Stopp all fotball umiddelbart!!

 

Kampen i går var en sportslig suksess. Selv om fotball for “tomme” tribuner var en stusselig affære er det som skjer nå mye viktigere enn fotball.  Et virus er ute av kontroll og det ser ut som flest mulig må bli smittet før man griper inn med helt nødvendig “lockdown”.  Hva skjedde med å forebygge? Hva skjedde med å ta hensyn? Personlig mener jeg at man må kutte ut disse anbefalingen og komme med avgjørelser som er tydelige. Det er kamper som er “tomme” for fans hvor man slipper inne noen, det spilles kamper for fulle tribuner samt fans som har “lock down” på egne stadioner får reise andre steder for å se sitt lag spille.

Siste som er smittet nå er Arsenal manager Mikel Arteta og hele Chelsea laget er satt i karantene da Callum Hudson-Odoi har testet positivt for viruset. I tillegg så har tre spillere fra Leicester symptoner og endelig svar på disse prøvene kommer i dag..  Jeg kan ikke fatte at man ikke bare stopper det umiddelbart til man kan ta en gjennomtenkt avgjørelse? Er det slik at flest mulig må bli smittet eller må enda flere dø før man reagerer raskt nok?

For min egen del har jeg kansellert min reise neste uke og heldigvis fikk jeg flyttet begge mine intervjuer til et senere tidspunkt, men det viktigste for meg var å respektere de få avgjørelsene som er tydelig. På tirsdag skal det være et møte hvor man skal diskutere veien videre for Champions League og Europa League.. Hva som skjer med Premier League og FA- cupen er ikke godt og si, men jeg fatter ikke hva som drøyer.

I dag skal det være et krisemøte i England og da håper jeg dem avlyser alt! Jeg kjenner meg mektig provosert av holdninger som #DetSkjerIkkeMeg eller at #PengerErViktigst holdninger !!

 

STOPP ALL FOTBALL UMIDDELBART!!!

#LIKLINJE FOR ALLE!

 

0 kommentarer

Siste innlegg