Tilbake på Bramall Lane

Søndagens innsats er utført hva angår julepynting:) 

Sheffield United vs Manchester United på Bramall Lane er en kamp som gir meg gode barndomsminner og som det nesten er litt nostalgi bak. Jeg ble United fan tidlig på 90- tallet og jeg husker vår egen Jostein Flo spilte på Sheffield United, han var der fra 93` til 96` og hvem glemmer de engelske kommentatorene som sa: There goes “Flu” eller “Flu” with the ball, hver gang han hadde ballen..

Uansett nok om det, men det var deilig å være tilbake til på Bramall Lane…

Følelsene var egentlig veldig blandet hele helga før denne kampen, scoret dem først så vinner dem, men hvis vår virvelvind av en trio foran har dagen så ville/vil det være få lag som slår oss i verden. Jeg ser et United i fremgang, men det er en lang vei igjen..

1. omgangen var pinlig…

Da 1.omgangen er ferdig og United ligger under 0-1 så er jeg mildt sagt sjokkert, ikke sjokkert over at United ligger under for det var 110% fortjent, men hvorfor var ikke United og Ole Gunnar forberedt på dette? Dette er slik Sheffield United spiller hver eneste kamp! Jeg var skuffet og lei etter 1.omgang og Pereira gir jeg terningkast 1, han finner ikke posisjonen sin, mister ballen hver gang og slår feilpasning på feilpasning. 1.omgangen viser igjen hvor sårbare United er for skader på nøkkelspillere, og denne gang var det jo som alle vet McTominay som var ute.. Mulig jeg er blind på 1-0 scoringen, men kan noen fortell meg hvorfor Palace sin 1-0 blir annullert av VAR og Mousset som sikter på Jones uten noen intensjon om og ta ballen først ikke blir blåst av? Dette er ett spørsmål og ingen unnskyldning! Dessverre er det feil United som leder fortjent 1-0 til pause..

Hva ventet oss i 2.omgang?

Akkurat det samme, hvert fall i starten, Pereira mister ballen nok en gang og Mousset klinker inn 2-0 og det verste som kunne skje skjedde! Jeg satt vel egentlig hoderystende og var like forvirret som en hodeløs hane..  Da Williams satte inn 2-1 ut av det blå selv hadde jeg akkurat sagt til fruen at United scorer neppe tre mål, akkurat på dette området er jeg glad jeg tok feil i dag, hehe…  Åtte magiske minutter ga oss tre vakre scoringer og tre poeng var på vei helt til verdens verste oppfinnelse VAR trår til med en ny tabbe. Ny regel fra VAR i Premier League: Hands er lov og jeg gratulerer VAR med sin tredje overtramp denne helga..

Nå er jeg forvirret, skuffet, sur, glad og egentlig irritert, men hvis man tenker etter var vel ett poeng greit ut ifra hvordan United spilte de første 72 minutter..

God søndag..

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg