Tidenes norske fotballeventyr fortsetter

 

Ole Gunnar Solskjær er bekreftet som klubbens nye manager❤️

Dette skulle vel bare mangle eller?

  • 14 av 19 seire
  • Leder Premier League med Solskjær tabellen
  • 29-11 og 18 plussmål i målforskjell under Ole Gunnar

Jeg har sagt det før og jeg sier det gladelig igjen: Mitt førstevalg som manager var Pochettino etter Jose` Mourinho, men det tok ikke lang tid før jeg innså at jeg tok feil! Nok ett bevis på at jeg skal fortsette å innta min rolle som selverklært “sofamanager”. Personlig har jeg ikke sett en manager være så skapt for sin klubb som det Solskjær er for United siden Ferguson kom fra Aberdeen. Sterke ord, men hvorfor skal vi pynte på sannheten? Hvordan noen kunne stille spørsmål om denne ansettelsen? Det begriper jeg ikke, hadde det vært Zidane eller Pochettino som hadde levert dette hadde de blitt genierklært av pressen og fans verden over, uten det minste tvil.

Tottenham, Arsenal, Chelsea og PSG er lag som er beseiret på bortebane, det i seg selv er ikke nok til å sikre seg managerjobben i verdens største fotballklubb Manchester United, men hvis man tenker på hvordan han har snudd dette med “enkle ” grep og jeg setter ordet enkle i anførselstegn fordi det han har gjennomført er langt i fra enkelt og heller mirakuløst. Man kan jo si at skjebnen ofte lukker en dør for å åpne en annen, og det er vel akkurat det som skjedde da Jose` Mourinho forlot skuta til fordel for Ole Gunnar Solskjær. For under OGS ledelse er United ikke bare inne i kampen om fjerdeplassen, men United kan også ta tredjeplassen (noe jeg tror vi gjør) og vi er som alle vet i kvartfinalen i Champions League.

I mitt hodet handler det om så mye mer enn disse resultatene…. smilet er tilbake, humøret er på topp og vi angriper etter beste evne. Som Ole Gunnar selv sier: Det er ikke farlig å miste ballen, men da skal den vinnes tilbake etter noen få sekunder. Det å angripe motstanderen er en type fotball United skal spille.

Manchester United handler om og stå sammen, kjempe mot samme mål og det å kunne dra lasset sammen riktig vei som f.eks i bortekampen mot PSG hvor 50 % av startoppstillingen og 50% av den “vanlige” benken var skadet.

For meg personlig handler det om å være Manchester United 24 timer i døgnet, akkurat som Ole Gunnar Solskjær er av natur.

Det beste av alt? Jeg er ikke bekymret ett sekund lenger for klubbens fremtid og jeg sender deg en stor takk Mr.Ed Woodward, for på managerforsøk nummer fire traff du blink! Den som intet våger, intet vinner.

 

Gratulerer til deg Ole Gunnar Solskjær med managerjobben for klubben i vårt hjerte, tusen takk for denne reisen vi har vært på og den reisen som venter oss i fremtiden❤️

 

#UNITED4LIFE❤️

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg