Who the F. is Man Utd!

 

Endelig var det kampdag igjen etter en totalt unødvendig landslagpause, hvorfor man plotter inn to landskamper etter fire runder i Premier League kan man lurer på, men endelig var dagen her.. Jeg har vel mer eller mindre tenkt på denne kampen sammenhengene siden det ufortjente poengtapet borte mot Southampton. Selv om jeg er 110% positiv til hver eneste United- kamp uansett hva som har skjedd har kroppen verket etter tre poeng på en måte som jeg ikke har kjent på lenge.

En ting som ikke overasker meg, men som har vært ille er støtten klubben får denne sesongen, ja hele den fire kamper lange sesongen…Kommentarer som: “Nytt tap” eller “vi er fucked” osv. i uken før dagens match var rett og slett bare pinlig å lese, eller den klassiske: “Jeg har holdt med United siden 70 tallet så jeg vet bedre!” Ingen av oss vet best, den som vet best er en manager med gode resultater basert på hans valg og taktikk.

Vi har alle rett på egne meninger, men ikke egne fakta!

Jeg blir rett og slett irritert og jeg kommer aldri til å fatte hvordan man kan støtte laget sitt ved å sammenhengene klage eller slenge dritt. Hvis noen er lei av at jeg tar opp dette så bare bli vant til det, for dette kommer jeg aldri til og slutte med å ta opp. Hvis man elsker Manchester United så mobber man ikke spillere eller klubben 24/7 så enkelt er det!

Sorry for at jeg er så direkte, men kan ikke få sagt hvor utrolig skuffende det er å se på enkeltes støtte av klubben i vårt hjertet. Heldigvis er denne gruppen i undertall, riktignok har vi møtt veggen et par ganger, men hvem har ikke det? Det er slikt som hører fotballivet til og vi kan ikke forvente å spise bløtkake hele tiden.

Jeg synes det er synd at Ole Gunnar Solskjær ikke er et “sexy” nok navn for mange, endelig har vi en som får spillerne bedre trent, rydder i stallen, har tillit fra styret, gir tillit til unge spillere, forsterker laget og spiller på måten United skal spille på… Er ikke dette å være riktig mann da? Minner igjen om at sesongen har vart i hele fem kamper og at ikke alt kan skje på en sommer folkens!

Det er bedre å tenne et lys enn å forbanne mørket…..

Jeg elsker kampdag, å se United spille fører meg til en verden som er fri for problemer i 2*45, selv kamper som ikke gir tre poeng er “problemfrie” selv om det brister hjertet. Forventningene til denne kampen var selvfølgelig tre poeng og 10 000 kroner spørsmålet var: Er sjansesløseriet omsider over? Tiden ville vise……….

Kampen i dag endte med tre vakre og kjærkomne poeng og jeg synes United tar en fullt fortjent seier selv om jeg helst skulle sett United sette inn 2-0 slik at ett par millioner nervøse svetteperler kunne vært unngått. Uansett var dette så ufattelig viktig, ikke bare for poengene, men for selvtilliten til spillerne. Ole Gunnar er en klok mann jeg virkelig respekterer og det er deilig å se klubben fortsette “prosjekt rebuild”.

Det var en flott kamp av gutta i dag og man kan si seg enig med G.Neville i studio i dag om at midtbanen ikke er sterk nok enda, men i dag så jeg en ekte kriger i McTominay og en meget frisk Fred, og det er hjertelig velkommen tilbake. Kampen startet som et fyrverkeri med sjanser til begge lag før Rashford satte inn matchvinner scoringen på straffe. Så nervøs på en straffe har jeg ikke vært siden United slo Chelsea på straffer i CL finalen i Moskva… Vet ikke om det sier litt om meg eller United`s statistikk på straffer.. *Haha*

Synd at frisparket til Rashford ikke gikk inn for da hadde vel årets mål vært avgjort i Premier League, men deilig å se unge spillere som James og Bissaka storspille, og med innhoppet til Chong som en liten rosin i pølsa. Snart begynner Europa League og da vil flere av “class of 2020” få sjansen, jeg gleder meg!

Tusen takk til Tv2 for å hente en fantastisk TV pundit i Gary Neville, fortsett med det gode arbeidet.

Nå venter West Ham borte for United neste søndag så “keep on marching” Man Utd!

Love you always.

2 kommentarer

Siste innlegg