Tusen takk Ole for at du står støtt i motvinden, en vind som vil føre oss til suksess.

Jeg husker da bildet ble tatt eller jeg kjenner kulden enda…. Man Utd. hadde akkurat spilt 2-2 hjemme mot Burnley og det var iskaldt… Etter kampen dro jeg med meg fruen bak stadion for å vente på spillerne. For hvert kvarter som gikk ble det kaldere. Det tar 1-3 timer før alle spillerne har kommet ut etter kamp og når man venter vet man aldri hva man får oppleve. Noen kvelder har jeg truffet en spiller, mens andre kvelder 4-5 spillere. Denne kvelden var det så sykt kaldt at det la seg is på bakken, mens vi ventet. Et par ganger kjentes det ut som man var på Nordpolen. Uansett, etter ca. 3 timer og med rim i den lille håret som er igjen på skallen så kom Ole Gunnar ut og bort til oss. Jeg har truffet han flere ganger og denne mannen er bare helt fantastisk, han snakker med oss og tar seg tid som den vanlige mannen i gata. Slik er det mildt sagt ikke alle som oppfører seg i dagens fotball! #Rollemodell♥ Jeg har truffet han flere ganger og han er slik hver gang.

Grunnen til at jeg forteller denne korte historien er fordi man vet aldri hva som venter foran oss og det er derfor “tålmodighet” er noe jeg maner til blant alle supportere av Manchester United. Dette skal ikke bli en lang “tale”, men alle vet hva dette laget kan og i mine øyne er det kun stabilitet som hindrer oss i å være verdens beste klubblag. Yes, verdens beste klubblag! Det står jeg for. Det handler ikke om at United nylig har slått PSG, men det handler om hvilken retning klubben har tatt under Ole. Man leser så mye rart om at Ole har ikke erfaring, United har ikke taktikk eller to ting som er halt galskap å ta opp: Ole er for rolig på benken eller som Hangeland sa da Maguire satte inn 1-1 mot Newcastle: Spillerne viser ikke nok glede.. Ha ha, er det mulig??? Nei, la oss håpe Ole “kjører” en Mourinho og sparker vannflasker konstant og at spillerne river av seg drakta ved hver scoring….. Sorry, men dette blir for dumt for meg. Eller bare det at man snakker om en annen manager nå er “utroskap” for meg.  Helt ærlig er jeg drittlei  “OleUt” ved tap og når klubben vinner hyller man klubben og unnlater å hylle Solskjær. Denne mannen er magisk og jeg gleder meg til denne reisen bærer frukter i form av en Premier League tittel eller Champions League tittel!. Det og hele tiden “sikle” på andre managere blir som å kikke på andre damer konstant eller skal vi alle bytte “partner” så fort det lugger i perioder? Jeg mener at man må slutte og hele tiden tro at gresset er grønnere på den andre siden. Ole Gunnar Solskjær er rett mann for Manchester United. Please ikke svar meg med at man må få lov å ytre meninger. Det er ikke det jeg sier, se det store bildet og hvordan man opptrer i SoMe rundt Man Utd. ved tap.

PSG satte standarden!

Denne sesongen er bare fem kamper gammel, men snakk om å dundre gjennom kampene som en berg og dalbane! Det at laget skulle svare etter Spurs kampen tvilte jeg aldri på, men PSG kampen satte ting virkelig i et perspektiv og jeg håper den gjorde det for mange der ute også. Her er noe elementer som jeg vil trekke frem hvor Ole skal få kred. for å ha gjennomført:

  • Han lar spillere som Tuanzebe få sjansen til tross for “null” matchtrening og han leverte 100%.
  • Han satt en formsvak Pogba ut av laget, det må ha vært den tøffeste avgjørelsen han tok før matchen.
  • Fred får nok en gang spilletid og er en gigant på midtbanen.
  • Ny formasjon hvor taktikken satt 100% og byttet formasjon under kampen som fungerte 100%.
  • Manchester United opptrådde som ett lag.
  • Han fikk laget til å jobbe knallhardt samt de offensive spillerne tok sitt ansvar defensivt.

Nå har Manchester United vunnet 10 bortekamper på rad for første gang i klubbens historie. 

Fremtidens stopper for Manchester United?  Han til høyre altså, ha ha 

PSG kampen satte standarden for meg. Laget jobbet skjorta av seg, spillerne jobbet for hverandre og man så at alle som elsker Man Utd. står sammen. Det blir ingen suksess uten samhold. Jeg var merkelig rolig under denne kampen( hadde forøvrig 100 kr på United seier) selv om jeg pulsen steg til himmels da Martial “putta” i feil kasse. Jeg kan ikke huske sist United scoret selvmål i to kamper på rad. Uansett så høres dette med til sjeldenhetene og det spiller ingen rolle så lenge United vinner. Selv om laget leverte 100% så vil jeg trekke frem Axel Tuanzebe. En spiller som knapt har spilt en kamp på et år og som leverte på et skyhøyt nivå! Har vi makkeren til Maguire som alle snakker om? Holder han seg skadefri så er det ingen tvil om at han er mer en god nok i enkeltkamper, så får vi se hvordan det blir gjennom en hel sesong. Troen har jeg. Ellers vil jeg trekke frem de Gea, Fred, nevnte Tuanzebe og Wan-Bissaka om giganter, men jeg kårer Ole Gunnar Solskjær til “banens beste” for måten han tok ut riktig lag, valgte riktig taktikk og hvordan han fikk alle til å ha troen på seg selv samt opptre på banen som en Manchester United spiller skal. En “strøken” kamp av Manchester United. Telles hadde en ok debut, men magefølelsen min sier at han vil bringe oss mye “deilig” med sine meget presise innlegg, cornere og sin oppofrende spillestil. Nok et herlig kjøp av klubben og snart vil Cavani og Facundo bidra. #Can`t wait

Jeg er stolt av Manchester United, jeg er stolt av Ole Gunnar og jeg er stolt av spillerne. For meg handler det om å sikte på stjernene fordi selv om laget mangler en spiller eller tre for å være blant verdens beste på papiret, så vet vi alle at klubben er på vei til å gjenoppta tronen i engelsk og europeisk fotball. Dessverre har laget litt og gå på når det gjelder stabilitet, men det kommer garantert. Jeg håper virkelig at man kan hylle Ole Gunnar nå, fordi det fortjener han. Tusen takk Ole for at du står støtt i motvinden, en vind som vil føre oss til suksess.

 

Samarbeid mellom History of Legends og Unitedtim

 

Ellers legger jeg ved litt mer informasjon for dem som ikke har fått det med seg fremover for Unitedtim i SoMe

Du finner Unitedtim på SoMe her:

YouTube: Trykk her

Instagram trykk her

Du finner History of Legends på Facebook her 

 

Love you always Man Utd.

2 kommentarer

Siste innlegg