Er det virkelig et skjebnemøte melllom Premier League-ledelsen og medlemsklubbene i morgen?

Imorgen skal det avholdes et “skjebnemøte” mellom Premier League- ledelsen og medlemsklubben, pressen kaller det “skjebnemøte”. Sterke ord spør du meg, jeg tviler sterkt på at den endelige avgjørelsen tas 100% imorgen. Faktisk så anser jeg det for svært lite sannsynlig. Jeg håper jeg tar feil….

Noen land har tatt affære….

Land som Belgia, Nederland, Frankrike samt den spanske toppdivisjonen for damer er avsluttet. I forhold til at dem har avsluttet toppdivisjonen for kvinner i Spania bør vel La Liga følge i samme spor? Vi får se….. Jeg må være så ærlig å si at selv om jeg savner Old Trafford og kampdag mer enn noensinne så skjønner jeg ikke det evig maset om og startet opp ligaen til enhver tid..  De eneste jeg kjenner eller leser om som vil ha fotballen i gang asap er Liverpool fansen, vi alle vet hvorfor. La dem få gullet uansett hvilken endelige avgjørelse som tas, det begynner å bli pinlig hvor mange som enten er fra Liverpool eller holder med Liverpool som plutselig er blitt så “opptatt” og få igang fotballen da dem “plutselig” har 100% tillit til at ledelsen i Premier League vil ta det rette valget på vegne av folket, hvor helse kommer først. Det er “bullshit”, faktisk så er det flere Pool supporter som har skrevet til meg etter at jeg la ute dette innlegget “kjære Liverpool supporter” som kan leses her, hvor jeg får beskjed om at jeg er bitter og misunnelig på Liverpool, vel, noen mener at jorden er flat også..Uansett nok om det….

Skal penger eller helse bli avgjørende?

Omtrent alle legene fra sin gjeldende Premier League- klubb har skrevet et brev til ledelsen i Premier League hvor dem helt klart og tydelig uttrykker en tydelig bekymring for alle involverte i kamper på dette stadiet. Spillerne har uttrykt misnøye for å bli presset til og spille. Det jeg lurer på er hvorfor det er “greit” at to lag med støtteapparat (ca. 40 personer pr. lag) skal utsettes for en potensiell smittefare og ta med seg en potensiell smitte hjem? Eller hva med helsepersonell som burde vært på steder hvor dem faktisk trengs. Hva med politi eller sikkerhetsfolk som burde vært steder hvor det faktisk er behov for dem og ikke et sted hvor det “kanskje” skjer noe…

Man kan til “nød og neppe” se poenget med å spille på et utvalg av nøytrale baner pluss mesteparten spilles i London grunnet antall baner med begrenset reisetid, men hvorfor skal det hele tiden handle om og ta en risiko med minst mulig risiko? Det er ikke noe mer jeg vil i disse dager enn å reise til Manchester på kamp, men jeg vill aldri sette min fot i denne vakre byen hvis jeg er en risiko for andre. Dette blir litt som alle eldre menneskene jeg ser ute på kjøpesentrene iført plastikkhansker fordi den obligatoriske kaffen og vaffelen må inntas på den samme kafeen. Da bør det være en j**** god vaffel spør du meg.

Enorme penger i omløp….

Vi alle vet hva “tomme tribuner” betyr, det så vi klart å tydelig da Manchester United spilte på Linzer stadion mot LASK Lins. Hvis en endelig avgjørelse blir at inntil 500 kan være på tribunen, hvordan skal man sørge for at de rette personene får dra på kamp i henhold til sikkerheten som kreves og hva blir isåfall kriteriene for å være “rett person”? For meg vil et slikt valg lukte “sponsor med familie” lang vei, kommer billetten ut for salg for “mannen i gaten” så blir det fort et “prisnivå” som ikke er forsvarlig. For Premier League og for mange Premier League- klubber er det vanvittig med penger i omløp, Premier League omsetter for astronomiske summer og bare TV- rettighetene er verdt fra 35 milliarder pluss pr år. En liten fakta som overasket meg er at “topp seks” lagene står for vanvittige 61% av omsetningen til Premier League.

Manchester United klart best på det kommersielle….

I England har Manchester United vært den mest lønnsomme klubben basert på kommersielle inntekter, så har vi de søkkrike eierne som ut i fra kommersielle inntekter burde gitt klubber som Chelsea og Manchester City gedigne underskudd, men her er fotballen urettferdig for klubber som ikke har rike eiere. Poenget er at alle taper store summer, men de økonomisk svake klubbene blir helt klart mest skadelidende.

Det blir spennende å høre hva et evt. utfall blir, personlig ønsker jeg meg en oppstart hvor helse og menneskers sikkerhet kommer først. Man kan ikke vente i en evighet på å få spilt ferdig sesongen 2019/20, og nå er det på tide å ta en avgjørelse som er basert på folkets sikkerhet og ikke en seddelbunke.

Dette er bare mine tanker jeg ville lufte, jeg vil gjerne høre deres tanker rundt dette.

 

UNITED 4 LIFE

 

 

2 kommentarer
    1. Tipper pengene rår og at sesongen blir ferdigspilt uansett.
      Britene ligger langt bak i pandemien og har langt igjen til de er hvor Norge er nå.
      3 Brighton spillere har fått Covid-19 nå. Tipper flere spillere får det før premier league settes igang igjen.
      Når Liverpool tar gullet, hva gjør supporterne deres da?
      Hva gjør Leicester supportere når de blir klar for champions league neste sesong.
      Hva skjer når det spilles lokaloppgjør. Hvis Everton slår Liverpool?
      Tipper i alle disse scenarier at supportere samler seg utenfor stadioner, gater, torg o.l.
      Hva da med smittesprednings faren?
      Og hva da med neste sesong? Verdt å ødelegge en hel sesong for å spille ferdig denne?

Siste innlegg