You are only here to see Man Utd!

Matchvinner Matic

Man kunne trygt si at etter 1-3 på Old Trafford i første kamp kunne ikke United hatt ett verre utgangspunkt! Personlig så liker jeg bedre de kampene hvor det ikke forventes at United skal underholde eller vinne 5-0 for mange har et “footballmanager” eller “fifa”- syn på ting. Det er ganske stor forskjell på teori og praksis, akkurat det glemmer mange….. Det er vel ikke så mange kamper siden folk ropte “Mata out” eller “hvorfor i all verden spiller han (hvis United ikke vant)”  mens nå roper de samme “Mata in”.. Uansett, med tanke på at Manchester United kun har spilt med sine antatt beste spillere kun fem (5) ganger så sier det seg selv at dette ville bydd på problemer for alle managere.

Hvis United skulle avansere i dag ville det ha vært ett lite fotballmirakel, ikke fordi City er så mye bedre enn United, men fordi de røde djevlene må hente inn 1-3. Så enkelt er det og så vanskelig ble det!

Skulle Man Utd vinne så måtte United ha en av sine bedre kamper for sesongen, mens City måtte ha det motsatte..

#DaveSaves

Førsteomgang var plagsomt å se på selv om vi fikk oppleve at United tok ledelsen 1-0 til pause. Jeg satt med puta i ansiktet mens pulsen hamret på og den følelsen når Matic klinker inn 1-0 kan kun beskrives som magisk. Hodet mitt kokte i 47 minutter, men heldigvis virket spillerne å være ekstremt “på” og de Gea var bare “outstanding”, kudos til Ole Gunnar og laget for en strøken omgang.. Ja, City ypper seg, men “who cares” så lenge United leder!

Jeg er så stolt….

For en innsats av gutta i dag, jeg er stolt over nok en seier på Etihad og laget gjorde det dem kunne, Matic leverte vel sesongens beste United kamp for hans del i mine øyne. Helt ærlig så trudde jeg United skulle slå dem ut, men man merker godt på det offensive at Rashford er borte, gutten er tidvis et angrep alene. Offensivt var United meget svake, men med så mye skader kan man ikke forvente og styre på Etihad. En ting jeg lurer på er hvorfor ikke Mata tok det siste frisparket for det var “Mata” hold, men det får jeg aldri svar på uansett..

I dag ble Manchester United slått ut, men med et hevet hodet hvis man kan si det…

Ellers så var det hyggelig å se et nesten fullt Etihad, vi alle vet hvorfor: You are only here to see Man Utd 

United 4 life

2 kommentarer
    1. “En ting jeg lurer på er hvorfor ikke Mata tok det siste frisparket for det var “Mata” hold, men det får jeg aldri svar på uansett..”

      – leste at det var etter resultater fra treninga. Hvis han hadde satt de, ville det da vært “hvorfor har han ikke tatt flere frispark?” 🙂

      1. Jeg mener at Mata skal skyte, han har satt flere frispark det holdet og inntil videre er ikke akkuratt Fred treffsikker 🙂

Siste innlegg