United over tid.

Han er 25 år og har vært i Sporting siden 2017 etter en del år i Italia, han er en meget skuddsterk og målfarlig midtbanespiller som besitter det berømte hovmesterblikket. For meg er dette en meget spennende signering med tanke på hans sterke sider, som er Man Utd. svake sider denne sesongen. Det å få på plass en “skuddfot og en passningsfot” innad i laget har vært savnet, men her er det like viktig og la han få tilpasse seg tempoet i Premier League for at han skal kunne blomstre i den berømte røde trøyen.

Han har en statistikk som midtbanespiller som selv en spiss ville være stolt av, iført Sporting trøyen har han levert 7 assist og 8 scoringer på 16 kamper denne sesongen og forrige sesong leverte han vanvittige 32 scoringer og 18 assist på 53 kamper!

Uten noe press der altså…

Det er lett og ta litt “av” med en slik statistikk, men her vil jeg minne om at Mkhitaryan og Kagawa også hadde tilsvarende statistikker i Dortmund. Her må både talent og det å “passe inn” i laget være hånd i hanske, men dette er jeg sikker på at Mata, de Gea og våre øvrige sør-europeiske spillere hjelper litt ekstra til med fra start 🙂

Uansett en meget spennende spiller har ankommet Manchester United, men ha forventningene på null som sagt, så er jeg sikker på at Fernandes vil vise seg verdig den røde trøyen og for alle Manchester United- supportere der ute.

Lykke til i den røde delen av Manchester, Bruno Fernandes

0 kommentarer

Siste innlegg